Citat:
Ursprungligen postat av
Vidar17
Tja - tror nog som någon tidigare skrev att läkarna nog är lite mer noga än att låta en momsexpert sätta diagnosen på sina barn. Det finns ett schema - se viss.nu hur angränsande sjukdomar ska uteslutas. Förstår inte varför läkarna efter åratal av utbildning helt inkompetensförklaras här.
Du missförstår mig. Skolan blev duperad av O. Det kan även läkarna ha blivit. Det betyder inte att de var oskickliga, de lyssnade ju på patienten och särskilt på dennes förälder. De måste lyssna. MbP, om det fanns hos O, är ju så ovanligt att det borde vara svårt att misstänka. När barn 2 blev sjukt borde dock någon ha larmat. Ställdes diagnoserna på samma sjukhus, visste läkarna om att båda barnen hade samma diagnos? Här vill jag verkligen veta vad som hände...
Om O påstått att barnen haft cancer hade man lätt kunna se om det stämde, eller utesluta det. Tyvärr är det ju inte så med ME. Diagnosen kan
missbrukas. Det är min tes.
O visste hur han skulle framställa sina behov så att alla följde hans linje, han fick ju loss riktigt stora summor för hemskolning. Ändå var han inte nöjd, ändå trodde han inte på döttrarnas framtid...