2019-02-07, 09:20
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulverkoppen
Tjena, tänkte kolla vad folket tycker om att brygga/cruisa med hcg cirka 6v mellan kurer istället för lågdos testo.

Funderar på att hoppa av blast på 650mg testo och 350mg Npp och lägga in hcg efter 10-12 dagar och köra följande:
v.1 & v.2 - 2500iu EW
v.3 & v.4 - 1500iu EW
v.5 & v.6 - 1000iu EW

Därefter hoppa på testo igen
Har tidigare kört pct efter varje kur men har nu planer på att börja med ”blast n cruise” så hade varit intressant vad det har för för/nackdelar med hcg brygga och lågdos testo

Mvh

Jag förstår inte alls varför man skulle använda hcg som en brygga. Ditt testosteron kommer vara lika lågt i kroppen med hcg som utan mellan kurerna.
Citera
2019-02-07, 11:43
Medlem
vakNs avatar
Två dagar efter injektion i övre högra gluteus så gör det väldigt ont i svanskotan. Fler som varit med om?
Citera
2019-02-07, 12:08
Medlem
HeadOfBoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Jag förstår inte alls varför man skulle använda hcg som en brygga. Ditt testosteron kommer vara lika lågt i kroppen med hcg som utan mellan kurerna.

Lika lågt som utan? Borde det inte ligga högre?
Citera
2019-02-07, 12:17
Medlem
Citat:

Rätta mig om jag har fel, men har förstått det som att hcg kommer stimulera kroppens egenproduktion så testot ligger högre än annars.
Sett många som kör så på amerikanska forum osv. Även rich piana har gjort en video där han säger att han kör höga doser hcg mellan kurerna för att behålla massa. Men är inte tillräckligt insatt i hcg för att kunna bedöma om detta är helt rätt därför jag ställer fråga
Citera
2019-02-07, 13:22
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeadOfBoo
Lika lågt som utan? Borde det inte ligga högre?

Citat:
Ursprungligen postat av Pulverkoppen
Rätta mig om jag har fel, men har förstått det som att hcg kommer stimulera kroppens egenproduktion så testot ligger högre än annars.
Sett många som kör så på amerikanska forum osv. Även rich piana har gjort en video där han säger att han kör höga doser hcg mellan kurerna för att behålla massa. Men är inte tillräckligt insatt i hcg för att kunna bedöma om detta är helt rätt därför jag ställer fråga

Jag blev lite osäker på mig själv men jag får en bild som ser ut såhär:

Precis som ni säkert redan vet så stänger exogent testosteron av egenproduktionen av testo. Det som styr egenproduktionen är vårat LH (leutenizing hormone) som sjunker under en tid av injicering av testo. HCG härmar effekten av LH för att påbörja egenproduktionen igen. Så här långt är vi nog alla överens.

Dock tycker jag inte det verkar som, baserat på olika undersökningar och även effekt på mig själv, att injicering av HCG inte "tar över" direkt, utan det tar ett tag innan HCG kan spegla effekten av LH fullt ut. Samtidigt ska man inte använda HCG för länge då kroppen kan få problem att känna igen den naturliga LH-signalen från hjärnan, och det är därför jag kan tänka mig man oftast bara använder det uppåt någon månad som praxis.

Så min kontenta är snarare att man använder HCG som en trigger att på lång sikt få tillbaka sitt naturliga LH, och att den processen går snabbare med HCG som en start än utan.

I detta fallet är dock inte återhämtning av naturligt LH på agendan, utan man vill brygga. Nu får gärna någon rätt mig, men det är så här jag över förstått bilden av HCG, LH och egenproduktion.
Citera
2019-02-07, 14:06
Medlem
HeadOfBoos avatar
Citat:
Jag blev lite osäker på mig själv men jag får en bild som ser ut såhär:

Precis som ni säkert redan vet så stänger exogent testosteron av egenproduktionen av testo. Det som styr egenproduktionen är vårat LH (leutenizing hormone) som sjunker under en tid av injicering av testo. HCG härmar effekten av LH för att påbörja egenproduktionen igen. Så här långt är vi nog alla överens.

Dock tycker jag inte det verkar som, baserat på olika undersökningar och även effekt på mig själv, att injicering av HCG inte "tar över" direkt, utan det tar ett tag innan HCG kan spegla effekten av LH fullt ut. Samtidigt ska man inte använda HCG för länge då kroppen kan få problem att känna igen den naturliga LH-signalen från hjärnan, och det är därför jag kan tänka mig man oftast bara använder det uppåt någon månad som praxis.

Så min kontenta är snarare att man använder HCG som en trigger att på lång sikt få tillbaka sitt naturliga LH, och att den processen går snabbare med HCG som en start än utan.

I detta fallet är dock inte återhämtning av naturligt LH på agendan, utan man vill brygga. Nu får gärna någon rätt mig, men det är så här jag över förstått bilden av HCG, LH och egenproduktion.

Jag har testat med HCG-brygga. Tänkte gå av lite längre men pallade inte längre för jag fick ont överallt. Körde HCG efter kuren, typ 2-3 v efter sista injekt, och sedan i 4v. Funkade hur bra som helst....sen blev det kass. HCG förtrycker ju iofs produktionen också, men det var ungefär samma symptom som att gå rakt av, och jag mådde bra under tiden jag låg på. Dock tappar man ju lite, men inte som att gå av. Men om det har någon fördel mot lågdos, det vette tusan.
Citera
2019-02-07, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrippeKing
Tack för svar!
Om jag kör Win 50/40 då, så får jag 20 piller kvar, kan man ge dom till en vän som kör 100/10?
Låter inte så jävla bra men han insisterar...

Juste, vet att detta inte är rätt tråd men snabb fråga, är apotektbutiken gröna? Någon här som beställt?
Anledningen till att jag ställde den frågan här var för att jag är jävligt försiktig och källkritisk, har svårt för att lita på sådant.
Börja med den dosen, skynda långsamt.
Citera
2019-02-07, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vakN
Alla sidor jag läst på säger att börja Pct 14 dagar efter sista stick test e och sen köra Pct i 3 veckor.
Clomid kan du börja med tidigare än 14 dagar men fronta inte, kör lågdos längre tid då halveringstiden är lång. Nolva skulle jag börja efter 3w.
Kör annars ai lågdos som pct tills du är återställ, gå och ta prov mao.
2w efter sista sick är du fortfarande ON och 3w är för kort tid.
Senast redigerad av ukklavek 2019-02-07 kl. 18:41.
Citera
2019-02-07, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vakN
Jag vill bara tacka alla som hjälpt mig har nu satt mitt första stick, oskulden är tagen. Fick sånt adrenalinpåslag att penis gömde sig men det gick smärtfritt, inte ens en droppe blod. Nu känns det trångt där jag stack mig men rädslan var omotiverad. Tack alla
Hur blir kuren nu då?
Citera
2019-02-07, 19:18
Medlem
vakNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ukklavek
Hur blir kuren nu då?

Frontat 600mg. Blir en likadan på söndag, sen 300mg testo e e5d.
Anavar 20mg tre gånger dagligen
Käkar arimidex 0.25 varje morgon under kurens gång och kanske en vecka efter? Har inte så jävla stenkoll faktiskt på hur jag ska lägga upp pct på bästa sätt men jag tackar för din hjälp. Har både nolva och clomid.

Just nu känns det som om jag ramlat och slagit i svanskotan men det är absolut hanterbart. Kört knäböj mm idag utan svårigheter.

Mvh
Citera
2019-02-08, 20:58
Medlem
HJÄLP med bra kur

tjo fb vill ha hjälp med en hyfsat simpel kur är pussy så tänkte kö oral alltså inga sprutor.
inte heller något jätte dyrt eller så starkt så gynos skapas. tänkte bara kö oral en gång och sedan kanske gå över till dom riktiga grejerna.

ALLA SVAR UPPSKATTAS!!!
Citera
2019-02-08, 21:25
Medlem
goin-xxxls avatar
Okej, sök,läs,bestäm dej,beställ,sätt igång.

Eller vad vill du höra aaa köp dbollar o kör 50/50, kanske lite anavar och oxar, varför inte lite winstrol? Ja det är ju bara ta nåt utav det nån säger åt dej att ta.
Skit i pct:n om det är tipset du får utav nån också... fronta dessutom som bara den, glömmer du en dag,eller 3 då ere bara att ta alla samtidigt....
Finns ju hur bra trådar som helst utav bengtz

Min första var testo enanthate 500 e5d. Jag var då ung och dum, 18 år .. sprutrödslan vart sprutkärlek efter ca 3-4 stick. Tänk lite längre än näsan är mitt tips iaf utav egen erfarenhet.
Senast redigerad av goin-xxxl 2019-02-08 kl. 21:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in