2019-02-05, 01:16
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Om man är GM för att man åker till fyndplatsen och tittar samt tar bilder så är han kanske det.

I så fall är nog jag också GM för hade jag bott i Örebro hade min nyfikenhet lett till att jag gjort likadant.

Sommarljum kan ju lika väl också vara GM då med ditt tankesätt?

Du menar att hen hade insyn i utredningen.

Jag menar att hen lika gärna kan vara GM.
Citera
2019-02-05, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Och om han är skyldig så borde han kanske
tänka den tanken också?
Det finns nog många som skulle tveka innan de trampade
på bromsen om han skulle dyka upp framför bilen.

Om man är ute efter hämnd så vill man förhoppningsvis va
jävligt säker på att man plockar rätt person, annars finns det ingen vits
med att göra sig själv till mördare.
Citera
2019-02-05, 01:38
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Om man är ute efter hämnd så vill man förhoppningsvis va
jävligt säker på att man plockar rätt person, annars finns det ingen vits
med att göra sig själv till mördare.

Om han dyker upp framför bilen och man inte
hinner bromsa så blir man nog inte dömd för mord.

Jag tycker bara att han ska vara lite försiktig
och inte utgå från att alla älskar honom.
Senast redigerad av gloriouslife 2019-02-05 kl. 01:40.
Citera
2019-02-05, 02:06
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
En annan sak som kanske inte har varit uppe i tråden är att om SD är oskyldig
så borde en tanke slå honom "löper jag själv någon risk, någon som är
ute efter mig också", så skulle nog jag tänka i alla fall.

Mycket intressant tanke som jag inte hade kommit på själv. Vore inte alls en orimlig reaktion för någon i den situationen.

Samtidigt, även om han är oskyldig behöver han ju inte känna sig ditsatt av någon annan, ifall situationen i sig ser illa ut.

SD verkar (iaf initialt) ha uttryckt att han förstod varför man misstänkte just honom. I en tv-intervju efter häktesförhandlingen får iaf advokaten frågan vad hans klient tycker om att ha suttit anhållen, och svarar;

- Det var ganska naturligt. Han var den som var närmast att bli misstänkt, och det hade han ingen synpunkt på.

(För övrigt ett ganska intressant ordval; "närmast att bli misstänkt")
Senast redigerad av ModestyBlaiser 2019-02-05 kl. 02:17.
Citera
2019-02-05, 06:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Mycket intressant tanke som jag inte hade kommit på själv. Vore inte alls en orimlig reaktion för någon i den situationen.

Samtidigt, även om han är oskyldig behöver han ju inte känna sig ditsatt av någon annan, ifall situationen i sig ser illa ut.

SD verkar (iaf initialt) ha uttryckt att han förstod varför man misstänkte just honom. I en tv-intervju efter häktesförhandlingen får iaf advokaten frågan vad hans klient tycker om att ha suttit anhållen, och svarar;

- Det var ganska naturligt. Han var den som var närmast att bli misstänkt, och det hade han ingen synpunkt på.

Jo, borde inte UW ligga bra till?

Om vi fortsätter ett steg till.
SD visar inga som helst tecken på någon oro för egen del, varför?

1. Han vet vem mördaren är, det är nämligen han själv.
2. Han vet vem mördaren är men det är inget som oroar honom.
3. Han vet motivet till mordet men det är ingenting som berör honom.
4. Han är orolig som fan men vägrar att visa det utåt.

Fler förslag, någon som vill spinna vidare?
Citera
2019-02-05, 06:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Nedanstående är ett citat från ett inlägg postat av KingKong90 kl 18:29 igår:

<Vilken normal pastor knullar med ena hälften av ett par man vigt? Då har man ju kraftiga problem om man frågar mig.>

Du visar med det jag fetat att du inte förstår innebörden av det "kontrakt" som LW ingått med Gud. Hon är inte Guds slav, utan denn*s tjänare. LW har aldrig burit något ok. Hon har verkat i en kristen församling och hon har vigt folk. Vi känner till paret Davidsson.

Om LW senare väljer att bli en avfälling och lämnar sin kristna tro, gör det henne inte moraliskt fri att synda som t ex att gå i säng med SD medan han ännu är gift med HD. Där har LW gjort ett allvarligt övertramp, men det vill folk i tråden inte diskutera, trots att just det agerandet bör ha väckt stor "moralpanik" i Örebro.

Ditt avslutande resonemang:
Att som du gör, moraliskt jämställa SD:s och LW:s handlande, visar att du inte är vuxen nog att diskutera filosofisk etik.
Vad menar Du med "vi känner till paret Davidsson" och hur tänker Du att det skulle ha "väckt stor moralpanik i Örebro"?
Citera
2019-02-05, 07:47
Medlem
Draifoss avatar
Citat:

Är du säker på att du citerar rätt nu? Jag kan inte höra att advokaten säger så i TV-intervjun:
https://www.tv4play.se/program/nyheterna/10001115
Senast redigerad av Draifos 2019-02-05 kl. 07:51.
Citera
2019-02-05, 08:07
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Problemet var väl den här bilden som Åsa Hiding och slaskmedia försökte bygga upp, om att han var inblandad i ett svartsjukedrama, att det fanns "jättemycket bevisning" mot honom bl.a. i form av blodiga kläder i hans bostad, och att han hade "flytt" utomlands. Klart att det såg illa ut där i början, men nu har man väl ha rett ut det där.
Citera
2019-02-05, 09:05
Medlem
Citat:
Jo, borde inte UW ligga bra till?

Om vi fortsätter ett steg till.
SD visar inga som helst tecken på någon oro för egen del, varför?

1. Han vet vem mördaren är, det är nämligen han själv.
2. Han vet vem mördaren är men det är inget som oroar honom.
3. Han vet motivet till mordet men det är ingenting som berör honom.
4. Han är orolig som fan men vägrar att visa det utåt.

Fler förslag, någon som vill spinna vidare?

Mycket intressant fråga, varför är inte SD, HD oroade över en lös mördare i deras kvarter?
Varför har inte JG eller Järngänget gett uttryck för sin oro över en mördare som kanske mördar i geocaching följd, svårighetsgrad eller efter någon almanacka?

Svar, SD-HD punkt 1.
För JG och järngänget punkt 2. Varför? Jo de vet motivet och vissa är medhjälpare på ett eller annat sätt, kanske de alla har en hemlighet att skydda.

Men den springande punkten är faktiskt att LW blir mördad nära deras hem, de uttrycker aldrig någon oro över detta eller för sin egen del, lämnar ungarna själva och cachar maniskt vidare.
Citera
2019-02-05, 09:29
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Menar du att information från JM är relevant och bör delas i tråden?

Rosamund uttryckte sig om att ha tagit del av och sett rispbilder på planket som JM och en kollega fotograferat. Jag tycker faktiskt det skulle vara intressant för tråden att se dessa bilder. Jag föreslog därför RM att lägga upp bilderna på forumbilder.se, men hen har ännu inte kommenterat mitt förslag.
Citera
2019-02-05, 10:42
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Mycket intressant fråga, varför är inte SD, HD oroade över en lös mördare i deras kvarter?
Varför har inte JG eller Järngänget gett uttryck för sin oro över en mördare som kanske mördar i geocaching följd, svårighetsgrad eller efter någon almanacka?

Exakt! Inte en enda (grannar/vänner/bekanta) som har uttalat sig i media, på geocachingsidor eller bland annat här. INGEN oroar sig för en okänd mördare som utfört detta brutala mord.

I vanliga fall ser man intervjuade grannar och vänner som uttalar sig i media: "Hemskt att detta händer i vårt trygga kvarter. Nästa gång kanske denne lustmördare (eller dessa DNA-fria pundare) kommer attackera våra barn!"

Inte ens Lenas fd älskare uttalar sig om att han oroar sig för tryggheten för sin fru eller sina döttrar. Däremot säger han sorglöst: "De kommer aldrig att få tag på den skyldige."

Ingen oroar sig. ALLA är säkra på vem det är?
Senast redigerad av Fröken_Sverige 2019-02-05 kl. 11:10.
Citera
2019-02-05, 11:18
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Exakt! Inte en enda (grannar/vänner/bekanta) som har uttalat sig i media, på geocachingsidor eller bland annat här. INGEN oroar sig för en okänd mördare som utfört detta brutala mord.

I vanliga fall ser man intervjuade grannar och vänner som uttalar sig i media: "Hemskt att detta händer i vårt trygga kvarter. Nästa gång kanske denne lustmördare (eller dessa DNA-fria pundare) kommer attackera våra barn!"

Inte ens Lenas fd älskare uttalar sig om att han oroar sig för tryggheten för sin fru eller sina döttrar. Däremot säger han sorglöst: "De kommer aldrig att få tag på den skyldige."

Ingen oroar sig. ALLA är säkra på vem det är?
Alla skulle skaka av skräck om dom inte vet vem mördaren är men helt lugna av att veta vem hen är. Inte så genomtänkt vad ?
Du har inte snuddat vid tanken att förklaringen är att det endast är i drevets suggestiva lilla vantolknings- bubbla önskemördaren är skyldig?
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-02-05 kl. 11:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in