Citat:
Ursprungligen postat av
VigosRos
Om den här personen ska kunna plockas in är det jätteviktigt att alla som vet något hjälper utredningen med uppgifter. Antingen genom direktkontakt med polisen eller, i andra hand, genom att skriva här och ge tips. Ev. försvunna klädplagg, som KSP skrev om igår, hur MGM var klädd o.s.v.
Vi vet att polisen läser här och följer upp spår!
Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Har de inte hittat något i bilen?
Ja, de kommer att kartlägga LW, hennes sista tid noggrannt. Även SD:s.
Och som du säger, att förstöra bevis är också ett bevis😁.
I mordet på Tova rekonstruerade man tiden innan mordet på flera plan.
Ett av dom var genomgång av bilder. Detta för att kunna styrka att de brända rester av kläder som man hittat i en tunna på gården, var kläder som Billy hade haft strax innan mordet.
Ett enormt arbete lades ner på att identifiera t ex knappar som hittats i tunnan. Man kontaktade fabrikanten och kunde till slut identifiera plagget och att detta saknades, men strax innan mordet fanns bilder på Billy med denna jacka.
Då gick man igenom plagg efter plagg.
Bara för att ge ett exempel på hur man kan bevisa efter idogt arbete att en persons kläder plötsligt är oförklarligt borta.
Det känns skönt att de varit på plats idag och att insamling av bevis fortsätter.
För att fälla eller fria.
Citat:
Ursprungligen postat av
flixa81
För att förtydliga mitt inlägg angående vittnesiakttagelsen.
Min källa sa att SD:s setts ute och gå i det aktuella området den aktuella tidpunkten.
Aktuellt område borde då rimligtvis vara runt SD:s bostad, Lenas bostad eller planket.
Aktuell tidpunkt borde vara mellan 23-00
Annars hade väl vittnet inte varit aktuellt i utredningen.
Jag får inte tag i min källa nu och tror tyvärr inte källan vet närmare exakt vilket klockslag iakttagelsen har gjorts.
Men får jag ytterligare uppgifter så postar jag det.
LW försvann från sitt hem på måndag 14/5 på kvällen.
Det hade varit en vanlig vardag. De flesta arbetade, säkert också SD?
Vilka kläder har han på sitt arbete? Är han alltid ute på inspektion och bär han då särskilda arbetskläder, dvs byter om efter jobbet?
Vad gjorde han efter jobbet? Åkte han direkt hem, skjutsade han tjejerna till någon aktivitet, hälsade han på någon?
Träffade han någon på kvällskvisten, innan mörkrets inbrott?
I mörkret är alla katter grå.
Sådan tur som i Billy- fallet lär man väl inte ha i detta mordfall.
Billy fotade sig samma dag som mordet skedde.
Och ett färskt foto fanns med Billy på en dyr och relativt ny jacka, som dessutom var ett favoritplagg. Båda dessa saknades, utan att Billy kunde förklara hur. Men i en tunna på gården hittades i kol - resterna metallknappar...
Men det finns en mängd foton på mgm. Även på skor. Och i ett sådant mord som detta måste det vara svårt att inte få blod på skorna om det stämmer att det var omfattande våld på kroppen.
Jag tror att det är standard att gå igenom i både förhör, bilder och genomgång av kläder både i mgm hem, jobb, bil, sommarstugor, andra ställen där man kan ha förråd av kläder.