2019-02-05, 16:03
Medlem
Alla som tror att blondinbella vill ändra sitt miljötänk av riktigt engagemang räcker upp handen. Nähä ingen?
Alla som tror att hon vill rida på Gretas just-nu kändisskap för sina egna syften? Alla händer uppe ser jag. Ja, det är rätt svar.
Citera
2019-02-05, 16:29
Avslutad
chockades idag. blondinbella är bara 28 år??? ser ut som närmare 40 ju. trodde hon var minst 36
Citera
2019-02-05, 16:34
Medlem
Peripheryys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tranflatek
Alla som tror att blondinbella vill ändra sitt miljötänk av riktigt engagemang räcker upp handen. Nähä ingen?
Alla som tror att hon vill rida på Gretas just-nu kändisskap för sina egna syften? Alla händer uppe ser jag. Ja, det är rätt svar.
Haha.

Jag förstår inte rikgit hur Greta ska göra Blondinbellas flygningar miljövänligare...
Men Blondinbella har säkert nån smart tanke.
Citera
2019-02-05, 16:48
Medlem
elgecys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
Du läser nog helt rätt, hon är iskall och egoistisk.
I dagens blogg skriver hon att Gillis just nu är pappig och därför tillbringar en extra dag hos Odd, så bara Sally är med sin mamma och det fungerar bra för oss just nu...
Fungerar bra henne ja, hon klarar nog precis bara ett barn åt gången, som hon kan hjärntvätta med sin hobby: dyra kläder, smink, måla naglarna m.m. Det är nog inte Gillis huvudintresse..
Och stackars Sally som inte får lära sig vanliga normala saker som andra barn...
Jag funderar ibland på hur länge Odd orkar gå med på alla hennes nycker, när det tar stopp för honom och han kanske ansöker om egen vårdnad.

Jag finner det även intressant att det hon längtar efter att göra med barnen och ofta planerar och ser fram emot är spabesök och hotellrestaurang (?) Det är väl inte toppenroliga aktiviteter för så små?

Jag börjar mer och mer tro att Isabella inte är så bright som hon ger sken av att vara. Är det helt omöjligt att hon med lite klausuler bara har lånat ut sitt namn tillika varumärke till riktiga affärsmänniskor, de i hennes ”team” (haha.. hon och hennes team.) Vad går hennes arbetsdagar mest ut på? Gå på spa, prova uppsjöar av provprodukter och godkänna dofter och ingredienser? Bläddra bland lite färgpaletter, ta några beslut kring färgerna och sen lyxig middag hemma lagad av nån i hennes teeeeam. Och allt ska i blogginläggen alltid nämnas som ”lyxigt”. Aldrig sett nån denna tidsålder använda det ordet så frekvent.
Citera
2019-02-05, 16:58
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
Jag finner det även intressant att det hon längtar efter att göra med barnen och ofta planerar och ser fram emot är spabesök och hotellrestaurang (?) Det är väl inte toppenroliga aktiviteter för så små?

Jag börjar mer och mer tro att Isabella inte är så bright som hon ger sken av att vara. Är det helt omöjligt att hon med lite klausuler bara har lånat ut sitt namn tillika varumärke till riktiga affärsmänniskor, de i hennes ”team” (haha.. hon och hennes team.) Vad går hennes arbetsdagar mest ut på? Gå på spa, prova uppsjöar av provprodukter och godkänna dofter och ingredienser? Bläddra bland lite färgpaletter, ta några beslut kring färgerna och sen lyxig middag hemma lagad av nån i hennes teeeeam. Och allt ska i blogginläggen alltid nämnas som ”lyxigt”. Aldrig sett nån denna tidsålder använda det ordet så frekvent.

Tror du spikade det! Hur länge går det att "arbeta" på det viset? OK hennes delar av bolagen är värda 10 miljoner så hon är inte helt utan framgång. Vi får väl lusläsa hennes bolags bokslut för 2018 för att se hur det hela utvecklas. Tror det blir USA-satsningen som sänker det hela.
Citera
2019-02-06, 13:38
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omaskeradmask
Tror du spikade det! Hur länge går det att "arbeta" på det viset? OK hennes delar av bolagen är värda 10 miljoner så hon är inte helt utan framgång. Vi får väl lusläsa hennes bolags bokslut för 2018 för att se hur det hela utvecklas. Tror det blir USA-satsningen som sänker det hela.

Det är också intressant att veta hur mycket Löwengrip själv äger av varje bolag, bara för att bolaget heter Löwengripxyz så betyder inte det att hon äger hela bolaget, bolagen kan också vara högt belånade.

Hur mycket äger hon tex av Natural Cycles? Om hon äger sin del genom bolag, hur mycket äger hon av det bolaget? Äger hon det bolaget genom bolag? Etc, etc.

På detta sätt kan ägandet bli rejält utspätt till slut, det kan se häftigt ut med engagemang i många bolag, men det är inte alltid särskilt mycket substans bakom om man tittar ordentligt, jag tror inte att hennes följare förstår det.

Man ser bara här i tråden vilken nivå hennes beundrare ligger på när det gäller ekonomi.
Senast redigerad av trottwell 2019-02-06 kl. 13:47.
Citera
2019-02-06, 14:09
Medlem
LagomLats avatar
Natural Cycles har hon inget betydande ägande i, hon fick något tusental aktier för att göra reklam för företaget, hon har altså inte investerat i bolaget. Aktierna är onoterade, men BB värderar posten till 5 MKr

LL
Citera
2019-02-06, 14:58
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Det är också intressant att veta hur mycket Löwengrip själv äger av varje bolag, bara för att bolaget heter Löwengripxyz så betyder inte det att hon äger hela bolaget, bolagen kan också vara högt belånade.

Hur mycket äger hon tex av Natural Cycles? Om hon äger sin del genom bolag, hur mycket äger hon av det bolaget? Äger hon det bolaget genom bolag? Etc, etc.

På detta sätt kan ägandet bli rejält utspätt till slut, det kan se häftigt ut med engagemang i många bolag, men det är inte alltid särskilt mycket substans bakom om man tittar ordentligt, jag tror inte att hennes följare förstår det.

Man ser bara här i tråden vilken nivå hennes beundrare ligger på när det gäller ekonomi.

Jag äger 50 aktier i Volvo, jag talar vitt och brett om Volvo som "mitt bolag" och hur otroligt många miljarder det är värt!
Citera
2019-02-06, 15:09
Medlem
trottwells avatar
I gammelmedia är det ingen som är intresserad av att kritiskt granska hennes påstådda förmögenhet, hon genererar klick, därför måste man hålla sig väl med henne, tro på allt hon säger utan eftertanke.

Precis som det är med Anna Book eller Jockiboi, de genererar klick och drar nya unga läsare till kvällspressen.
Citera
2019-02-09, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimsen
Isabella har aldrig sagt 30 miljoner.
[..]
Jo, det tror jag man nog får säga att hon har gjort.

Senaste numret av Sköna Hem, alltså #2/2019, har ett uppslag om IL med rubriken Mitt smarta hem. Glömde tidningen i stan, men som jag minns det var det över sidorna 82-83 (för er som vill kila ut till butiken och tjuvbläddra). Det är ingen egen artikel, utan ett annonssamarbete med ett känt märke i ljud-/musiksammanhang.
I artikeln står att huset köptes för 30 miljoner. Annonsen/artikeln är naturligtvis godkänd av IL och hon citeras genomgående när hon hyllar den där fantastiska elektroniska hjälpredan som både ger henne musik, väderinfo och berättar för henne vilka möten hon har inbokade en specifik dag. Kanske apparaten kan överta IL:s föräldraroll också? Tror ärligt talat inte barnen skulle märka nån större skillnad..

Nån ljuger.
Inte jag.
Citera
2019-02-09, 16:16
Medlem
Nu har SvD en Löwengrip-kritisk artikel. Publicerades imorse. Rubriken är
:
"Tror Löwengrip att hon kan värva Thunberg?"

Det handlar givetvis om detta med att den beräknande och giriga IL försöker utnyttja en ung idealist. Det här har redan varit uppe i tråden, men mer njutbart nu när även SvD reagerar över IL:s hycklerier i klimatfrågan.
Jag är i fritidshuset under helgen, så jag har inte tillgång till pappers-SvD nu. Hoppas IL prenumererar på SvD. Det hör ju liksom till att villabrevlådorna på Lidingö fylls med SvD. Skoj för grannarna att kunna få läsa om den nyinflyttade kvinnan som drömmer om att bli mäktigast i världen..

Källa:
https://www.svd.se/tror-lowengrip-att-hon-kan-varva-thunberg?utm_source=ab-box&utm_medium=iframe&utm_campaign=2019-02-09
Citera
2019-02-10, 09:24
Medlem
Och här kommer jag med ännu ett inlägg, ett som illustrerar att Lisa Bergström på SR Kulturredaktionen är en särdeles lättlurad och aningslös människa.
Fick nämligen precis ett tips om ett radioinslag där IL nämndes. Här nedan ett utsnitt ur texten som alltså sändes uppläst. Av Lisa Bergström själv.

"Företagsledaren Isabella Löwengrip, även känd som Blondinbella, är en av de som tagit till sig av kritiken kring hennes myckna resande och har inspirerats av klimataktivisten Greta Thunberg. Hon försöker nu göra något åt flygskammen. Hon tänker tillsätta en chef som ska se över företagets resor för att göra verksamheten mer hållbar. Men vi kan inte sluta resa, säger Lövengrip som nu ska pendla till New york."

Källa: https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=478&artikel=7150650

Detta sväljer Lisa Bergström.
Här kan vi alltså se och höra hur en rutinerad journalist på Sveriges Radio har låtit sig luras av Isabella Löwengrips strategiska mumbo-jumbo om att hon skall anställa en till i teamet. Nu en som skall hjälpa henne att hålla koll på det klimatavtryck hon gör genom sitt flygande och annat.
Och detta snack går Lisa Bergström på...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in