2019-02-11, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Visst kan det ta tid innan en lugnande drog verkar. Dock vet man rätt exakt hur mycket som fanns av verksam substans i H’s kropp när hon mördades.
Dvs den exakta verksamma dosen som där och då påverkade henne. Och den var inte större än att hon kunde agera dvs också försvara sig.

En Immovane ett par timmar innan?
Citera
2019-02-11, 20:42
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ja så är det i alla fall, ansvarig åklagare i Bjärredmålet är A-C A. /.../
Du menar förstås A-C A (polisens chefsjurist på Skånepolisens Rättsliga sektion):
http://brottslingar.blogspot.com/search?q=ann-Charlotte+
Citera
2019-02-11, 20:44
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av memis
Strypning är inget speciellt ovanligt sätt att åtminstone försöka suicidera genom.
Det är inte svårt att knyta något runt halsen sen är det bara att vänta, du har ingen aning om uppfinnesrikedomen på mer eller mindre slutna psykiatriska avdelningar.
Nej - jag skriver ju det?

.. och jag har väldigt mycket aning om denna uppfinningsrikedom i vårdmiljö. Tyvärr. Från allt mellan persiennsnören till sugslangar. Till och med ihopknutna gummihandskar.
Citera
2019-02-11, 20:46
Medlem
Citat:
Men hon var ju inte så drogad att hon inte kunde agera enligt polisen. Då borde hon rimligen också gjort kraftfullt motvärn. Då kommer den andra frågan - hur kan man strypmördad någon man älskar som gör motvärn?

Fanns det tecken på motvärn?
Citera
2019-02-11, 20:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Du menar förstås A-C A (polisens chefsjurist på Skånepolisens Rättsliga sektion):
Jamen nu blev det ju bättre - för det är en markant skillnad mot en ÅK om det är i polisiär regi som jag skriver (nedlagd Fu, polismyndighet, registratorn).

Då kan vi maila henne för mer information.
Citera
2019-02-11, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nej - jag skriver ju det?

.. och jag har väldigt mycket aning om denna uppfinningsrikedom i vårdmiljö. Tyvärr. Från allt mellan persiennsnören till sugslangar. Till och med ihopknutna gummihandskar.

Då va det jag som missförstod, ber om ursäkt för det. Ja fantasin har inga gränser tyvärr.
Citera
2019-02-11, 20:50
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit

Men hon är ju inte åklagare i den bemärkelsen, chefsjuristen ser ju till att allt går lagligt till eller försöker sopa skiten under mattan.

Men då förstår jag varför EGW hänvisade till registrator hos polisen, det har alltså inte lämnat polishuset.
Citera
2019-02-11, 20:53
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Men hon är ju inte åklagare i den bemärkelsen, chefsjuristen ser ju till att allt går lagligt till eller försöker sopa skiten under mattan.

Men då förstår jag varför EGW hänvisade till registrator hos polisen, det har alltså inte lämnat polishuset.
Nej, polisen har ägt förundersökningen; lett den hela tiden. Förutom SS har tid. även någon från polisledningen, CP, yttrat sig i ärendet.
Citera
2019-02-11, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Här lite kort info om vad som gäller (spec regler för universitetslärare) https://regler.uu.se/digitalAssets/14/c_14523-l_3-k_en-kort-information-om-bisysslor.pdf

Vi vet inte när i tiden han tog uppdrag för företaget, tjänstledigheten gällde väl fr o m 24 november om jag inte minns fel. Men visst, det lär ha tagit mycket tid i anspråk både från det ordinarie arbetet och hemmet. Sjukt/stört, som det mesta i det här fallet...

Man får ju dra in hur mycket som helst från bisysslor bara det inte konkurrerar eller är arbetshindrande. Det sistnämnda tycker jag arbetsgivaren borde anmärkt på när O klagade, ställde in och sjukskrev sig. Omsättningen bara baserade sig på O:s konsulttimmar så jag tror att huvudparten kom från LU.
Citera
2019-02-11, 20:55
Medlem
Flashig78s avatar
Sista livstecknet i huset var vid 22-tiden med ett sms mellan H och O, fred 5 januari. På lördagen försökte "man" nå Hanna och/eller Oskar på mobilen, men inte fått något svar. På tisdagen knackade läraren på och resten är historia.

Kan det vara så att barnen dog redan på fredagen? Och kanske också Hanna? Nån nämnde att Oskar setts förvirrad ute på tomten vid huset? När var det? Kan han ha traskat runt i huset nåt dygn innan han tog livet av sig själv?
Citera
2019-02-11, 20:56
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Fanns det tecken på motvärn?

Fp
Senast redigerad av Lonnrot 2019-02-11 kl. 21:13.
Citera
2019-02-11, 20:57
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer

Nej, jag säger ju det? Hahahaha. Fu är hos polismyndigheten.
Nu kan du maila henne istället och få förhandsinformation innan det sekretessbedömts.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in