2019-02-08, 12:44
Medlem
Yrke: Livscoach.

Citera
2019-02-08, 12:49
Medlem
Ser att Expressens Fredrik Sjöshult kommenterar domen idag.
Citera
2019-02-08, 13:26
Medlem
tidigare överklagad dom 2014 som fastställdes i hovrätten
Hovrättsdom
https://minfil.com/V9N6l6t8bd/Svea_20HR_20B_2011527-14_20Dom_202015-02-18_pdf
Citera
2019-02-08, 13:37
Medlem
F3ttans avatar
FUP:
https://minfil.com/d8S2l3tdbb/Nacka_TR_B_1777_rar
Citera
2019-02-08, 14:16
Medlem
pc-load-letters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F3ttan
FUP:

Man tackar

Gäller dig också ox86!
Citera
2019-02-08, 14:26
Medlem
pc-load-letters avatar
Dagboksblad
https://minfil.com/U0f7m4tebf/Nacka_TR_B_1777-17_Dagboksblad_2019-02-08_pdf

Jag har inte hunnit läsa förundersökningsprotokollet men jag noterar i dagboksbladet att det var inbokat en videokonferens från Follo tingsrett med vad jag tror är Fra*nk Sög*aard, kan det här vara vittnet som inte fick vara med? Det skulle i så fall passa in med läkarintyget och varför rättegången fick skjutas upp en gång.
Citera
2019-02-08, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F3ttan
FUP:

Tackar!

Någon som har hunnit läsa FUP och hittat något spännande?
Citera
2019-02-08, 14:58
Medlem
Det som förvånar lite är SDs inhopp i cirkus Runar. Lite röster att räkna med antagligen. Hans hyllande inlägg angående Trump,fick kanske Runar att se sig som en ny svensk Billy Graham.
Citera
2019-02-08, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Gå och lägg dig. Carolas första skiva sålde 800k ex. Som tack ökade Bert frivilligt hennes royalty. För att inte prata om vad hon drog in på turneerna. Carola blev rik redan första året och fick starta diverse företag för att gömma undan pengarna. Något hon själv berättade i pressen.
Ja Runar uppvisar bevisligen de två mest utmärkande dragen för psykopater "risktagandet" och "konflikterna". Är man beredd att ta vilka risker som helst är det inte konstigt att han fångade guldklimpen carola som med all sannolikhet är sveriges mest svagbegåvade kändis.

Och han kommer med all säkerhet igen. Vågar man komma med vilka lögner som helst utan att bry sig om konsekvenserna finns det alltid folk som kommer att låta sig luras.

Jag skrev 'väl' om var de möttes och slog sina påsar ihop. Det var ett rätt: De möttes i den frireligiösa rörelsen Livets Ord. För övrigt är jag inte så insatt i "kändislivet" och kändisarna. Men har jag fel i om jag påstår att det är ganska okänt vad Runar S. är kändis för? Nu avslutade deras äktenskap med skilsmässa, liksom det här hans andra äktenskap i Nacka. Vilka överenskommelser Runar hade med Carola vet jag inte, men äktenskapsförordet mellan parterna i andra äktenskapet har varit publicerat i Expressen. (Enskild egendom måste registreras offentligt vid tingsrätt).

Jag tycker inte vi behöver ställa några diagnoser på Runar utan kan vara nöjda med att tingsrätten fällt honom för skatte- och bokföringsbrott. Av artiklarna framgår att åklagaren och rätten uppfattar Runar som att han har använt 'bulvaner' = målvakter för sin verksamhet.

Det må väl röra sig om Runars far som styrelseledamot, som skulle vittna per länk från Norge med inte dök upp. Och sen till andra förhandlingsdatumet inte behövdes då åklagaren begränsade målet till den del där Runar själv var ansvarig. Det fungerade alltså inte att förhala utan tingsrätten bedömde på det åklagaren lade fram själv, eftersom Runar teg och inte förrän nu har beklagat sig.
Citera
2019-02-08, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endryt
Yrke: Livscoach.

Glömmer aldrig hur han stod och sade till media (och i synnerhet till kompisar på sociala medier) att han var "mental rådgivare åt Sting och andra personer i Hollywood". När en svensk tidning fick upp spåret och kollade med vederbörande klippte Stings sekreterare iskallt av med: "Sting har inget samröre med den här personen".
Citera
2019-02-08, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flowergarden
I really don't think you are right here, I don't see any signs of autism in him. He is just to damn charismatic for being classified as an autist. ALSO, and this is a pretty big sliver in your theory, he is just a too big of a thrill-seeker to have autism. Actually, he is not at all as I would expect a autist to be, Morgan was the typical autist in Biggest Loser, Runar is the typical psychopath.

I very much agree to your rejection. He´s rather the opposite to an autist. Many times people refer to autists as being better then the rest to abiding the law. That would obviously not apply to mr Sögaard. Also, my notion is that they generally are more analytical. His Trump-style way of describing the decision of the court is very blury and VERY biased where he doesn't mention that much details of what actually was wrong and the reason for them being wrong.

I don't even want to think deep about being in his fathers shoes. A certainly depressing situation. Also having this army of zombies writing on his facebook page feels very much Trump-style. They have been told that this is very bad and very mean and "they know that", but many of them probably cannot elaborate on it. They just sign off on his words without any deeper thought (most of the times).

A funny part of this is when he starts to talk about leaving for Norway.... does he know where this will end after all... despite that it all will be rejected or overturned.
Senast redigerad av Tompa369 2019-02-08 kl. 15:55.
Citera
2019-02-08, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Glömmer aldrig hur han stod och sade till media (och i synnerhet till kompisar på sociala medier) att han var "mental rådgivare åt Sting och andra personer i Hollywood". När en svensk tidning fick upp spåret och kollade med vederbörande klippte Stings sekreterare iskallt av med: "Sting har inget samröre med den här personen".

Just det. Det slog mig att jag såg ett inslag för evigheter sedan där hans narcissistiska tendenser är ganska tydliga. Det hade att göra med hans religiösa ådra att göra. Hans poäng var ungefär att det fanns ett antal personer på jorden som hade typ övernaturliga krafter eller något liknande, typ "gudaförmågor". Jag minns inte själva lydelsen då det var ett bra tag tillbaka. De flesta av dessa personer hade bara en förmåga. Själv hade han två stycken. Det skulle vara skoj att se denna filmsnutt igen där hans Nietzsche-fasoner kom fram rätt fint.
Senast redigerad av Tompa369 2019-02-08 kl. 15:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in