2019-02-04, 23:42
Medlem
Fetimajns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Aha ok sorry då hehe
Jag har själv vart admin på en annan sajt och vi kollade ibland upp så inte ngn satt med fler konton då det bara var tillåtet att ha ett

Admins och mods får kolla sånt, men inte vi dödliga, inte genom Flashback och såna här sorters trådar i alla fall
Citera
2019-02-04, 23:56
Medlem
salxars avatar
Citat:
Men admins kan se om det är fler konton registrerade på ett Ipn?
Japp, och det är precis därför man surfar på FB med Tor.
Citera
2019-02-05, 02:50
Medlem
Citat:
Men admins kan se om det är fler konton registrerade på ett Ipn?
Vanligt att många familjemedlemmar eller t ex många på samma företag kör via ett IP. Så det kan vara en hel bunt konton som använder samma IP utan att det är samma person.

Behövs mer än samma IP för att få fram om det är samma surfare.
Citera
2019-02-05, 03:07
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Vanligt att många familjemedlemmar eller t ex många på samma företag kör via ett IP. Så det kan vara en hel bunt konton som använder samma IP utan att det är samma person.

Behövs mer än samma IP för att få fram om det är samma surfare.

Ja bibliotek eller större företag tex
Citera
2019-02-05, 11:11
Medlem
JiangTaigongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
Japp, och det är precis därför man surfar på FB med Tor.
Räcker det inte att surfa med flashbacks VPN?
Citera
2019-02-05, 12:05
Medlem
Motorpegs avatar
Nej vi vanliga dödliga kan inte få fram vem ett IP tillhör. Det kan bara personens ISP avslöja, och det lär dom inte göra om dom inte av domstol blir tvingade.
Citera
2019-02-05, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simkortet
Polisen får betala miljonbelopp för information men i dom flesta fallen så har Tele2 redan raderat all historik och besvarar att dom inte kan hjälpa till i utredningarna.

Det kostar runt 200kr (180kr om jag inte minns fel) för en IP-begäran med vanlig prio, brådskande kostar ungefär det dubbla och den bestämda avgiften bestäms av PTS sedan ett par år tillbaka.

Enda sättet det kan kosta miljonbelopp är om dom måste dra upp Tele2 i rätten, vilket dom inte behöver för varenda förfrågan
Citera
2019-02-05, 13:53
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simkortet
Privatpersoner kan inte spåra IP-adresser i den bemärkelse som du syftar till. Flashback lämnar heller inte ut IP-adresser och därmed så kan inte heller kapabla personer spåra användare.

Flashback lagrar heller inte IP-adresserna vilket gör att det inte är någon risk för att de skall bli tvingade att lämna ut dem av nån domstol eller dyl.
Citera
2019-02-05, 14:12
Medlem
Steinarrs avatar
Pedofiler har skrivit dagligen på flashback i flera år och ingen av dom verkar ha blivit spårade.
Citera
2019-02-05, 14:46
Medlem
Griskissens avatar
Heh, vem använder sin riktiga ip på nätet?
Citera
2019-02-05, 16:00
Medlem
Fanndiss avatar
En nära vän till mig har sagt att allt man skriver på nätet är hur lätt som helst att kolla upp.
Om jag t.ex. skulle skriva här på forumet att jag tycker att Nilssons Livs är en dålig butik, och sju år senare får jag jobb på Nilssons Livs, så kan min arbetsgivare hur enkelt som helst kolla upp via personnr och IP-adress och hitta det inlägget här.
Sitter min vän och blåljuger?
Citera
2019-02-05, 16:52
Medlem
spyhinks avatar
Mattias Wåg från researchgruppen sitter ju inne med hela flashback´s register med användares mail etc så han lär garanterat ha användares ip-loggar. Det är ju för övrigt samma vänsterextremist vars polare har samarbetat med Robert Aschberg och hjälper dessa i sökandet i Trolljägarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in