2019-02-04, 22:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Det var den väl inte.Men däremot så har de inte nämnt ME istället vad jag hört från dem och dem själva med var idiopatisk trötthet el trötthetssyndrom.
Citat:
Ursprungligen postat av Gullgulligullan
Det får mig ännu mer att fundera på varför Missan ser att barnen var friska när det fick sin diagnos som en sanning. Vad grundar hon det på?
Speciellt när missan påstår att Hanna själv sagt att Agnes hade kroniskt trötthetssyndrom samt gör en analys av Agnes via att ha sett henne vid en pianolektion läsande en bok - max en timme i sitt liv - och påstår hon var frisk som en nötkärna.
Senast redigerad av develi 2019-02-04 kl. 22:22.
Citera
2019-02-04, 22:20
Medlem
Citat:
Det var den väl inte.Men däremot så har de inte nämnt ME istället vad jag hört från dem och dem själva med var idiopatisk trötthet el trötthetssyndrom.
Och så väljer man nog att säga eftersom så få förstår om man säger ME. Eller innan diagnosen är fastställd?
Citera
2019-02-04, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
Jag tycker också det var intressant det som kom fram igår och nu. Jag frågade igår om det var O som sa att H var så bekymrad om barnens hälsa eller om det var H själv.

Intressant också att läsa att det var diskussioner kring Ölandsresan och jag undrar varför H inte följde med. På något sätt vore det jo logiskt att man då vill följa med när man är orolig. Men det gjorde hon inte, därför att hon inte fick? Eller inte orkade. Eller i protest avstod?

Det som är svårt för mig att avgöra är om det var H som var orolig eller om det var O som sa att H var orolig - och det är ganska avgörande för mig.

Kvinnor bruka ofta vara mer orolig för barnens hälsa (en generalisering som inte måste var sant i enskilda fall). Så teoretiskt kan det vara så att H fokuserade mer på barnens sjukdom. Det kunde vara så att hon vill ha hemundervisning - men om hon var helt sjuk själv och tappade verklighetsuppfattningen så är det totalt oförklarlig att en frisk O skulle gå med på detta - tror jag. Särskild om han inte ansåg att barnen var så sjuka. Då hade dådet varit mer förstålig som en handling i affekt (som det inte kan vara) efter ett gräl kring vem som får jobba nu/resa eller om nu A ska kunna testa att gå till skolan.

Alltså om O ansåg att barnen var egentligen ganska friska och såg att H överdrev och att det hindrade honom att jobba på (alltså H inte barnen) - då måste han jo på något sätt blivit ganska negativt inställd mot henne. Men varför separerade han inte då?
Lite svårt för mig att svara på då jag inte vet hur diskussionen fortlöpte.Jag vet att O gjorde allt enl.min väninna för att avlasta H när han var hemma.Tror absolut hon fick följa med men det var väl ett bra tillfälle för henna att ladda batterierna.
Ang om O pratar om att H oroar sig så Nej inte vad jag hört.Har hört henne själv och kan nog tycka hon överdrev.Vet att flera försökte få henne att se det töserna faktiskt klarade och se det positiva med det och inte bara se det negativa.Jag har inte hört töserna klaga på smärtor.Men däremot ofta förkylda med svullna halsmandlar etc.Men det är ju många barn i den åldern.Ja överlag så är väl inte män och fäder så oroliga som kvinnor och mödrar.
Citera
2019-02-04, 22:21
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Jag kan säga så mkt som att O inte agerat själv.Vill minnas att polisen beskrev detta underförstått på sin presskonferens också.De hade inte så pass mycket lugnande utan DE har kunnat agera
Hur menar du nu? - Räckte inte höstens insamlingar till hela familjen..?
Citera
2019-02-04, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vidar17
Och så väljer man nog att säga eftersom så få förstår om man säger ME. Eller innan diagnosen är fastställd?
Ja det har man ju förstått nu.Framför allt så slipper man följdfrågor också.Fler som känner till kronisk trötthet och liknande utryck och det är väl så ME har benämnts innan ?
Citera
2019-02-04, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Hur menar du nu? - Räckte inte höstens insamlingar till hela familjen..?

Du får nog precisera dig ?
Citera
2019-02-04, 22:27
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
[/b]
Du får nog precisera dig ?
Varför gav man inte barnen något sömngivande läkemedel före strypning/kvävning?
Citera
2019-02-04, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Från det ena, till det andra; Rockkungen fick under våren -18 ny information till sig. Hen nämnde då att A*nes var "sjuk" och att hen var tvungen att smälta det. Du med vet möjligen vad hen avsåg med det uttalandet?
Ingen aning och det var ju ingen hemlighet att töserna hade vad vi då trodde det hette kronisk trötthetssyndrom.
Citera
2019-02-04, 22:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Speciellt när missan påstår att Hanna själv sagt att Agnes hade kroniskt trötthetssyndrom samt gör en analys av Agnes via att ha sett henne vid en pianolektion läsande en bok - max en timme i sitt liv - och påstår hon var frisk som en nötkärna.

Har hon sagt det? Jag förstår inte i så fall. Vad är det hon håller på med?
Citera
2019-02-04, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Det är patientföreningen för ME som förmedlar nattsvarta budskap. Sök där och hos förgrundsgestalten som tog livet av sig. Dock så tror jag att det självmordet bara var en del i det beslut som växte fram i planeringen av mördandet... en planering som bottnade i Os farhågor kring sin egen livskvalitet.

Barn som inte är döende håller man vid liv.
Återigen har vi olika uppfattning. Tycker RME förmedlar en jobbig sjukdom på en sakligt sätt. Ingen spyr väl galla på cancerföreningar som säger att cancer kan vara dödligt. Fakta är fakta om än mer eller mindre rolig. Hur tycker du att sjukdomen ska beskrivas? 25 % av de sjuka är sängliggande i princip 24/7.
Citera
2019-02-04, 22:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullgulligullan
Har hon sagt det? Jag förstår inte i så fall. Vad är det hon håller på med?
.
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Av Moa fick jag veta att Agnes inte gick till skolan. Då frågade jag hennes mamma varför det var så. Då berättade hon för mig att Agnes inte fått hjälp av sjukvården och att hon hade kroniskt trötthetssyndrom. Inget annat.
Citat:
Barnen var inte sjuka så stressen var inte pga barnen.
Det fanns ingen gen heller för i så fall hade dom suttit i rullstol. Tänk på Agnes var 14. Hade hon haft en sån gen
så borde hon suttit i rullstol.
Så det stämmer inte som du skriver
Citat:
Exakt så var det. Familjen var välbärgad. Barnen var inte sjuka. Dom behövde inga assistenter. Som många barn hade dom en barnvakt. Om vissa hävdar motsatsen ständigt och envisas med det då har dom personerna en agenda och det är inte så svårt att gissa vilken den är : barnen var sjuka i me.
Senast redigerad av develi 2019-02-04 kl. 22:35.
Citera
2019-02-04, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Varför gav man inte barnen något sömngivande läkemedel före strypning/kvävning?
Det har jag svarat på innan.A var en smart tös på snart 15 år.M hade väl fått i sig lite.Tanken var ju säkert de skulle haft mer.Jag vill tyvärr inte skriva mer om detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in