Citat:
Ursprungligen postat av
Vinbergssnacka
Det allra första intryck från brottsplatsen - som vi vet nu tack vara artikeln i svensk polis eller vad den nu heter - var att mannen dödade sin fru och sen begick självmord. Det är det man antog när man kom på platsen. Nu vet man jo att första intryck inte måste vara korrekt. Sen hittade man testamente och USB och en avskedsbrev (på USB?). Efter att man hittade det så tror jag (!) att man gick utifrån den bevisningen och interpreterade bevisningen på brottsplatsen efter den. Hade man bara tittat på brottsplatsen och det hade inte funnits någon annan bevisning så tror jag ingen i världen hade tänkte på att O hade hjälpt H. Men jag vet inte. Försvarsskador hade jo varit en sak.
Ja, det var vad den första patrullen trodde när de gick in i villan men efter det även upptäckt barnen så tror jag inte de ens funderade på vad som fanns runt om. Den ena polisen säger själv att allt blev svart.
De hade ju en tes och den grundade de säkert på det som låg framme. Därefter är jag helt övertygad om att de genomsökt huset minutiöst och säkerställt bevis för analysering.
Förstår inte varför en ny sk trådsanning har börjat dyka upp - att avskedsbrevet/förklaringsbrevet skulle finnas endast på USB. Polisen har ju låtit analysera och kontrollera brevet, de har fastställt att underskrifterna är autentiska och de har tillkommit efter texten har tryckts samt att ingen annan har varit och pillat på det.
Försvarsskador kan säkert uppkomma även om H har bett O om hjälp. När man känner att man är på väg att förlora medvetandet tror jag urtidsmänniskan kommer fram, man värjer sig automatiskt.