Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Vi är inte i en rättegångssal, detta är ett anonymt forum.
Jag har sett dig skriva många andra saker om helt andra helt ostraffade personer med många förskräckliga teser om henne/honom, hennes liv, hennes uppfostran och hem, hennes barn. Dessvärre kan hon själv aldrig mer tala för sig eller sina barn.
En av teserna du hade häromdagen var väl om en minderårig, icke dömd, numera relativt nyligen moderslös (pga av mord) person:
https://www.flashback.org/sp66669130
Denna spekulation är väl underbyggd på fakta och väl motiverad. Helt ok enligt dig att både berätta hur hemsk LW var och även peka ut sonen.
Även utredarna och ÅK har fått sin dos av insinuationer vad gäller opartiskhet (religiösa) och jag minns inte allt.
Du kastar sten i glashus.
Och passar också alltid på att sparka en på smalbenen.
DU lägger den starka värderingen om att Lena Wesström var hemsk glöm inte det. Jag håller INTE med dig om att LW var en
hemsk person. Det förklarar varför dessa dina onämnbara
hemska sidor hos LW inte alls vidrörs.Det vore intressant att veta varför du tycker LW var det?
Mitt osentimentala intresse av LWs
hela person och liv och levende är
enkom för att belysa vad
som för mördaren motiverat våldet som i raseri orsakat Lena Wesströms avdagatagande. Det finns en icke svåruppfattad distinkt linje för vad som är skvaller och vad som för utredningen är relevant information. Man
vet det .
Liksom i många brottsmål reagerar anhöriga/berörda när gärningsbeskrivningen presenteras. Det är tyvärr av nöd tvunget att också brottsoffrets handlande osentimentalt framsläggs rätten för att kunna ge domstolen en så rättvis bild av gärningen som möjligt. För att exemplifiera är våldtäcksoffers handlingar ofta till allmänt förtret för att det alls finns med i gärningsbeskrivningen.
Med visshet om att mitt inlägg upprör dom som förfäktar att
hos en avliden ska ignoreras och tystas dom sidor läsaren själv betraktar som moraliskt icke tilltalande Så är min fasta ståndpunkt att det är en vanvördig skymf att inte värdesätta var människas dignitet med hela dess väsen. Att ge LW epitetet hemsk är en skymf mot hennes dignitet.
Om rättssystemets och dess ev, opartiskhet är du inte bara naiv utan okunnig. Därför avser jag inte ytterligare tidskrävande polemik om detta. Har dock berört även detta i tråden.
Vad gäller NW ber jag att få återkomma.
Med det bör sägas att det är ointelligent att på emotionella grunder eller av sentimentalitet friskriva någon p.g.a ålder.
(Fotnot: F.ö.v har jag tidigare i denna tråd starkt ifrågasatt straffriåldern.)