2019-02-11, 23:19
Medlem
drsniffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
lakan på svensk er ark på norsk, Loxxa har det med å presentere gammel informasjon som ny og det byr på forvirringer

Green renewable and sustainable media! Loxxa is always one step ahead
Citera
2019-02-11, 23:22
Medlem
firfirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Ja, hvorfor ikke velge et barn for eksempel? Betalingsvilje vil være skyhøy. Jeg tror det har med lokale forhold å gjøre. At noen har kjent til manglende sikkerhet og overvåkning rundt boligen, de faste rutinene som dette aldrende ekteparet har. Kanskje naivitet rundt låsing av dører osv. Den usjenerte inngangen bak en høy hekk. Enkel adkomst til eiendommen gjennom kratt og skog langs vannet. Gode spaningsmuligheter fra offentlige turområder som omkranser boligen. Noen har sett en åpenbar god mulighet og valgt offeret ut fra det. Selv om ekteparet holder en lav profil, så er det tusenvis i lokalmiljøet som kjenner til dem, og vet om formuen.

for å tenke litt mer rundt hvorfor TH ble valgt. (Gitt at TH ikke har noe med forsvinningen å gjøre)

Har kidnapperne i større eller mindre grad kartlagt rike personer i norge ? i så fall skulle TH være et godt eller perfekt offer. Det er mulig han er det; har tilstrekkelig m likvide midler, en hjemmeværende kone, ingen barn, ansatte eller andre i huset. Et offer med god helse, som ikke bruker medisiner. Gammel eller ingen alarm eller andre sikkerhetstiltak / innretninger, en fluktrute uten bompassering eller overvåkningskameraer. Osv. Et hus som har noenlunde enkel tilkomst og som ligger relativt usjenert til. Nærhet til gjemmested, evt grenseovergang (om kidnapping blir oppdaget tidlig, kan de ikke kjøre for lenge)
Det er mulig TH passer godt her, og om det er få andre slike kanidater blant norges 100-200 rike, så kan det tale for dette.
Alternativt har kidnapperne kjennskap til TH og / eller lokalkunnskap om området og har f.eks. latt seg «inspirere» av presseoppslag om TH. Opprettelsen av monerokontoen rett etter DN artikkel om PE kan kanskje tyde på det.

Om kidnapperne verken har lokalkunnskap eller kunnskap om TH, så har de i såfall måtte gjøre en ganske omfattende kartlegging og rekognosering for å finne ut av parets vaner, også avsjekke evt alarm, sikkerhetstiltak, overvåkningskameraer, andre beboere i huset, offerets helse, også naboers vaner, osv. Om så er tilfelle har jeg vanskelig å se for meg at de har klart det uten å etterlate seg spor, eller at noen ikke ville legge merke til dette.

Om kidnapperne har enten lokalkjennskap eller kjennskap til TH, så burde antall personer å lete etter være langt mindre for politiet. Dvs personer som kan ha tilknytning enten til Lørenskog eller TH og som er kapable til å utføre en kidnapping.

Personlig tror jeg sistnevnt er det mest sansynlige, og jeg ville trodd at politiet hadde mye igjen for å lete etter disse koblingene. Dvs noen som kjenner til TH og/eller lokale personer som har en eller annen kobling til tyngre kriminalitet.
Citera
2019-02-11, 23:29
Medlem
Lawyer Svein Holden states that the family will follow the advice from the police. There will be no negotiations until the family receives a confirmation that Anne-Elisabeth Hagen is still alive.

http://norwaytoday.info/news/hagen-abduction-contact/
Citera
2019-02-11, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firfir
for å tenke litt mer rundt hvorfor TH ble valgt. (Gitt at TH ikke har noe med forsvinningen å gjøre)

Har kidnapperne i større eller mindre grad kartlagt rike personer i norge ? i så fall skulle TH være et godt eller perfekt offer. Det er mulig han er det; har tilstrekkelig m likvide midler, en hjemmeværende kone, ingen barn, ansatte eller andre i huset. Et offer med god helse, som ikke bruker medisiner. Gammel eller ingen alarm eller andre sikkerhetstiltak / innretninger, en fluktrute uten bompassering eller overvåkningskameraer. Osv. Et hus som har noenlunde enkel tilkomst og som ligger relativt usjenert til. Nærhet til gjemmested, evt grenseovergang (om kidnapping blir oppdaget tidlig, kan de ikke kjøre for lenge)
Det er mulig TH passer godt her, og om det er få andre slike kanidater blant norges 100-200 rike, så kan det tale for dette.
Alternativt har kidnapperne kjennskap til TH og / eller lokalkunnskap om området og har f.eks. latt seg «inspirere» av presseoppslag om TH. Opprettelsen av monerokontoen rett etter DN artikkel om PE kan kanskje tyde på det.

Om kidnapperne verken har lokalkunnskap eller kunnskap om TH, så har de i såfall måtte gjøre en ganske omfattende kartlegging og rekognosering for å finne ut av parets vaner, også avsjekke evt alarm, sikkerhetstiltak, overvåkningskameraer, andre beboere i huset, offerets helse, også naboers vaner, osv. Om så er tilfelle har jeg vanskelig å se for meg at de har klart det uten å etterlate seg spor, eller at noen ikke ville legge merke til dette.

Om kidnapperne har enten lokalkjennskap eller kjennskap til TH, så burde antall personer å lete etter være langt mindre for politiet. Dvs personer som kan ha tilknytning enten til Lørenskog eller TH og som er kapable til å utføre en kidnapping.

Personlig tror jeg sistnevnt er det mest sansynlige, og jeg ville trodd at politiet hadde mye igjen for å lete etter disse koblingene. Dvs noen som kjenner til TH og/eller lokale personer som har en eller annen kobling til tyngre kriminalitet.
Legg merke til at kidnappingen skjedde 3 måneder og en uke etter at Monero-kontoen ble opprettet.

Det er fordi at tele/ nett selskapene i Norge må slette alle dataspor etter 3 måneder, ergo så ble monero-kontoen opprettet i Norge.

Og jeg tror at den artikkelen om Hagen er et blindspor som politiet bruker masse ressurser på uten at det fører til noe, og for å kartlegge alle rikinger i Norge så må de ha brukt flere år før de fant ut at Hagen var et passende offer, så det er heller ikke trolig.
Citera
2019-02-11, 23:35
Medlem
drsniffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg har nevnt det tidligere, kan hende TH truer med å saksøke aviser/medier om de vinkler nyhetsdekningen på en slik måte at mistanken mot TH blir styrket.

TH's alibi blir nå omtalt som 09:14-samtalen "til et familiemedlem" og ikke "til TH" som mediene omtalte den i noen dager.

Store riksdekkende medier unnlater å dekke politiets uttalelser om at drap er en alternativ teori.

TH er i sin fulle rett til å beskytte sitt omdømme og sitt rykte, og det er godt mulig at han truer medier med sivilt søksmål for ærekrenkelse hvis de bidrar aktivt til at det sprer seg en oppfatning hos allmennheten om at TH står bak forsvinningen. Dette vil uansett skje, dersom tiden går og det ikke dukker opp mer konkrete bevis og spor etter angivelige kidnappere.

Jeg tror, at om det er TH som står bak, er forsvinningen planlagt lang tid i forveien. AEH vil aldri dukke opp mer. Kan hende Verisure-selgeren fremskyndet forsvinningen, og det er iallfall mest sannsynlig at TH kjente til den muntlige avtalen mellom AEH og Verisureselgeren. Vi vet ikke innholdet i avtalen. Og jeg tror at TH er alene om det, jeg kan ikke tenke meg at han vil ta sjansen på å involvere andre.

Jeg tør ikke gjette hvor lang tid denne merkelige forhandlingsfasen kan trekkes ut, men jeg frykter at den ender med minimal betaling av løsepenger og plutselig taushet fra de angivelige kidnapperne.

AEH må dukke opp, levende eller død, for at saken skal få en løsning. Tror jeg.

Har veldig vanskelig for å kjøpe at et stort mediehus ville latt seg skremme til taushet.

Vi er ikke i USA.

Hvis en injuriesak faktisk ble reist og det aktuelle mediehuset viste seg å ikke ha en eneste kilde, så tror jeg likevel ikke en (lite sannsynlig) domfellelse ville medført kraftige straffereaksjoner i form av betinget fengsel for redaktør/journalister eller store summer i form av erstatningskrav.

Mediehuset kunne ført kilder som vitner og fortsatt beholdt kildevernet rent teknisk. De kunne også bli bli instruert om å oppheve kildevernet på visse vilkår, siden dette ikke ville vært for en kriminalsak å regne.

Ingen tradisjon for det her til lands og denne saken ville sannsynligvis blitt regnet som innenfor det som er regnes for den allmenne interesse.

Da skal det rimelig høytflyvende og totalt urimelige spekulasjoner fremsatt utelukkende for egen vinning før retten finner frem hammeren.

Men utdyp gjerne mørkemann som styrer media-Norge teorien litt mer.
Senast redigerad av drsniffer 2019-02-11 kl. 23:40.
Citera
2019-02-11, 23:36
Medlem
Bibi is the easiest one-way- communication App in the world.

For one way communication, you can create a whatsapp Broadcast instead of group. In broadcasts, users cant reply, only admin can send to users.
Citera
2019-02-11, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loxxa
Lawyer Svein Holden states that the family will follow the advice from the police. There will be no negotiations until the family receives a confirmation that Anne-Elisabeth Hagen is still alive.

http://norwaytoday.info/news/hagen-abduction-contact/
Gammelt nytt.
Citera
2019-02-11, 23:40
Medlem
Citat:
Det står faktiskt lakan i en annan tidning.
Det er i uansett ARK, ikke laken, beskjeden er skrevet på
Citera
2019-02-11, 23:41
Medlem
drsniffers avatar
Citat:
Det er i uansett ARK, ikke laken, beskjeden er skrevet på

Er hulemalerier/hellerisninger sjekket ut av saken?

Har du noe på det Loxxa?
Citera
2019-02-11, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drsniffer
Mener du at denne saken er mer sensitiv enn andre saker der kjerringer forsvinner med og uten (reelle) krav om løsepenger? Hvis vi ser litt på globusen, så trenger vi ikke zoome veldig langt ut for å finne en drøss med saker der det viser seg at selv de snilleste gubber eller andre uanselige nærstående flipper totalt

Jo, men ikke hvor gubben eier 1.7 Milliard NOK... Og akkurat det gjør saken kinky. Hadden TH vært en 'hvem-som-helst' som meldet sin k savnet, så hadde søkelyset absolut inkludert TH selv. Denne sak er meget spesielt blant en drøss av saker hvor en partner er borte.

Men selv om vi ser bort fra hele løsepengegreia (som virkelig ikke henger på greip, uansett hvilken vei man snur det) er det en merkelig faktum at AEH er borte uten et eneste spor av betydning. Absolut INGENTING er sikkert ang hvordan hun forduftet. For all vi vet dukket det opp en ubåt i Langvannet eller en usynlig UFO landet i hagen utenfor huset. Og det er egentlig ganske så merkelig. Det eneste vi har er to videoopptakk av en luemann og en mobilmann. Det er absolut alt. Og kanskje de har ingenting med saken å gjøre.

Hadde det ikke vært for disse (fake?!) Moneromeldinger og dagens nyhet om en ny kryptert melding så hadde saken allerede gått nederst på bunken med saker som det er lite å gjøre med. Politiet tydeligvis har ikke stor tro på en ren bortføring mot løsepenger heller. Jeg utelukker fortsatt ikke at dette med løsepenger var en 'genialt' avledningsmanøver-ide som gikk skeiv.
Senast redigerad av goingsomewhere 2019-02-11 kl. 23:44.
Citera
2019-02-11, 23:45
Medlem
Citat:
lakan på svensk er ark på norsk, Loxxa har det med å presentere gammel informasjon som ny og det byr på forvirringer
Inte alls. Lakan på svenska är "sengelaken" på Norska. Eller bara laken.
Jo, jag behärskar bägge språken.
Citera
2019-02-11, 23:45
Medlem
Citat:
Det står faktiskt lakan i en annan tidning.
Om det är så rekomenderar jag att du inte länkar till en annan artikel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in