2019-02-09, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
Jag har inte uppdaterat mig i tråden men en hyrbil på en snötäckt parkering bör ha spår i snön som ger ledtrådar om vad som inträffat på platsen.

Som jag skrev tidigare, en del av spåren borde vara av upphittaren som slog larm. gissar på en hundägare för att området är väldigt populärt att rasta hundar i
Citera
2019-02-09, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Nu tror jag vi kan sluta stirra in i förarhytten, hittade länken fr. 18/1 tredje bilden ner ser man tydligt att det inte sitter nån i förarhytten.

https://viityreso.se/artikel/kvinna-och-barn-hittade-doeda-i-tyresoe-polisen-misstaenker-mord

...om det nu inte är så att kropparna redan tagits om hand, förstås?
Citera
2019-02-09, 21:20
Medlem
Anstaltslivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eva88
För mig är det obegripligt att man inte skulle ta amning i beaktning när det gäller en kvinna med ett barn för det skulle påverka flera scenarier.
Jag har ammat i 6 år.
Men så är jag södermalmare också

Kanske inte för världen är inte som du försöker få den att framstå som i din fantasi. Statistiken talar så mycket i mot dig jämfört med mord/självmord... Tyvärr men du verkar leva i Stefan Löfven’s värld.... Det blir grymmare & grymmare, mörkare & mörkare tyvärr.....
Citera
2019-02-09, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glas.nyckel
I Bjärred-fallet var för föräldrarna inte psykiskt sjuka. Gällande Sala så led pappan visserligen av depression, men det är inte en sjukdom/ett tillstånd som leder till att man dödar andra. Såvida en människa inte hamnat i en psykos så kan psykisk sjukdom inte förklara mord. Och har mycket svårt att se Sala-pappan skulle lidit av en psykos då han hade förberett massa praktiska saker och dessutom valde att ta livet av barnen på mammans födelsedag.

Ofta när ett fruktansvärt brott sker är vår första reaktion ”hen kan inte vara frisk”. Tex hade folk extremt svårt att ta in att mordet på Kim Wall genomfördes av en full frisk person. Eller att Dalaröpappan inte mördade sina barn pga en störning, utan det var något han planerat i över en månad hämnas på deras mamma.

Problemet med tankeförloppet hemskt brott=förövaren psykiskt sjuk är dels att människor som varit vid sina sinnes fulla bruk slipper att fult ut ta ansvar för vad de gjort. Men också att det spär på myter om psykiskt sjuka personer som galna och farliga.

Och dessa handlingar var enl dig "friska" ?
Citera
2019-02-09, 21:42
Medlem
Anstaltslivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Körkort och kreditkort krävs.

Hur svårt är det att fixa en trovärdig förfalskning av ett körkort och sedan ett kreditkort i samma namn?

för att knäcka ditt kaxiga yttrande kan jag meddela att det är ganska enkelt. Diverse Forum på darknet kan du köpa först ett stulet kredit kort på någon random person av samma kön och ungefärlig ålder samt efter du gjort det och fått det hem skickat med magnetremsa och identisk bild på kreditkort som din bank erbjuder-, så kan du köpa ett Svenskt eller annat EU körkort med logga / hoologram, bild på dig som är av god kvalite och rätt vinkel (detta vet säljaren) osv... Och dessa är riktigt bra ”falsk” körkorts handling, endast polisen kan se om det inte stämmer men först efter dom gör en bakgrundskoll och får en bild skickat till sin mobil på det verkliga pass fotot eller körkort från transportstyrelsen. detta kostar ungefär 4000kr att köpa på darknet och kommer i hem brevlådan efter 1vecka. Samma sak för ett tag sedan här på FB så skrev en person i en annan tråd där någon blivit mördad ” hur skulle en 15åring kunna dödat vedebörande, vem som helst på gatan får inte tag i ett vapen ” samma svar där ni lever tydligen kvar på 80talet för en tjeckisk halvautomatisk pistol 9mm går köpa på darknet för ca 2500kr & uppåt samt också den går få skickad direkt hem eller till närmaste postombud, pistolen skickas i olika försändelser till olika mottagare samt i delar från andra länder runt om i EU eller gräns området till EU och att paketet kommer fram är ganska troligt 4 av 5 når mottagaren. ( har själv gjort allt detta ovan så jag har egen erfarenhet) och allt detta kan man göra på darknet om man kan läsa & skriva på engelska. så enkelt är det. När ska människor förstå att det är 2019 inte 1980, utvecklingen går framåt!!!
Citera
2019-02-09, 21:51
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Nu tror jag vi kan sluta stirra in i förarhytten, hittade länken fr. 18/1 tredje bilden ner ser man tydligt att det inte sitter nån i förarhytten.

https://viityreso.se/artikel/kvinna-och-barn-hittade-doeda-i-tyresoe-polisen-misstaenker-mord
Jag har från början hela tiden uppfattat det som att kvinnan och barnet hittades i bagageutrymmet
och inte i förarhytten. Om dom hade hittats där (i förarhytten) hade väl polisens teknikerbuss stått just där och inte precis bakom bagageutrymmet, som den gör på bilderna.
Citera
2019-02-09, 21:52
Medlem
GoldenKiwks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lowlas
Här är min ritning.
https://imgur.com/a/u7bcso7

Det är exakt headup displayen du målat
Citera
2019-02-09, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Jag har från början hela tiden uppfattat det som att kvinnan och barnet hittades i bagageutrymmet
och inte i förarhytten. Om dom hade hittats där (i förarhytten) hade väl polisens teknikerbuss stått just där och inte precis bakom bagageutrymmet, som den gör på bilderna.

Så uppfattade jag också det, men det kom in nya ögon som som såg nya saker... så.
Citera
2019-02-09, 22:38
Medlem
Detta är nog mer komplicerat än vad vi tror.varför valde hon flat en badet....
Citera
2019-02-09, 22:41
Medlem
Sköna fantasier...😂😂
Citat:
Ursprungligen postat av FinaChristina
https://m.imgur.com/YGwSPNq

Så får jag ihop det med vad jag såg först.
Citera
2019-02-09, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
Detta är nog mer komplicerat än vad vi tror.varför valde hon flat en badet....
Det är nog mycket simplare än vi tror. Proppen brann väl helt enkelt på kräket. Hon ville kanske inte lämna dottern utan en mamma.
Citera
2019-02-09, 23:30
Medlem
Undra hur polisen fick nys om bilen och BO.. Hur skulle en person kunna ringa in och larma om att det fanns döda människor i bilen om ingen kunde se att de befann sig skåpet? Skulle man kunna se mer spår på bilen som gjort denne misstänksam måntro? Eller blev den upphittad genom sändare av biluthyrningsbolaget? Nu om man går ifrån teorin att de befann sig i förarsätet..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in