2019-02-06, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Förstår du inte att det är den som anklagar någon för något så allvarligt som mord som är svaret skyldig. Väntar tålmodigt på svar?

Men Daggmasken, vi har alla svarat gång efter gång efter gång! Det vet ni kvinnomisshandlare om, så varför upprepa samma fråga som ett mantra.

Otrohetsaffär med LW
SD har inget alibi
Anmäld för misshandel och ofredande av LW
Gränslöst beteende
Var enligt uppgift i området samt hade digital kontakt med LW
En historia av hot och ofredande mot LW
Helt obekymrad av det faktum att hans fd älskarinna mördats i samma kvarter han och hans barn själva bor i
Själv uppgett att "De kommer aldrig få fast mördaren"

Kan skriva 10 punkter till, men alla gillar ju inte att jag skriver grisögon...
Senast redigerad av Sh.Holmes 2019-02-06 kl. 08:39.
Citera
2019-02-06, 08:48
Medlem
Citat:
Förstår du inte att det är den som anklagar någon för något så allvarligt som mord som är svaret skyldig. Du är svaret skyldig ?
Jag har hela tiden skrivit MGM... till skillnad från Dig!
Hur kunde Du anklaga någon för något så allvarligt?
Du kanske (som jag)ska läsa Dina egna inlägg där Du hade, som sagt ett antal ggr, SD som mördare!

Du har fortfarande inte berättat varför Du ändrade Din ståndpunkt (det tog inte 8 månader innan Din, som jag upplever det som, gir).
Citera
2019-02-06, 09:01
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ser inget konstigt alls med det här. 'Moralensväktare' har som du säkert vet under en längre tid haft en ohotad ställning som unik "insynare", detta utan att någonsin kunna delge tråden en enda uppgift från polisutredningen som inte redan tidigare varit allmänt känd.

Så utmanas han/hon efter åtta månaders envälde här i tråden av den märklige 'JokerMannen', som tydligen redan innan uppgiften var ute i media kunde berätta att de två efterlysta cykelvittnena nu till slut hade identifierats av polisen (och eventuellt en del annat).

Då är det kanske inte så konstigt att 'Moralensväktare' nu diskret har dragit sig tillbaka.
(min fetning)

Intressant, det spekulerades tidigare om det låg något nyhetsflash bakom scoopet, JM:s "styrka" är ju annars gedigna research. Några sådana flash , eller liknande, har man alltså inte hittat?
Senast redigerad av MrBarnaby 2019-02-06 kl. 09:13.
Citera
2019-02-06, 09:19
Medlem
Snor-Johans avatar
Ang, diskussionen om religiöst motiv så är det väl inte osannolikt att LW också under den tiden hade olika älskare även om motivet inte behöver vara religiöst?
Kanske LWs fria livsstil var anledningen till både skilsmässan och brytningen med församlingen?
Hemliga älskare verkar det funnits ? Hur många är frågan ? Och hemliga för vem?

Postat 2018-07-02, 19:05
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Du verkar ha haft en fin vänskap med LW och era samtal tyder på ett djup. Du dementerar ett eventuellt pågående förhållande och att hon inte var intresserad av det. Tidigt i tråden namngav jag en man som LW hade ett djupt och längre förhållande med och detta förhållande var mycket hemligt. Det fanns personliga skäl till att detta absolut inte fick komma ut. Denna man presenterades för barnen som mammas pojkvän och en handfull personer i LWs krets visste om den. Vill minnas att någon i tråden direkt bad oss glömma det namnet också. Så även om din relation till LW innefattade delande av innersta tankar kan du aldrig vara helt säker på frågan om pågående förhållande.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-02-06 kl. 09:34.
Citera
2019-02-06, 09:24
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Det ena utesluter väl inte det andra?
22:49 till etthuspalandet var det sista till hen. 22:58 skickade hon ett annat till en person och 23:09 säger dom i gruppen att hon skickade och sedan inget.
Hon kan ha skickat till andra senare, dom vi inte vet.
22:49 finns en skärmdump på, vilket jag inte ksn förse er med.

EGT skrev:
"22:58 skickade hon ett annat till en person"

Jag blir väldigt nyfiken på vem som fick meddelande från LW kl 22:58 och inte minst hur EGT kan veta det.

Det kanske redan har blivit sagt i denna enorma tråd, men isf har jag missat det.
Citera
2019-02-06, 09:40
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Jag har hela tiden skrivit MGM... till skillnad från Dig!
Hur kunde Du anklaga någon för något så allvarligt?
Du kanske (som jag)ska läsa Dina egna inlägg där Du hade, som sagt ett antal ggr, SD som mördare!

Du har fortfarande inte berättat varför Du ändrade Din ståndpunkt (det tog inte 8 månader innan Din, som jag upplever det som, gir).

Frågar igen citat: luta mot SD efter vad som framkommit i tråden om hans inte alltför trevliga inlägg/uppförande. slut citat.
Om du inte kan svara så är det uppenbart att du stärkt din misstanke om den misstänkta mördaren med enbart suggestivt skvaller.
Citera
2019-02-06, 09:46
Medlem
Citat:
Frågar igen citat: luta mot SD efter vad som framkommit i tråden om hans inte alltför trevliga inlägg/uppförande. slut citat.
Om du inte kan svara så är det uppenbart att du stärkt din misstanke om den misstänkta mördaren med enbart suggestivt skvaller.
Känns som Du vill ha mig avstängd... ids inte svara Dig mer! Over and out!
Citera
2019-02-06, 10:02
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
EGT skrev:
"22:58 skickade hon ett annat till en person"

Jag blir väldigt nyfiken på vem som fick meddelande från LW kl 22:58 och inte minst hur EGT kan veta det.

Det kanske redan har blivit sagt i denna enorma tråd, men isf har jag missat det.

Var det JG som var ute och cyklade i Hjärsta den kvällen , eller har jag fattat fel ?
Kan det vara han som är : ”ett hus på landet ” ?
Kan Lena o han sms: at vid den tidpunkten då hon sen försvann ut ?
Kan de ha mötts då ?
Bara funderingar .......
Citera
2019-02-06, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bravegirl
Självklart blir det reaktioner. Jag hade inte någon personlig relation med LW men kände till henne liksom SD och många andra.

Skyldig eller inte skyldig så tyckte jag personligen att det var mycket obehagligt när jag mötte SD på eventet. Han har fortfarande en misstankegrad kvar mot sig rättsligen och hur ska jag som eventdeltagare vara? Det talas om respekt hit och dit! Det är svårt för mig att vara respektfull mot någon som misstänks ha mördat någon. Ska jag visa medkänsla eller vaddå? Det handlar om självbevarelsedrift för min del. Jag behöver inte vara otrevlig men jag tänker då inte "sova med fienden" och låtsas som ingenting har hänt.

Jag går därifrån så klart men jag är rädd ändå eftersom jag inte vet vad eller vem jag ska passa mig för. Tyckte dock att det var otroligt obehagligt när jag träffade vederbörande i skogen. Han var hånfull och lite överspänd tyckte jag. Kanske nervositet i och för sig. Läskigt va det iallafall.

Jag tycker fortfarande att det är ett märkligt beteende att besöka ett stort event som, skäligen misstänkt för mordet på LW, där en stor del av besökarna kände LW och även kände till misstankegraden polisen har mot SD.

Ursäkta mig nu, men en normalt funtad människa i den sitsen borde hålla sig undan risken för konfrontationer innan polisen är klar med sitt arbete.
Inlägg från 6/11

Tänkvärt från någon som verkar känna både SD och LW... och stämmer nog med vad många i geovärlden tänker om MGM. Och enl mig inte konstigt!
Citera
2019-02-06, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Men Daggmasken, vi har alla svarat gång efter gång efter gång! Det vet ni kvinnomisshandlare om, så varför upprepa samma fråga som ett mantra.

Otrohetsaffär med LW
SD har inget alibi
Anmäld för misshandel och ofredande av LW
Gränslöst beteende
Var enligt uppgift i området samt hade digital kontakt med LW
En historia av hot och ofredande mot LW
Helt obekymrad av det faktum att hans fd älskarinna mördats i samma kvarter han och hans barn själva bor i
Själv uppgett att "De kommer aldrig få fast mördaren"

Kan skriva 10 punkter till, men alla gillar ju inte att jag skriver grisögon...
"De kommer aldrig att få fast mördaren", den meningen tyder väl på att han själv vet vem det är eller var. Annars uttrycker man sig inte så .
Citera
2019-02-06, 10:18
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Var det JG som var ute och cyklade i Hjärsta den kvällen , eller har jag fattat fel ?
Kan det vara han som är : ”ett hus på landet ” ?
Kan Lena o han sms: at vid den tidpunkten då hon sen försvann ut ?
Kan de ha mötts då ?
Bara funderingar .......

De som sett skärmdumpen från konversationen avseende tiden kl 22:49 vet att det inte är JG.

Min fråga handlar om vem LW konverserat med (enl EGT) kl 22.58 och hur EGT kan veta om den konversationen.
Citera
2019-02-06, 11:05
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1900-talet
"De kommer aldrig att få fast mördaren", den meningen tyder väl på att han själv vet vem det är eller var. Annars uttrycker man sig inte så .
Jag håller inte med här. Det går tvärtom mycket väl att tro att någon gärningsman aldrig kommer att lagföras, utan att för den skull ha den blekaste aning om vem gärningsmannen är. T.ex. insåg ju många här i tråden polisens problem (bl.a. risken för tunnelseende) redan tidigt.

För övrigt vet vi väl inte helt säkert om SD överhuvudtaget har sagt så där. Om han nu har sagt det så kan det ju bygga på de erfarenheter han har efter att sett polis och åklagares arbete på nära håll (t.ex. vid förhör), och tiden talar väl i så fall också för att han kan ha haft rätt.
Senast redigerad av Draifos 2019-02-06 kl. 11:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in