2019-02-07, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Nu får ni ursäkta en teknikidiot, men kan det vara så att tre dokument fanns utskrivna med namnteckningar och att man på USB-stickan återfann dessa i digital form. Kan man då se när dokumenten sparades. Tänkte att om de var lagda på usb redan i tex september kunde det visa att man planerat detta. Hade föräldrarna sammanställt andra digitala bevis också? De var i så fall väldigt förberedda och behjälpliga. Kan de tex ha sammanställt mailväxling man haft under hösten, för att kunna planera då barnen annars skulle kunna höra något.

Det när vissa dokument sparades måste ha varit en viktig del i bevisen. Något var säkert utskriven annat inte.
Citera
2019-02-07, 22:28
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag minns de där inläggen och blev väldigt konfunderad när hen skrev att det bara var en teori. Det var många detaljer som skrevs fram på ett rakt sätt, inget omsvep och gåtfulla antydningar. Till skillnad från Avd 9s långa beskrivning var denna enligt mig mer logisk och begriplig, alltså den inre logiken i beskrivningarna stämde. Den långa beskrivningen i Avd9s var otroligt tillrättalagd för att passa barmhärtighetsteorin.

Är det någon som har koll på Avd9s källor? Tror många upplevde hen som en pålitlig postare, men hur mycket broderades de påstådda pm:en ut?
Diskuteras avd9 överhuvudtaget väldigt frekvent - eller varför blev du sugen på denna hux flux?

Det Glittret har gjort är att dra fram en källa som passar våldsamheterna som nyss aktualiserats - som saknar substans - med en person som två ggr sagt att det är 1) hypotes samt 2) konspirationer.

Ju mer sånt här ju mer faller teorierna som ett korthus.
Citera
2019-02-07, 22:29
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alamos
Om allting i hypotesen stämmer så kanske det ändå inte var enbart en hypotes. Alternativt väldigt skickligt gissat.

För övrigt undrar jag hur poliserna omedelbart kunde se att barnen var döda endast genom att titta in genom dörrarna.

Huruvida det fanns blod i huset framgår inte riktigt av artikeln (tack för den förresten, den som delade) men möjligen kan man ana att det inte var helt oblodigt.

"Hampus poängterar att det finns många kolleger runt om i Sverige som har fått betydligt blodigare synintryck från ärenden som de varit på."

Poliserna verkar inte heller ha trott att H begått självmord.

"Nu var det inte längre "bara" ett självmord. Nu var det troligen ett brott och tankarna rusade hos Hampus och Fredrik. Hade maken haft ihjäl hustrun, och lagt henne här? "

Poliserna verkar inte heller ha trott att H begått självmord.

Jag reagerade också på att de båda poliserna efter att de upptäckt Hanna slog larm om att det inte "bara" var självmord utan att det troligen begåtts ett brott, att maken haft ihjäl hustrun.
Inte när de upptäckt barnen utan direkt när det hittade H. Mycket talar för att det inte fanns några tecken på att H suiciderat utan tvärtom tecken på att hon mördats.
Citera
2019-02-07, 22:34
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Jag reagerade också på att de båda poliserna efter att de upptäckt Hanna slog larm om att det inte "bara" var självmord utan att det troligen begåtts ett brott, att maken haft ihjäl hustrun.
Inte när de upptäckt barnen utan direkt när det hittade H. Mycket talar för att det inte fanns några tecken på att H suiciderat utan tvärtom tecken på att hon mördats.

Det där stämmer inte, det var efter man hittat alla fyra:

"När de tittade in i flickrummen var det som om luften gick ur Hampus och Fredrik. Som att allt med ens blev tomt. I varsin säng låg två döda flickor. Fredrik behövde inte fråga sin kompis om han hade sett samma sak, det räckte med Hampus blick. Han famlade efter radion för att rapportera och lyckades få ur sig orden, även om hans minne av det efter är helt svart"

Edit. Jag börjar nu fatta hur rykten uppstår i såna här trådar.
Senast redigerad av Flashig78 2019-02-07 kl. 22:40.
Citera
2019-02-07, 22:36
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Nu får ni ursäkta en teknikidiot, men kan det vara så att tre dokument fanns utskrivna med namnteckningar och att man på USB-stickan återfann dessa i digital form. Kan man då se när dokumenten sparades. Tänkte att om de var lagda på usb redan i tex september kunde det visa att man planerat detta. Hade föräldrarna sammanställt andra digitala bevis också? De var i så fall väldigt förberedda och behjälpliga. Kan de tex ha sammanställt mailväxling man haft under hösten, för att kunna planera då barnen annars skulle kunna höra något.

Som jag minns polisens uppgifter på PT:
var testamentet underskrivet och daterat
avskeds/förklaringsbrevet underskrivet av båda, men ej daterat
informationen med praktiska instruktioner ej underskrivet (oklart om daterat).

Jag har inga belägg för det, men tänkt att den där USB-stickan kanske innehöll praktisk information om huset, leasingbilarnas avtal, Os företag, gällande el-avtal mm, bankontouppgifter.
Sånt som man lätt kan sammanställa på ett USB-minne.
Senast redigerad av Solglittret 2019-02-07 kl. 22:41.
Citera
2019-02-07, 22:36
Medlem
Citat:
Det spelar ingen roll för dig att polisen efter en grundlig utredning ett år senare meddelar att föräldrarna har avslutat sina och sina barns liv? Du måste vara extremt faktaresistent.
Citera
2019-02-07, 22:39
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ja du, det enda nya som egentligen kommit fram är väl, att Hanna faktiskt låg "nedbäddad" i sängen. För mig blir det solklart att hon inte begått självmord i sängen utan blivit ditburen av Oskar. Hon kan iofs ha suiciderat på annan plats, men i mitt tycke vore det långsökt. Vi kan hur som helst kalla Oskar för Bjärredsbäddaren, utan att bli föremål för hånfulla inlägg (hoppas jag).
Citera
2019-02-07, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Ja du, det enda nya som egentligen kommit fram är väl, att Hanna faktiskt låg "nedbäddad" i sängen. För mig blir det solklart att hon inte begått självmord i sängen utan blivit ditburen av Oskar. Hon kan iofs ha suiciderat på annan plats, men i mitt tycke vore det långsökt. Vi kan hur som helst kalla Oskar för Bjärredsbäddaren, utan att bli föremål för hånfulla inlägg (hoppas jag).
Varför är det solklart att hon har blivit buren? För att du känner det?
Citera
2019-02-07, 22:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Hahahaha.

Deras akuta reaktioner styrker din Bjärredstryparteori?
Samtidigt som de talar om tunnelseende?
"– Vi såg inget av sakerna när vi sökte igenom huset. Det är märkligt hur sinnena smalnar av, säger Hampus Olofsson."

Du måtte väl begripa att det är krim.tekniker och obduktion som sen är av betydelse för förundersökningen. Annars hade de väl kunnat avsluta där och då.
Det är deras UPPLEVELSER och sen går luften i stort sett ur dem när de ser barnen:
Citat:
"Satan. Nu blir det dödsbud till hans fru och barn". Då var de fortfarande ovetande om vad de snart skulle upptäcka."

"Hoppas hustrun och barnen är bortresta. Hoppas de är hos mormor och morfar."

"Här ligger mamman." De båda poliserna tittade in i ett sovrum där en avliden kvinna låg nerbäddad i en säng.

"Med ens förändrades läget helt. Nu var det inte längre "bara" ett självmord. Nu var det troligen ett brott och tankarna rusade hos Hampus och Fredrik. Hade maken haft ihjäl hustrun, och lagt henne här? Och barnen! Var är barnen?"

"Fan! Vi har hela övervåningen kvar!" Fortfarande var patrullen övertygad om att barnen inte kunde vara hemma, visst måste föräldrarna ha lämnat bort dem till någon släkting!?
Åtminstone intalade de sig det."

"När de tittade in i flickrummen, var det som att luften gick ur Hampus och Fredrik. Som att allt med ens blev tomt. I varsin säng låg två döda flickor. Fredrik behövde inte fråga sin kollega om han hade sett samma sak, det räckte med Hampus blick.
Han famlade efter radion för att rapportera och lyckades få ur sig orden, även om hans minne av det efteråt är helt svart."
https://tidningensvenskpolis.se/arkiv/hallarsida-artiklar/2019/nr-1-2019/vad-fan-ar-det-vi-har-sett/
Senast redigerad av develi 2019-02-07 kl. 22:48.
Citera
2019-02-07, 22:43
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Varför är det solklart att hon har blivit buren? För att du känner det?
Buren eller bara nedbäddad, spelar det så stor roll?
Citera
2019-02-07, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Buren eller bara nedbäddad, spelar det så stor roll?
Du skrev att det var solklart att hon blev buren, varför är det solklart?
Citera
2019-02-07, 22:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Det där stämmer inte, det var efter man hittat alla fyra:

"När de tittade in i flickrummen var det som om luften gick ur Hampus och Fredrik. Som att allt med ens blev tomt. I varsin säng låg två döda flickor. Fredrik behövde inte fråga sin kompis om han hade sett samma sak, det räckte med Hampus blick. Han famlade efter radion för att rapportera och lyckades få ur sig orden, även om hans minne av det efter är helt svart"

Edit. Jag börjar nu fatta hur rykten uppstår i såna här trådar.
Ja, det två senaste dagarna har det krackelerat i alla hörn.

Har aldrig sett på maken till argument, hahahaha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in