Citat:
Ursprungligen postat av
Ugglan.
Nej, det är användaren "Gatsten" som har skrivit om detta. Han/hon hade själv kontaktat "Hanna" som jag förstod det. "Hanna" säger att hon hörde bilen ute på Ekuddenvägen när hon rastade hunden, och att bilen körde ner till Bäcken och vände upp mot Marieforsleden. Den var alltså aldrig inne på gång-/cykelvägen. Runt kanske 20 minuter senare kommer det en bil som killarna på Hällsritningsvägen ser. Det är alltså bilen på Ekudden-vägen som "Hanna" kopplar till bråket i Kohagen och bildörrarna som slås igen.
Var nånstans kan man hitta detta inlägg av Gatsten där han/hon skriver att bilen körde ner till Bäcken och vände upp mot Marieforsleden?
Citat:
Ursprungligen postat av
Ugglan.
Jag minns att "Gatsten" skrev i tråden för länge, länge sedan att det fanns ett typ "fjärde vittne" (1 var "Hanna", 2 var "Killarna", 3 var "Kvinnan på Lockerud") som bodde på Norra Kolarestigen och som gjorde en iakttagelse av en mindre vit bil som körde på cykelvägen upp mot Marieforsleden. "Gatsten" skrev att personen inte var hörd av polisen. Det finns folk som hörde och såg, men som inget har sagt. För jävligt.
Även här undrar jag man kan hitta ett inlägg av Gatsten som säger att "det fjärde vittnet" bodde på Norra Kolarestigen?
Jag vet att vittnet Hannas förhör har diskuterats tidigare och att du haft en dispyt om detta med framförallt divadnil. Precis som divadnil helt korrekt poängterar så finns det inget i detta förhör om att hon skulle ha sett eller hört någon bil. Tvärtom så står det uttryckligt att:
"(maskerat) hörde dock ingen bilmotor som var igång och såg heller ingen bil." Hade det inte stått något om detta så skulle jag kunna tänka mig att det hade blivit ett missförstånd, men nu tycker jag det känns osannolikt.
Du brukar ju vara en ganska kritiskt tänkande person som gärna vill ha uppgifter bekräftade från mer än en källa innan du kan tänka dig att acceptera det som skrivs. Därför gör det mig väldigt konfunderad när du, som det verkar, litar mer på det en anonym skribent "Gatsten"skriver här på forumet än på vad som står i ett polisförhör. Varför är det så? Vad är det som gör att du har så stor tillit till Gatsten?
Har du kanske själv varit i kontakt med Hanna och fått uppgifterna verifierade?