2019-02-11, 23:16
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
[/b]

Tack för att du fick min tanke att förgrena sig! Kanske arbetar GM (oavsett vem hen är) på en arbetsplats där det finns möjlighet att tvätta besudlade (arbets)kläder och eventuellt även relativt smidigt kassera dem där?
Här hänger jag inte med. Varför skulle GM vilja tvätta kläderna innan han "kasserar" dem?
Senast redigerad av Draifos 2019-02-11 kl. 23:18.
Citera
2019-02-11, 23:34
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Här hänger jag inte med. Varför skulle GM vilja tvätta kläderna innan han "kasserar" dem?

Det var jag som var otydlig. Nej, en så ”prydlig” GM som först sanerar kläderna innan hen på något sätt tillintetgör dem står nog inte att finna. Jag tänkte mig antingen ett tvätt- eller kasseringsförfarande från dennes sida.
Citera
2019-02-12, 00:04
Medlem
landbandys avatar
Men om vi nu tänker oss att det är någon helt annan som dödat Lena ,vem skulle det då vara ?

Vem som helst ,en random person ?
Hur skulle den helt plötsligt få för sig att ringa på hos Lena och dra ut henne ur huset , för att sen ta livet av henne ? Hur vanligt är det ?

Någon annan som känner Lena ?
Hur många personer går till en annan person som man känner , med ingivelsen att vilja döda den ? Och sen gör det ,dessutom?
Är det vanligt ?

Finns det fler scenarion ?
Vem ? Och varför ?

Förslag ?

Vad hade Lena gjort för hemskt ,eftersom någon ville döda henne ?

Svar på det ?
Citera
2019-02-12, 00:04
Medlem
Citat:
Vad svamlar ni om nu? Finns det någonting överhuvudtaget här som tyder på att LW:s försvinnande och död skulle ha med något sjukhus att göra, eller är ni helt psykotiska?

I den här tråden spekuleras det både om olika potentiella GM:s eventuella diagnoser samt om vissa skribenters mentala ohälsa, får jag uppfattningen av.

Om du känner dig tillfreds med att jag enbart tänker mig att eventuell ”smutstvätt” (oavsett GM) tillbringar sina dagar hos NFC så kan jag göra det, en stund.
Citera
2019-02-12, 00:08
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
I den här tråden spekuleras det både om olika potentiella GM:s eventuella diagnoser samt om vissa skribenters mentala ohälsa, får jag uppfattningen av.

Om du känner dig tillfreds med att jag enbart tänker mig att eventuell ”smutstvätt” (oavsett GM) tillbringar sina dagar hos NFC så kan jag göra det, en stund.
Ok. Det låter bekant, och intressant.
Citera
2019-02-12, 00:32
Medlem
Citat:
Ok. Det låter bekant, och intressant.

Vad som av dig uppfattas som bekant och intressant i mitt inlägg är långt ifrån kristallklart för mig. Tröttheten har denna sena timma vunnit över mitt sinne.

Jag hoppas dock att dina midnattsspekulationer kommer att vara till god hjälp vad gäller ett inringande av rätt GM.
Citera
2019-02-12, 01:11
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Vad som av dig uppfattas som bekant och intressant i mitt inlägg är långt ifrån kristallklart för mig. Tröttheten har denna sena timma vunnit över mitt sinne.

Jag hoppas dock att dina midnattsspekulationer kommer att vara till god hjälp vad gäller ett inringande av rätt GM.
Egentligen är jag rätt ointresserad av själva brottet, och av vem en GM möjligen kan vara. Folk mördas väl varje dag nuförtiden, och här verkar det ju ur ett rent brottsligt perspektiv inte skilja sig mycket från andra liknande brott.

Den fixering jag råkar dela med Hiding (och med de flesta andra i tråden) handlar väl snarare om vad tusan den här mytomspunne SD kan tänkas ha med saken att göra, så har du några insikter därvidlag så vill jag gärna höra mer.
Senast redigerad av Draifos 2019-02-12 kl. 01:14.
Citera
2019-02-12, 01:36
Medlem
gloriouslifes avatar
Här kan ni se SDs vänner på Insta:
https://sometag.org/account/stefandsson/1833227588/friends/?hl=es

Någon av dem borde väl veta något
som kan intressera polisen?
Citera
2019-02-12, 02:33
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Otäck iakttagelse även om det kanske mest sannolikt bara är ett sammanträffande. Brukade HD ha liknande färger/plagg innan mordet också eller har du noterat detta först nu enbart?
Vet någon om anhöriga till LW saknar något plagg som hon brukade bära?

Ja, det finns många foton på HD på SDs geologg
där HD har en starkt rosa jacka redan hösten 2017.
Senast redigerad av gloriouslife 2019-02-12 kl. 02:37.
Citera
2019-02-12, 02:37
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Här kan ni se SDs vänner på Insta:
https://sometag.org/account/stefandsson/1833227588/friends/?hl=es

Någon av dem borde väl veta något
som kan intressera polisen?

Varför det? Det är sällsynt att slipade GM erkänner för sina vänner. Dessutom verkar SD fortsätta vara sitt vanliga jag och bete sig samma som innan mordet, så vännerna har nog ingen anledning att misstänka honom.

Även för polisen är det faktum att SD fortsätter leva sitt liv som vanligt en indikation på att han kan vara oskyldig.
Någon som har dödat en annan människa förändras alltid personlighets- och beteendemässigt.
Citera
2019-02-12, 02:41
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Ja, det finns många foton på HD på SDs geologg
där HD har en starkt rosa jacka redan hösten 2017.

Skönt att höra
Senast redigerad av landbandy 2019-02-12 kl. 02:55.
Citera
2019-02-12, 02:46
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Varför det? Det är sällsynt att slipade GM erkänner för sina vänner. Dessutom verkar SD fortsätta vara sitt vanliga jag och bete sig samma som innan mordet, så vännerna har nog ingen anledning att misstänka honom.

Även för polisen är det faktum att SD fortsätter leva sitt liv som vanligt en indikation på att han kan vara oskyldig.
Någon som har dödat en annan människa förändras alltid personlighets- och beteendemässigt.

Enligt MV finns det betydande avvikelser:

Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Jag ska svara på dina frågor utan att lämna med några detaljer som är avgörande för utredningen.

1) Då misstänkt MGM har en förkärlek till att visa upp sig på socialamedier så är det en mycket intressant källa för information. När man begår ett allvarligt brott så vill man försöka hålla samma profil efter som före brottet. Vilket är mycket svårt att konsekvent hålla fast vid det utan att det blir avvikelser i ens beteende och rörelsemönster. Och det finns betydande avvikelser om jag säger så.

2) HD lägenhet har inte varit avspärrad.

3) Mordet begicks av en ensam gärningsman och timmarna efter så har gärningsmannen vad som hittills framkommit varit ensam. Sen finns det möjligheter att någon nära har beskyddat MGM medvetet eller omedvetet.

Det är visserligen svar som kan tolkas olika men jag kan inte lämna detaljer som kan förstöra utredningen.

Det "normala" vore väl att visa sorg, ilska, saknad
när en vän blivit mördad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in