2019-02-04, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSilverdufva
Det är möjligt att det ligger mycket redigering bakom. Men i programmet blir han att framstå som ganska osympatisk.

Ja, kanske lite, om man nu blir stött av taktiksnack, i övrigt finns det väl inte jättemkt att anmärka på, rent objektivt.

Det finns andra som framstår som betydligt mer osympatisk i alla fall ;-)
Citera
2019-02-04, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4637
Ja, menar du att hon är helt oskyldig i alla konflikter, förutom den med Göran? Man undrar verkligen om man ser samma program som vissa här inne... Det är säkert en slump att mer eller mindre alla på farmen irriterar sig på henne.
vilka konflikter?
med göran? nej inte oskyldig
med maria? ja
med diana/therese? ja
Citera
2019-02-04, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -93
vilka konflikter?
med göran? nej inte oskyldig
med maria? ja
med diana/therese? ja

"Konflikt", "dispyt", "skärmytsling", "meningsutbyte", kalla det vad du vill. Men ändå intressant att du "spaltar upp" dom i "mahsa vs x", "mahsa vs y" etc. Kan du göra det med någon annan deltagare? Nej, för det är bara med henne som konflikterna avlöser varandra.

Citat:
med diana/therese? ja

"Nej sluta vara arg jag har inte sagt att det ÄR du Diana jag har sagt att JAG TROR ATT DET ÄR DU"

Hon hade ju anklagat Diana bakom ryggen...? Var hon verkligen helt oskyldig till anklagelserna? Du är smärtsamt och uppenbart biased.
Senast redigerad av 4637 2019-02-04 kl. 18:41.
Citera
2019-02-04, 18:43
Medlem
Citat:
"Konflikt", "dispyt", "skärmytsling", "meningsutbyte", kalla det vad du vill. Men ändå intressant att du "spaltar upp" dom i "mahsa vs x", "mahsa vs y" etc. Kan du göra det med någon annan deltagare? Nej, för det är bara med henne som konflikterna avlöser varandra, vilken jävla slump.

"Nej sluta vara arg jag har inte sagt att det ÄR du Diana jag har sagt att JAG TROR ATT DET ÄR DU"

Hon hade ju anklagat Diana bakom ryggen...? Var hon verkligen helt oskyldig till anklagelserna? Du är smärtsamt och uppenbart biased.

Det är lite oroväckande att Masha inte förstår det otrevliga i att gå och säga sådant bakom ryggen på människor.

Men det är förstås mycket redigering även bakom hur Masha framstår. Eller är det bara Tobbes beteende som kan försvaras med redigering?
Citera
2019-02-04, 18:49
Medlem
Citat:
"Konflikt", "dispyt", "skärmytsling", "meningsutbyte", kalla det vad du vill. Men ändå intressant att du "spaltar upp" dom i "mahsa vs x", "mahsa vs y" etc. Kan du göra det med någon annan deltagare? Nej, för det är bara med henne som konflikterna avlöser varandra.
nej , jag frågar ju vilka konflikter du menar.
Citera
2019-02-04, 19:02
Medlem
Citat:
nej

Precis, Mahsa är one of a kind i det avseendet.
Citera
2019-02-04, 19:06
Medlem
Citat:
Men det är förstås mycket redigering även bakom hur Masha framstår. Eller är det bara Tobbes beteende som kan försvaras med redigering?

Du tolkade det som ett försvar alltså, det var mer ett sätt att ge dig en annan infallsvinkel, lite perspektiv...

Det måste förövrigt vara bra mycket svårare att sneklippa Mahsas konflikter än att få Tobbe att svara på ett visst sätt i "synkarna" när man inte ens får höra hur frågan är ställd. Sen är ju knappast allt han säger redigerat och snedklippt, långtifrån.

Jag tror inte att Mahsa bråkar 24/7 men att jämföra Mahsas konflikter med ledande frågor i synken känns väl som en sådär jämförelse.
Citera
2019-02-04, 19:16
Medlem
Citat:
Du tolkade det som ett försvar alltså, det var mer ett sätt att ge dig en annan infallsvinkel, lite perspektiv...

Det måste förövrigt vara bra mycket svårare att sneklippa Mahsas konflikter än att få Tobbe att svara på ett visst sätt i "synkarna" när man inte ens får höra hur frågan är ställd. Sen är ju knappast allt han säger redigerat och snedklippt, långtifrån.

Jag tror inte att Mahsa bråkar 24/7 men att jämföra Mahsas konflikter med ledande frågor i synken känns väl som en sådär jämförelse.

Nu får du väl ändå sluta attackera Mahsa. Det är bara för att hon är en ung, stark kvinna med invandrarbakgrund som många har svårt för henne.

När en svensk man har samma attityd kommer han undan utan att någonsin få den kritiska strålkastaren riktad på sig.

Mahsa är kraftfull och står upp för sig själv.

Göran försökte sätta henne och Stina på plats redan första veckan bara för att dom är kvinnor. Tji fick han.

Maria försökte sätta Mahsa på plats för att hon är en ung invandrarkvinna. Mycket sjukt med den galna hönen. Vem fan gör så?

Therese springer och skvallrar om Mahsa för att skapa intriger och splittring på gården.

Inte svårt för redigerarna att få material för att få Mahsa att framstå som konfliktbenägen.

Nu åter till Tobbe... han är lite otäck.
Citera
2019-02-04, 19:19
Medlem
Citat:

Men nu får du väl ändå sluta attackera Tobbe!!111ettett
Citera
2019-02-04, 19:26
Medlem
Citat:
Men nu får du väl ändå sluta attackera Tobbe!!111ettett

Ja, du har rätt. Gick lite för långt.

Tobbe verkar faktiskt ha många bra sidor. Han har ju lyckats hålla god ton i det sociala samspelet jämfört med många andra inne på farmen.

Det krävs nog viss social kompetens för att hålla sig sams med övriga deltagare.
Citera
2019-02-04, 19:27
Medlem
farlings avatar
Citat:
Nu får du väl ändå sluta attackera Mahsa. Det är bara för att hon är en ung, stark kvinna med invandrarbakgrund som många har svårt för henne.
När en svensk man har samma attityd kommer han undan utan att någonsin få den kritiska strålkastaren riktad på sig.
Mahsa är kraftfull och står upp för sig själv.Göran försökte sätta henne och Stina på plats redan första veckan bara för att dom är kvinnor. Tji fick han.
Maria försökte sätta Mahsa på plats för att hon är en ung invandrarkvinna. Mycket sjukt med den galna hönen. Vem fan gör så?
Therese springer och skvallrar om Mahsa för att skapa intriger och splittring på gården.
Inte svårt för redigerarna att få material för att få Mahsa att framstå som konfliktbenägen.

Kan inte annat än att hålla med i allt det du skriver!

It takes two to tango, och det är väl klart att produktionen klipper hejvilt för att skapa drama för oss tv-tittare.
Skönt att Göran inte är kvar på Farmen längre, maken till surgubbe har jag sällan sett, fanns 0 underhållningsvärde i honom.
Citera
2019-02-04, 19:35
Medlem
bombaccis avatar
Jag skulle vilja att någon av tjejerna konfronterade Emelie som hela tiden springer med skvaller. Kim mannen med tusen chanser, inte så rättvist att han fortfarande är kvar i tävlingen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in