Citat:
Ursprungligen postat av
Missan27
Bjärred är ett litet samhälle. Skolorna ligger nära varandra. Jag kan tänka mig skvallret bland andra föräldrar till skoleleverna och grannar som såg att Moa och Agnes hade kul vid swimmingpool gjorde livet lite svårt för Oskar även i den fronten. Grannar såg lärare komma in och ut till familjens hem. Bilden passade inte in. Alla som har skolbarn kände till besparingarna i Lomma kommun. Ni vet hur små samhällen är. Alla känner alla. Så fort man är lite avvikande med nåt skvallras det. Bjärred är inte N. Y direkt.
Jag tror du har väldigt rätt i detta. På en liten ort pratas det, familjen verkar sista tiden hållit sig väldigt för sig själva. När även Moa får privatundervisning i hemmet under höstterminen och det således springer lärare in och ut ur villan 3-4 dagar i veckan funderar ju omgivningen. När andra föräldrar får reda på att skolan måste spara och just deras barn kommer få indragen hjälp börjar det nog pratas ännu mer.
Ser Henkowtöserna dessutom friska ut på stan, som kassörskan vittnade om att Moa gjorde i mellandagarna, och de stojade i poolen tidigare, ja då skvallras det nog en hel del.
Den kungliga svenska avundsjukan finns nog även i Bjärred.