Citat:
Ursprungligen postat av
HeadOfBoo
Lika lågt som utan? Borde det inte ligga högre?
Citat:
Ursprungligen postat av
Pulverkoppen
Rätta mig om jag har fel, men har förstått det som att hcg kommer stimulera kroppens egenproduktion så testot ligger högre än annars.
Sett många som kör så på amerikanska forum osv. Även rich piana har gjort en video där han säger att han kör höga doser hcg mellan kurerna för att behålla massa. Men är inte tillräckligt insatt i hcg för att kunna bedöma om detta är helt rätt därför jag ställer fråga
Jag blev lite osäker på mig själv men jag får en bild som ser ut såhär:
Precis som ni säkert redan vet så stänger exogent testosteron av egenproduktionen av testo. Det som styr egenproduktionen är vårat LH (leutenizing hormone) som sjunker under en tid av injicering av testo. HCG härmar effekten av LH för att påbörja egenproduktionen igen. Så här långt är vi nog alla överens.
Dock tycker jag inte det verkar som, baserat på olika undersökningar och även effekt på mig själv, att injicering av HCG inte "tar över" direkt, utan det tar ett tag innan HCG kan spegla effekten av LH fullt ut. Samtidigt ska man inte använda HCG för länge då kroppen kan få problem att känna igen den naturliga LH-signalen från hjärnan, och det är därför jag kan tänka mig man oftast bara använder det uppåt någon månad som praxis.
Så min kontenta är snarare att man använder HCG som en trigger att på lång sikt få tillbaka sitt naturliga LH, och att den processen går snabbare med HCG som en start än utan.
I detta fallet är dock inte återhämtning av naturligt LH på agendan, utan man vill brygga. Nu får gärna någon rätt mig, men det är så här jag över förstått bilden av HCG, LH och egenproduktion.