Citat:
Ursprungligen postat av
godhetsaposteln
Gå och lägg dig. Carolas första skiva sålde 800k ex. Som tack ökade Bert frivilligt hennes royalty. För att inte prata om vad hon drog in på turneerna. Carola blev rik redan första året och fick starta diverse företag för att gömma undan pengarna. Något hon själv berättade i pressen.
Ja Runar uppvisar bevisligen de två mest utmärkande dragen för psykopater "risktagandet" och "konflikterna". Är man beredd att ta vilka risker som helst är det inte konstigt att han fångade guldklimpen carola som med all sannolikhet är sveriges mest svagbegåvade kändis.
Och han kommer med all säkerhet igen. Vågar man komma med vilka lögner som helst utan att bry sig om konsekvenserna finns det alltid folk som kommer att låta sig luras.
Jag skrev 'väl' om var de möttes och slog sina påsar ihop. Det var ett rätt: De möttes i den frireligiösa rörelsen Livets Ord. För övrigt är jag inte så insatt i "kändislivet" och kändisarna. Men har jag fel i om jag påstår att det är ganska okänt vad Runar S. är kändis för? Nu avslutade deras äktenskap med skilsmässa, liksom det här hans andra äktenskap i Nacka. Vilka överenskommelser Runar hade med Carola vet jag inte, men äktenskapsförordet mellan parterna i andra äktenskapet har varit publicerat i Expressen. (Enskild egendom måste registreras offentligt vid tingsrätt).
Jag tycker inte vi behöver ställa några diagnoser på Runar utan kan vara nöjda med att tingsrätten fällt honom för skatte- och bokföringsbrott. Av artiklarna framgår att åklagaren och rätten uppfattar Runar som att han har använt 'bulvaner' = målvakter för sin verksamhet.
Det må väl röra sig om Runars far som styrelseledamot, som skulle vittna per länk från Norge med inte dök upp. Och sen till andra förhandlingsdatumet inte behövdes då åklagaren begränsade målet till den del där Runar själv var ansvarig. Det fungerade alltså inte att förhala utan tingsrätten bedömde på det åklagaren lade fram själv, eftersom Runar teg och inte förrän nu har beklagat sig.