2019-02-10, 11:15
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Kvinnor i Sverige undviker att lämna hemmet för att slippa bli utsatta för brott.
Det gör att våldet inte ökar.
Varför har kvinnor plötsligt blivit rädda för att gå ut?
Är det den svenska mannen som helt plötsligt börjat begå brott mot kvinnor?

Upplevd otrygghet för att media rapporterar mycket mer om "småincidenter" idag än tidigare. Sen är det absolut en del gängvåld, men det drabbar ju inte kvinnor.
Är förövrigt, som sagt, ung kvinna uppväxt och boende i en kommun som utmålas som en av Sveriges absolut "värsta". Jag har aldrig känt mig otrygg här oavsett tid på dygnet.
Citera
2019-02-10, 11:25
Medlem
nordicwraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Överfallsvåldtäkter har funnits i Sverige länge, jo.
Sen har jag aldrig påstått att det inte finns en enda kriminell invandrare, för det gör det ju givetvis! Däremot finns det inga som helsta statistiska indikationer på någon form av korrelation mellan "invandrare" och "brottslighet".

Men herregud, så trött på internettroll, så här ointelligenta kan människor inte vara på riktigt. Det går inte.

94% av överfallsvåldtäkter begås av personer med utomnordisk bakgrund.

https://goo.gl/images/fE5y6f

Det här är från 2005, dvs då invandrarna var ungerfär en miljon färre än idag. BRÅ har sedan helt enkelt tagit bort sådan statistik i politiskt syfte.

En fråga till dig, förstår du att när grupper från Afrika MENA-regionen blir majoritet så kommer deras seder, kultur och kvinnosyn dominera kulturellt, juridiskt och politiskt? Ett samhälle är alltid en spegel av dess majoritet. De fallen där en minoritet styr över en majoritet är när minoritet har överlägset våldkapital och styr med järnhand. Påstår du att så inte är fallet så kan du vänliga hänvisa till ett samhälle där majoritetens kultur och normer inte är rådande.
Citera
2019-02-10, 11:25
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Upplevd otrygghet för att media rapporterar mycket mer om "småincidenter" idag än tidigare. Sen är det absolut en del gängvåld, men det drabbar ju inte kvinnor.
Är förövrigt, som sagt, ung kvinna uppväxt och boende i en kommun som utmålas som en av Sveriges absolut "värsta". Jag har aldrig känt mig otrygg här oavsett tid på dygnet.

Du menar att om du själv känner dig trygg på gatorna så måste alla andra kvinnor i Sverige också känna sig trygga?
Varannan kvinna vågar inte gå ut.
Källa: https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=7150525

Du menar också att media ska sluta rapportera om våldtäkter och överfall, så att övriga kvinnor ska våga gå ut??

Brukar du ljuga för dina vänner för att de ska tro att något är bättre än i verkligheten?
Citera
2019-02-10, 11:29
Medlem
Citat:
Åk till Stora torget i Uppsala så kanske du ändrar uppfattning.

Citat:
Framför allt unga tjejer är rädda att ens åka ned på stan, på grund av risken för att bli trakasserad av stora gäng med killar. ”Det här är så fel. Jag vill kunna vara ute och känna mig trygg”, säger 14-åriga Emelie (UNT 26/1). Hon har också tidigare skrivit en insändare (UNT 29/12), bland annat om hur hon blivit omringad och tafsad på av killgäng på Stora torget utan chans att kunna fly.

De tre senaste åren har otryggheten ökat i hela landet. Nästan 40 procent av kvinnorna och 20 procent av männen känner sig numera otrygga när de går ut på kvällen i sitt eget bostadsområde (NTU, Brottsförebyggande rådet i januari). Ännu mer dramatisk är den försämrade tryggheten för gymnasieflickor i centrala Uppsala. Enligt en undersökning från Region Uppsala kände sig 45 procent trygga med att åka ned på stan 2013, mot bara 19 procent 2017 (UNT 27/1).

Det är hastiga förändringar av samhället, som innebär minskad rörelsefrihet för väldigt många människor. Upplevd otrygghet kan man ta på allvar, eller så kan förminska den till en obefogad känsla. Det senare har nog varit vanligare historiskt sett. Se på det enorma antalet människor som rör sig på stan varje dag, se på det lilla antalet fällande domar, säger man. Stanna inte hemma hos din sambo eller familj, där är risken störst för att råka ut för ett grovt brott. Och så vidare.

I Uppsala är det hög tid att lyssna på dem som verkligen rör sig i utemiljön, på ungdomar och vuxna som poliser, socialarbetare, företagare och ordningsvakter. I centrum samlas ensamkommande ungdomar, som bor på boende och har lite att göra på dagarna. Där finns arbetslösa ungdomar från utanförskapsområden och där finns också vanliga gymnasieungdomar eftersom fler friskolor etablerat sig i city.

Socialarbetarna möter regelbundet flickor som blivit utsatta av ungdomsgäng, och ordningsvakterna har fått eskortera flickor bort från torget, på ljusa eftermiddagen. Ännu större är otryggheten i gränder och P-garage runt om i city, där narkotikaförsäljning förekommer. Den verkliga otryggheten, alltså, inte den upplevda.
https://www.unt.se/ledare/ta-tillbak...n-5200014.aspx
Citera
2019-02-10, 11:30
Medlem
Citat:
Menar du att media skall sluta rapportera om våldet så att kvinnor tror att Sverige är som det var förr?

Är det vad ditt försvar av den kvinnofientliga politiken går ut på?
Citera
2019-02-10, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svea.Folk
Sen har vi även uppfunnit el, datorer, lampor, tåg, bilar flygplan, våra moderna bostäder, tv, stereo, mobiltelefoner och en rad annat som du använder varje dag och sådant du inte skulle kunna ha ett normalt liv utan.

Kvinnor mellan 18-29 har nog inte särskilt många nödvändiga uppfinningar att bjuda på.

”Vi”???
På vilket sätt bidrog du?
Citera
2019-02-10, 11:46
Medlem
godhetsapostelns avatar
Kvinnor har mindre hjärnor än män och färre hjärnceller (ca 4 milliarder färre eller ca 16%). Har ni verkligen inte fattat det ännu?
Om man har sett utfallet i en bellkurva så vet man att det på ytterkanten finns intelligenta kvinnor men det är ovanligt. Just nu stöper vi om hela samhället i ett gigantiskt socialt expriment utifrån några få begåvade kvinnor längst ut på fördelningskurvan. Lycka till!
Citera
2019-02-10, 11:46
Medlem
Knobelsdorffs avatar
Citat:

Nä för är allt lugnt i din lilla bubbla måste det gälla överallt för alla.

Du personifierar den centerpartistiska narcissismen och utgör ett bra exempel på hur inskränkta och idiotiska kvinnor kan upplevas idag.
Citera
2019-02-10, 14:50
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Du menar att om du själv känner dig trygg på gatorna så måste alla andra kvinnor i Sverige också känna sig trygga?
Varannan kvinna vågar inte gå ut.
Källa: https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=7150525

Du menar också att media ska sluta rapportera om våldtäkter och överfall, så att övriga kvinnor ska våga gå ut??

Brukar du ljuga för dina vänner för att de ska tro att något är bättre än i verkligheten?

Tror som sagt att media kan ha en roll i att flera upplever sig otrygga inte att det nödvändigtvis är enda orsaken!
Citera
2019-02-10, 14:52
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
Åk till Stora torget i Uppsala så kanske du ändrar uppfattning.

https://www.unt.se/ledare/ta-tillbak...n-5200014.aspx

Jag har aldrig varit i Uppsala, så kan inte uttala mig om det. Bor i en Sthlms förort själv.
Citera
2019-02-10, 15:11
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Sifo undersökning från i höstas:
https://www.svd.se/ett-helt-annat-sv...nor-fick-styra

Om unga kvinnor fick styra så skulle Centerpartiet haft makten i Sverige.

Vad är det för "fel på unga tjejer"? Om vi uttrycker det så. Detta är ett skrämmande resultat enligt mig. Vad beror detta på?

*Kvinnor, framförallt yngre, är väldigt identitetsberoende. Dvs väldigt måna om hur ANDRA UPPFATTAR dem. Man vill helt enkelt inte sticka ut från gruppen.

*Yngre kvinnor är inte politiskt intresserade/insatta. Dessa ser bara det ytliga kring partiet. Men spenderar ingen tid på att läsa om politik eller vad som sker i samhället överlag osv osv.

*Kvinnor har lättare för att bli påverkade(hjärntvättade) av känslosåsande. Centern är, i frågor som migration, integration, och rättspolitik i samma extrema fack som MP och V. Att kvinnor oftare dras till vänstern är känt sedan tidigare då vänstern alltid använt sig av känslofloskler och halmgubbar i sättet de argumenterar.
Centern har dessutom velat skapa ett ansikte utåt där man är SDs huvudmotståndare. Ta bara senaste riksdagsdebatten där Lööf öppnade med att säga:" Jimmie tycker inte om folk från andra länder". Detta är bara en av alla halmgubbar Lööf ständigt uttrycker sig med.

Har ni andra anledningar?

Detta är faktorer som jag är helt övertygad är anledningen till detta. Men även om detta påverkar, ser inte kvinnor samhällssituationen överhuvudtaget? Bryr de sig inte? Är SD-touretten så stark att de hellre ser Sverige fallera än att börja bry sig?

Journalisten och högerdebatören Katarina Janouch tog upp ämnet i sin blogg nyligen o skrev bla:
"Hej tjejer, ni som tycker att Annie Lööf verkar söt och käck! Är ni medvetna om att det numera sker 20 våldtäkter om dagen i Sverige, alltså varje dag, året runt? Många av dem grova, hälften av dem mot barn, flickor under 15 år, även pojkar."

En annan intressant punkt Janouch tog upp var hur Lööf använt sig av unga, kvinnliga influencer med mer eller mindre 400.000 följare. Både Bianca ingrosso och Isabella Löwengrip har uttryckt sina sympatier till Lööf genom deras plattformar. Lööf har dessutom varit med Isabella på en av hennes livestreams på Instagram. Detta är personer som har extremt stort inflytande på unga tjejer i Sverige. Men hur mycket vet de egentligen om politik i sin helhet? Antagligen inte mycket.

Skrämmande framtid till mötes.

Är väl inte speciellt kontstigt. Även unga kvinnor behöver någon de kan identifiera med. Någon de kan se upp till. Någon som de kan idolisera och som kan representera en måttstock för vad de själva vill kunna uppnå och uträtta i livet. Annie Lööf borde kunna fylla det tomrummet hos dem. Busch-Thor också förvisso, men media gullar mer med Lööf och målar en bättre fasad åt henne. Undrar dock hur pass mycket de unga kvinnorna egentligen bryr sig om Lööfs politik?
Citera
2019-02-10, 15:19
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:

Tror som sagt att media kan ha en roll i att flera upplever sig otrygga inte att det nödvändigtvis är enda orsaken!

Lev i förnekelse du, verkligheten kommer ikapp. Jag tror innerst inne att du vet precis hur det ligger till. Du kan bara inte erkänna det, för då raseras en stor del av din identitet och världsbild. När tiden är mogen så kommer du att ändra dig. Desperate times call for desperate measures.

Just nu är du Centerväljare och sussar gott?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in