2019-02-07, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Att O hittades i köket tolkar jag ändå som att det var i trappan eftersom man skrev artikeln att när man skulle upp på ovanvåningen och ner igen så var man tvungen att gå förbi honom igen. Hade O varit endast i köket hade de inte varit tvungna att gå förbi honom igen.

Kika på planritningen på bottenplan så ser man det tydligt att han kan ha hängt i trappan då den angränsade till köket.

OHs kropp kunde ses genom ett fönster genom en glipa i gardinen. Det måste ha varit köksfönstret. Det verkar inte finnas några andra fönster som det skulle gå att se köket/trappan ifrån. Samtidigt som den ena såg tallrikarna staplade på diskbänken så såg den andre en kropp. De var alltså så nära varandra att de lätt kunde kommunicera om vad de såg. De kan inte varit på olika sidor av huset. Trappan blir jag inte klok på. Antingen börjar den strax innanför entrén eller så börjar den längre in i huset mot vardagsrummet. Om polismannen sett OHs kropp hängande i trappan måste trappans början vara i anslutning till vardagsrummet och den måste i så fall vara öppen från köket. Annars hade kroppen inte kunnat ses från köksfönstret. Eller har jag fattat fel?
Citera
2019-02-07, 19:42
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Nästan lite skrämmande dessa inlägg från postaren dreba, alla skrivna, 180117, 8 dagar efter att familjen hittats.

Seriöst, tycker du att det här går ihop med vad vi trots allt fått veta?

Man måste vara en konspirationsteoretiker av högsta rang för att få det där till något vettigt och trovärdigt

Vi fick fan så mycket mer trovärdig information från scheele, picasso2, avd9 med flera.
Citera
2019-02-07, 19:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Nästan lite skrämmande dessa inlägg från postaren dreba, alla skrivna, 180117, 8 dagar efter att familjen hittats.
Ja, de är skrämmande - att citera som källa. Eftersom när man följer dialogen visar det sig vara inte annat än en hypotes.
Citat:
Ursprungligen postat av dreba
Strypning mest sannolikt av moder och äldsta dottern, yngsta ev kvävning. Det har funnits blåmärken och rivsår och sakskador som tytt på motstånd från offren. Därav har polisen dragit slutsatsen att pappa varit mördare, men för att kunna avfärda annan förövare så måste någonting till. Jag gissar därför att de hittats i sina sängar. Burna dit.
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Det fetade ovan: Är det fakta eller bara ett löst antagande?
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Dreba har bara spelat pajas i sina inlägg, det är ironi
Hen hittar bara på för att trolla känns det som, menar hen det som skrivs är det bara fragment av tankar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Ja, jag anade det, men var inte helt säker.
Dessutom... Tack för det du delger och dina seriösa inlägg.
Citat:
Ursprungligen postat av dreba
Jag har varit tydlig med att det är en hypotes.
Citera
2019-02-07, 19:46
Medlem
harperlees avatar
Citat:
Att O hittades i köket tolkar jag ändå som att det var i trappan eftersom man skrev artikeln att när man skulle upp på ovanvåningen och ner igen så var man tvungen att gå förbi honom igen. Hade O varit endast i köket hade de inte varit tvungna att gå förbi honom igen.

Kika på planritningen på bottenplan så ser man det tydligt att han kan ha hängt i trappan då den angränsade till köket.

Citat:
Ursprungligen postat av develi
Reagerade på det samma i texten.

"De tog trappan ned, passerade den avlidne mannen ännu en gång, och låste upp ytterdörren."

När huset var till salu fanns det bilder ute inifrån alla rum utom tvättstugan. Köket har ingen vägg mot hallen utan det är liksom öppet mot trappan.

Förmodligen hade pappan hängt sig i trappräcket och hängde vid den sidan av trappan som vetter in mot köket.
Citera
2019-02-07, 19:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
När huset var till salu fanns det bilder ute inifrån alla rum utom tvättstugan. Köket har ingen vägg mot hallen utan det är liksom öppet mot trappan.

Förmodligen hade pappan hängt sig i trappräcket och hängde vid den sidan av trappan som vetter in mot köket.
Ja, jag såg det på visningsbilderna vid försäljning, öppen planlösning. Tror det samma.
Citera
2019-02-07, 19:49
Medlem
Citat:

Det är nog förklaringen.
Citera
2019-02-07, 20:09
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clarabesched
OHs kropp kunde ses genom ett fönster genom en glipa i gardinen. Det måste ha varit köksfönstret. Det verkar inte finnas några andra fönster som det skulle gå att se köket/trappan ifrån. Samtidigt som den ena såg tallrikarna staplade på diskbänken så såg den andre en kropp. De var alltså så nära varandra att de lätt kunde kommunicera om vad de såg. De kan inte varit på olika sidor av huset. Trappan blir jag inte klok på. Antingen börjar den strax innanför entrén eller så börjar den längre in i huset mot vardagsrummet. Om polismannen sett OHs kropp hängande i trappan måste trappans början vara i anslutning till vardagsrummet och den måste i så fall vara öppen från köket. Annars hade kroppen inte kunnat ses från köksfönstret. Eller har jag fattat fel?

Konstigt det där med staplande disk? Hade dem inte diskmaskin eller var den redan full? Verkar inte varit bra stämning i huset innan morden! Min tro är att H ville skiljas? Kanske trodde hon det var skilsmässopapper hon skrev under?
Citera
2019-02-07, 20:14
Medlem
Citat:

Ja, det fanns en altandörr även till vardagsrummet.
Citera
2019-02-07, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Gällande frågor om hur morden och självmorden gick till tycker jag det alltid här i tråden funnits röster som menar att man är en hyena utan empati om man vill veta hur det gick till. Jag utgår från att de som hänger här på Fb är ute efter mer info utöver vad som kommit fram via polis och media, annars finns väl ingen mening att läsa en massa spekulationer. I de flesta andra mordfall kommer detaljerade uppgifter ut och true crime-intresset är överlag enormt. Jag kan definitivt inte lägga fram något ädelt motiv bakom viljan att veta mer. Men att det är mer moraliskt förkastligt att vilja veta mer om dessa mord på två flickor jämfört med andra mord på barn kan jag inte hålla med om.

I ärlighetens namn, är vi alla som är här och ”gottar” oss är ju lika mycket hyenor, asgamar och bildligt talat jämfotahoppande nyfikna som folk i området på fynddagen. Inte ett jota bättre!
Citera
2019-02-07, 20:16
Medlem
develis avatar
Citat:

https://www.bjurfors.se/filtered/5590828/rszww1170-80/cbild4pa32uflc7hi30pb-1619084560-rszww1170-80.jpg
https://www.bjurfors.se/filtered/5591183/rszww1170-80/cbild4pa32unsk7hi30q2--1744216304-rszww1170-80.JPG
Citera
2019-02-07, 20:27
Medlem
Citat:
Nej det skulle inte fria den andre föräldern helt från ansvar - men det vore ju bra om det då också går att visa att det gått till just så.
Om man i augusti/september i sin förtvivlan sitter och skriver att det vore bäst om vi alla dog, även barnen, betyder det ju inte att man i januari vill bli mördad. Man kan ju dels kanske aldrig menade allvar och dels kanske kommit ur sitt mörker.

Det går ju inte att få ett carte blanche för att någon vill bli mördad och automatiskt därmed bli frikänd från mordet. Det finns ju alltid en risk att offret plötsligt ångrar sig.

Om en mördare är full av klös- och rivmärken i ansiktet, som nu påstås om Oskar, och Hanna dessutom har DNA under sina naglar efter att våldsamt ha klöst och rivit honom, blir det ju väldigt misstänkt att hon egentligen inte ville bli mördad av honom.

Jag kanske är sen i min fråga, svårt att hinna med här inne 😳...
Varifrån kommer uppgiften om att O är full av klädmärken och att H hade Os DNA under naglarna? Inte osannolikt att jag missat den uppgiften, så berätta gärna igen.
Citera
2019-02-07, 20:32
Medlem
På trappans ena sida var det vita spjälor/bräder ända upp till
övervåningen. Mot köksdelen finns en öppning där man ser
trappan, mellan ca 9 spjälor och med ca 10-12 cm:s bredd
mellan varje spjäla/bräda.

Så det stämmer att poliserna sett O både i köket och när de
gick upp och nedför trappan.

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av develi
Reagerade på det samma i texten.

"De tog trappan ned, passerade den avlidne mannen ännu en gång, och låste upp ytterdörren."
Senast redigerad av OzzieTheOwl 2019-02-07 kl. 20:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in