2019-02-05, 15:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Det är bättre att du tar dem innan du går och lägger dig - då sover mycket bättre sen...
Ok. Hur många?
Citera
2019-02-05, 15:46
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Ok. Hur många?
Du får väl prova dig fram... Själv så tar jag en multimineraltablett och en ZMA - som båda innehåller magnesium.. Sen så sover jag som en stock...
Citera
2019-02-05, 15:54
Medlem
Givetvis hjälper det. D3, b vitaminer, zink, mg och koppar, du komme känna dig som ett barn igen
Citera
2019-02-05, 18:41
Medlem
Rodluvans avatar
Äter sedan precis innan årsskiftet 2 x 375 mg Mg pga sömnbesvär och det har gett enorm effekt. Somnar lättare, sover lugnare och vaknar piggare (ofta pga tidigare nämnda tömning hehe) - tappar dessutom sällan orken och blir sömnig under dagen vilket hände mycket ofta innan.

Har sedan dess lagt till D-vitamin, omega-3/fiskfettsyror, kalcium och zink och sammantaget måste jag säga att allt hjälpt mig att komma redigt till skott med träning etc.

Glöm heller inte äta kokt eller "bakad" fisk (atlant-mackrill, lax, sardiner - EJ tonfisk) minst 1 gång i veckan, gärna två. Det finns studier som visar att utöver de hälsosamma effekterna av ett högt omega-3 intag, har rediga fiskätare ökad grå hjärnmassa i flera viktiga delar i skallen. Se hit!

Smakar skit, men man lär sig.

Åter till topic; jag känner igen mig helt och hållet.
Senast redigerad av Rodluvan 2019-02-05 kl. 18:43.
Citera
2019-02-05, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
när man började ta 2-3 magnesium tabletter om dagen så blev det en rejäl boost i humöret.

Blir det inte en rejäl boost i toaletten också? Vill jag minnas.. Men ja, magnesium är bra. Tydligt tecken på mg-brist är att man vaknar av muskelkramper i benen mitt i natten.
Citera
2019-02-05, 19:32
Medlem
Skippps avatar
Jag fick väldigt mycket kramp emellanåt och läste på nätet att magnesium kunde hjälpa. Så jag köpte zma-tabletter och kramperna försvann i princip omedelbart. Upplevde även som att sömnen blev bättre, speciellt i början av intaget. Dessutom hade jag läst att man kunde få väldigt märkliga drömmar av tabletterna och det kan jag skriva under på.
Citera
2019-02-05, 19:58
Medlem
mickehogbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Köpte mig en burk idag på Lloyds. Magnesium 375 mg. Slängde i mig två nyss, trots att det står en om dagen i samband med måltid. Hur mycket ska man stoppa i sig?

"Hur mycket ska man stoppa i sig ?"

Det står på burken på burken att du ska ta en om dagen din jävla korkskalle.

Herregud inga studieskulder där inte.
Citera
2019-02-05, 19:59
Medlem
Baalzamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av y8t3
Blir det inte en rejäl boost i toaletten också? Vill jag minnas.. Men ja, magnesium är bra. Tydligt tecken på mg-brist är att man vaknar av muskelkramper i benen mitt i natten.
Är det alltid i benen? Jag vaknar med kramp i ryggen ofta, men aldrig i benen
Citera
2019-02-05, 20:34
Medlem
Tjoflos avatar
Brukar få krypningar i benen efter långa hårda arbetsdagar, som förmodligen beror på magnesium brist, eller att jag har fått i mig för lite vätska. Brukar äta mandlar för att få i mig magnesium men det är rätt tröttsamt att trycka i sig 100 gram om dagen.
Citera
2019-02-05, 21:27
Medlem
Mag är definitivt ett top5 supplement som saknas i dagens kost och som alla bör ta i måttliga mängder
Citera
2019-02-05, 21:58
Medlem
teamflashhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rodluvan
Äter sedan precis innan årsskiftet 2 x 375 mg Mg pga sömnbesvär och det har gett enorm effekt. Somnar lättare, sover lugnare och vaknar piggare (ofta pga tidigare nämnda tömning hehe) - tappar dessutom sällan orken och blir sömnig under dagen vilket hände mycket ofta innan.

Har sedan dess lagt till D-vitamin, omega-3/fiskfettsyror, kalcium och zink och sammantaget måste jag säga att allt hjälpt mig att komma redigt till skott med träning etc.

Glöm heller inte äta kokt eller "bakad" fisk (atlant-mackrill, lax, sardiner - EJ tonfisk) minst 1 gång i veckan, gärna två. Det finns studier som visar att utöver de hälsosamma effekterna av ett högt omega-3 intag, har rediga fiskätare ökad grå hjärnmassa i flera viktiga delar i skallen. Se hit!

Smakar skit, men man lär sig.

Åter till topic; jag känner igen mig helt och hållet.

Magnesiumcitrat eller magnesiumglycinat?
Citera
2019-02-06, 01:28
Medlem
slimharlots avatar
Magnesium är nog fan det viktigaste att ha i medicinskåpet.

Kan dock inte ta innan läggdags då jag får otroligt verkliga och djupa drömmar, som tyvärr kan bli lite för verkliga ibland.

En på morgonen är det bästa, har man brist kan man ta en på eftermiddagen vid middag, då det ändå förbättrar sömnen enormt mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in