2019-02-06, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gullgulligullan
Struntprat! Hon behöver inte göra något som hon inte vill, precis som du inte behöver göra något som du inte vill.

Är det dessutom inte ett regelbrott att begära att människor ska bryta sin anonymitet genom att kräva att de visar leg?

Tror att jägaren menade bildligt talat. Det har varit stora problem i tråden med medvetet spridande av lögner och nu när täcket faller av lögnaren, så blir det så klart drev mot de som reagerar mot ljugeriet.

Jag förstår hur Fallskärmsjägaren tänker, bildligt talat. Det förstår vem som helst att man inte kan posta leg till varandra och inte ska göra. Nu vill ju Elli09 "legitimera sig" själv genom att skicka särskilda bilder. Det kan hen väl göra, om hen vill. Mig bekommer det inte, bara vi slipper fler onödiga lögner i tråden. Mycket onödigt att ljuga tycker jag.
Citera
2019-02-06, 22:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Men om jag märker dem ? Det är väl förbjudet att sprida andras bilder ? Jag vill ha slut på dessa skribenter som kallar en både det ena och det andra ?
Du ska inte bry dig om vad någon kallar dig. Det finns vuxenmobbare överallt och låt dem stå själva där med skammen. Den är inte din.

Det finns betydligt mer privata bilder som nått mycket stor spridning och den du skickar dem till kan utan att vara orolig för repressalier sprida dem bäst den vill. Om du inte vill att dina bilder ska spridas ska du absolut inte ge dem till en anonym postare på Flashback.
Citera
2019-02-06, 22:45
Medlem
Citat:
Men om jag märker dem ? Det är väl förbjudet att sprida andras bilder ? Jag vill ha slut på dessa skribenter som kallar en både det ena och det andra ?

Det är inte förbjudet att publicera bilder i denna tråd. Publicera på om du vill. Du har ju hittills inte publicerat något annat än horoskopliknande utsagor, med bilder kanske det blir något bättre.

De som försvarar dig nu gör det bara för att de som reagerat mot dig inte är på deras spelhalva. Tro inte att de bryr sig särskilt om dig. Gå inte på den. Och skicka inget till någon om du inte vill att bilderna ska spridas. Men säg då inte heller att du har något.
Senast redigerad av rappytt 2019-02-06 kl. 22:47.
Citera
2019-02-06, 22:46
Medlem
develis avatar
Citat:
Jo där sa du något ? I vart fall var A väldigt ljuskänslig.Hon tyckte inte om dessa ljusrörsamaturerna som oftast är i skolan.
Ja och jag tror som sagt inte en bekant är ute i media och ljuger heller:

Det faller åter på föräldrarna och som knappast rimmar bra med diagnos ME. Tacka tusan om hon blev utmattad.

"(..) och det är ju en rätt tuff resa för NN (14-åringen, reds. anm) att göra det, som jag förstod det."
Senast redigerad av develi 2019-02-06 kl. 22:49.
Citera
2019-02-06, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja och jag tror som sagt inte en bekant är ute i media och ljuger heller:

Det faller åter på föräldrarna och som knappast rimmar bra med diagnos ME. Tacka tusan om hon blev utmattad.

"(..) och det är ju en rätt tuff resa för NN (14-åringen, reds. anm) att göra det, som jag förstod det."

Ljusterapi måste man väl dessutom inte åka ända till Tyskland för. Nä, det var nog något annat de gjorde där om de ens åkte dit.
Tror inte heller att en bekant ljugit för media däremot kan föräldrarna ljugit för sin bekante.
Citera
2019-02-06, 23:17
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jazz16
Ljusterapi måste man väl dessutom inte åka ända till Tyskland för. Nä, det var nog något annat de gjorde där om de ens åkte dit.
Tror inte heller att en bekant ljugit för media däremot kan föräldrarna ljugit för sin bekante.
Jag tror som sagt att de rört i varenda område det går att söka bot. Därav tror jag det kan röra sig om både ock.

Däremot är sensmoralen - i huvudsak - att jag tror de har ett mycket skevt förhållningssätt till sjukdomen - oavsett vem sagt vad.
Senast redigerad av develi 2019-02-06 kl. 23:21.
Citera
2019-02-06, 23:22
Medlem
harperlees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jazz16
Tror inte heller att en bakat ljugit för media däremot kan föräldrarna ljugit för sin bekante.

Jag tror att den ljusterapi som det talats om tidigare i tråden inte är sådan ljusterapi som man vanligtvis tänker på utan det är någon slags semi-kvacksalvare som påstår sig skicka ljus in i blodet intravenöst.

Därmed inte sagt att det var denna "läkare" man besökte men det har som sagt varit uppe på tapeten tidigare.

Här kan man läsa lite om metoden

https://www.forbes.com/sites/brittmariehermes/2016/09/26/uvlrx-therapy-charlatans-medical-devices/

Förhoppningsvis så var detta inte något som två välutbildade människor gick på utan det var någon mer seriös behandling de försökte med.
Citera
2019-02-06, 23:27
Medlem
Tror att föräldrarna blev hjärntvättade av ME-lobbyn, det vill säga patientföreningen. De talar mycket om "livskvalitet" som ett mantra nästan. Hur många tänker på det när man gnetar på i upp- och nedförsbackar i livet? Det är ett svepande begrepp, lite som "hållbarhet". Det blir inte viktigt förrän man ger exempel på vad man menar och är man inte riktigt intresserad eller insatt, kanske i vad barnen vill, så blir man svepande.

Det är tråkigt om man inte kan dansa, men då man man göra något annat, ett tag. Ingen blir frisk i ett mörkt rum, det finns inte. Människan behöver intryck, får man inte det är det tortyr. Till och med fängelsekunder får omväxling i vardagen.
Senast redigerad av rappytt 2019-02-06 kl. 23:31.
Citera
2019-02-06, 23:28
Medlem
Citat:
Vadå förvånad ? Du ska ju få dina bilder men gud nåde om du delar dem.Flashback tillåter inte vad som helst heller.Det fick jag erfara i sommras och jag är inte den som.ger mig.Har både skinn på näsan och några år på nacken.
Hej Elli09.
Innan du avslutar, vill du svara på min tidigare fråga till dig: (Har inte sett att du svarat.)
"Hur tror du att Oskar skulle reagera om Hanna ville begära skilsmässa?"
Tack på förhand.
Citera
2019-02-06, 23:33
Medlem
harperlees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Tror att föräldrarna blev hjärntvättade av ME-lobbyn, det vill säga patientföreningen. De talar mycket om "livskvalitet" som ett mantra nästan. Hur många tänker på det när man gnetar på i upp- och nedförsbackar i livet? Det är ett svepande begrepp.

Jag tror att det är möjligt att familjen hade personer omkring sig med underliga idéer om sjukdomars orsaker och lämpliga behandlingsmetoder.

Kanske delade de till viss del dessa underliga idéer. Det blir förstås också svårare att hitta acceptans för läget och någon slags ro i det om man har - om än aldrig så välmenande - rådgivare som föreslår tveksamma alternativbehandlingar och letar orsaker på fel ställen.

Sedan på det en del mycket dyster publicitet kring ME på hösten 2018.
Citera
2019-02-06, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av likor
Hej Elli09.
Innan du avslutar, vill du svara på min tidigare fråga till dig: (Har inte sett att du svarat.)
"Hur tror du att Oskar skulle reagera om Hanna ville begära skilsmässa?"
Tack på förhand.
Hej fölåt inte lätt att hinna med allt peridvis.Det skrivs en hel del och ibland är jag borta långa perioder för arbete.Men tyvärr kan jag inte svara på en så svår fråga.
Men det är väl en slags kris det också och kriser tycks ju ingen av dem klara av.Läs gärna Devilis inlägg.Hon har skrivit mkt bra och tagit fram fakta om olika personligheter m.m
Missförstå mig rätt En kris är ju när våra kärnvärden hotas så som integritet,värdighet förutsägbarhet m.m och visst den är en pendlade rörelse men de verkar ju inte kommit tillbaka till tilliten och tron på det goda igen.Istället dragit med sig varandra i den djupaste avgrund man kan komma.Utan att visa utsidan hur illa det var.
Senast redigerad av Elli09 2019-02-06 kl. 23:42.
Citera
2019-02-06, 23:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
Jag tror att det är möjligt att familjen hade personer omkring sig med underliga idéer om sjukdomars orsaker och lämpliga behandlingsmetoder.

Kanske delade de till viss del dessa underliga idéer. Det blir förstås också svårare att hitta acceptans för läget och någon slags ro i det om man har - om än aldrig så välmenande - rådgivare som föreslår tveksamma alternativbehandlingar och letar orsaker på fel ställen.

Sedan på det en del mycket dyster publicitet kring ME på hösten 2018.

Visst är det praktiskt med teorier som varken kan bekräftas eller dementeras.
Nej, det nog är bäst att jag loggar ut för kvällen så att jag inte blir det som jag brukar försöka få andra att låta bli att bli.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in