2019-02-05, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Nej ser det inte som ett problem.Jag la fram det för längesedan när det diskuterades om vad de hade i ryggsäcken och om det har påverkat dem som vuxna individer.Jag berättade i samma veva som den kontrversiella postaren" M någonting " kom med sin version om H och O och jag skrev att det var ett tänkvärt inlägg.Där jag också beskrev att de träffades på E&Y och då som konkurenter om befodran.
Självklart kan hon ha varit ett lyckligt skilsmässobarn men jag vet att hon bodde mer hos kompisar en hemma både före och efter föräldrarna skildes.Sedan vet jag inte varför de inte hade så bra kontakt som med Os släkt.

De började inte samtidigt på konsultfirman, de kan omöjligt ha slagit om ett jobb. Fattar inte vad du skriver.
Citera
2019-02-05, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Att OH´s släkt inte har fått ta del av utredningen, eller?
Alla har fått ta del av utredning i form av information om vad som kan ha hänt.Det jag menade är att ingen i denna tråd.Svarade på Devils kommentar till Solglittret
Citera
2019-02-05, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
De började inte samtidigt på konsultfirman, de kan omöjligt ha slagit om ett jobb. Fattar inte vad du skriver.
Are you real ? Var har jag skrivit att de började samtidigt ? De arbetade där samtidigt och träffades där.Vad är det med dig ? Börjar bli synnerligen trött på dina påhopp både på mig och dina galna fantasier.
Citera
2019-02-05, 21:58
Medlem
Citat:
Tack, det är just detta som du tar upp som jag har försökt framhålla vid ett par tillfällen. A*nes blev sjuk efter sommarlägret 2015 och då kan hon omöjligt har fått diagnos ME redan samma år.
Vad SS måste mena är att flickan insjuknade år 2015.
Ja tycker det låter märkligt.De pratade och visste inte själva vad som orsakade hennes problem.Hemskolningen började inte förrens höstterminen 2016 och då bara enstaka ämnen.Så ja det är något som inte stämmer.
Citera
2019-02-05, 21:59
Medlem
Citat:
Men tycker det rimmar dåligt att A åker till Tyskland för behandling för sin Borrelia 2016.
Och det var många turer och ovisshet innan de visste själva och först 2016 började familjen själva prata
om kronisk trötthet.Så låter väldigt suspekt att hon skulle fått Diagnos redan 2015.

Jag är skeptisk till diagnosen på Agnes redan 2015. Släktingarna hade ingen aning om ME, jag tror att dom blev informerade av polisen om diagnosen. Man kan ha varit otydlig vid presskonferensen för oavsett när Agnes fick diagnosen så har hon uppenbarligen varit sjuk sedan 2015 - i ME/Cfs. Men om diagnosen kom samtidigt för flickorna så bör choken ha varit dubbel samtidigt som man kanske inte heller visste så mycket om sjukdomen. Man kanske tog sitt beslut hastigt och utan den kunskap om ME/Cfs som vi har tagit för given efterom alla trodde att man känt till den sedan 2015.

Citat:
Ursprungligen postat av Rockkungen
- Ja jag vet jag skrivit det-
- Fick veta saker jag helst undvikit att veta igår-
- Och det är 100% säkert-
Citera
2019-02-05, 22:12
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ja tycker det låter märkligt.De pratade och visste inte själva vad som orsakade hennes problem.Hemskolningen började inte förrens höstterminen 2016 och då bara enstaka ämnen.Så ja det är något som inte stämmer.
Min uppfattning (behöver inte vara rätt) är att SS förkortar istället för att lägga ut texten. Det spelar ju ingen roll vilket år ME-intyget inkom; vad som är av betydelse är när i tid hon insjuknade i vad som senare skulle få benämningen ME.

Bokstavstolkning ska inte alltid tillämpas, man får se till sammanhang och omständigheter.
Citera
2019-02-05, 22:13
Bannlyst
Citat:
Hennes problem, vad menade man att de bestod av?
Citera
2019-02-05, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Jag tror att H ströps genom att någon satt på hennes rygg samtidigt. Trycket över lungorna gör att man inte kan andas. Medan hon sov. Läste om ett fall i USA där mamman dödats på det viset. Vi vet ju bara dödsorsak men naturligtvis kan det förekommit annat våld också som de inte dött av.
Tack, då vet jag vad du tror. Något annat våld nämndes inte så det är väl också något du tror?
Citera
2019-02-05, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Och där skulle hon ligga, men varken skärpet som ströp henne eller den eventuella påsen som också kan ha kvävt henne finns kvar - sakerna har gått upp i rök...
För polisen vet inte om det var ett skärp eller också fanns en påse - för dessa saker är försvunna.

Det framgår inte av pressträffen, likväl som inga andra detaljer från andras rum eller huset som helhet.

Vi har dock fått veta utredningens sammanfattande slutsats av händelsen baserad på ALL tillgänglig information.

Den talar emot dina teorier som du förfäktat senaste året. Så är det.
Citera
2019-02-05, 22:16
Bannlyst
Citat:
Min uppfattning (behöver inte vara rätt) är att SS förkortar istället för att lägga ut texten. Det spelar ju ingen roll vilket år ME-intyget inkom; vad som är av betydelse är när i tid hon insjuknade i vad som senare skulle få benämningen ME.

Bokstavstolkning ska inte alltid tillämpas, man får se till sammanhang och omständigheter.
Det låter rimligt och med eller utan diagnos så är symtomen lika verkliga för de som har dem.
Senast redigerad av Gullgulligullan 2019-02-05 kl. 22:18.
Citera
2019-02-05, 22:26
Medlem
Citat:
[/b]
Så du menar på allvar att jag ska kopiera privata bilder på Facebook från en utav mina bästa vänner för att tillfredsställa dig !? Du får tro precis vad du vill.Och för övrigt så har jag sagt vad jag vet och anhöriga vet inte mer de heller.De väntar fortfarande på svar från rättsmedicin. Och vad som föranlett till denna händelse kanske kommer stanna inom familjen om de öht får klarhet i vad som skett.För dem är det väl än mer osannolikt en för en rektor som inte har hela bilden....De har tusen frågor men inga svar....

Citat:

Vet du exakt när de åkte till Tyskland och hur länge de var där?
Vad tyckte Agnes själv om den behandlingen och om resan?
Åkte de bil?
På nåt sätt så pratar vi om Agnes som en litet barn men hon måste väl ha varit minst 12 år och haft mycket att berätta om hur hon upplevde det?
Citera
2019-02-05, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gullgulligullan
Hennes problem, vad menade man att de bestod av?

Räkna inte med svar. Det finns inte ett enda belägg för borrelia, det var ett nick som spekulerade kring det, och tog tillbaka det tidigt i tråden. Sen hakade Elli09 på. Ljög medvetet om släktbanden, blev påkommen. Skriver som om det är fakta, när det är skönlitteratur...
Senast redigerad av rappytt 2019-02-05 kl. 22:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in