2019-02-04, 06:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Undrar varför mantrat med de "två pundarna" som blev påkomna med att stjäla LW's cyklar och sedan tog henne av daga blev så återkommande i JM's sista tiotal inlägg.

Se det jag har skrivit tidigare.
Det är märkligt att man inte kan se ironin i det hela.
Citera
2019-02-04, 07:28
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Från SDs geologg;

26 Jan 19
"Hade ju tänkt att delta på Cachetur-eventet i Örebro, och blev lite ledsen i ögat när det ställdes in, men blev snart ungefär lika glad igen när föreläsaren ordnade ett eget event här nere i Östergötland."

Inställt i Örebro.
Massa återbud i "Östergötland".
Och ändå fattar han inte!

Anmälningslistan:

1. Patojen

2. Chevy-57

3. torado

4. Ourlove!

5. jejje751

6. HerrTeamDavidsson

7. HerrTeamDavidsson

8. MrZaibot

9. svegrim

10. Sniper501

11. Blondie63

12. stoffe73

Resten av de 25 platserna var tomma.

Det ser ut som att de endast blev 7 medverkande inkl CO - av loggningarna att döma. Det är nog ingen slump att det blev sena avbokningar.

Om inte SD vill bli ledsen i ögat igen, så bör han byta till Ingress och börja vistas i något län längre bort - för både egen och omgivningens skull.

Jag tror att de flesta tycker det är mycket obehagligt att SD står som Skäligen misstänkt för mordet och att de inte vet hur de ska förhålla sig till hans bekymmerlösa uppträdande.
Någon de tidigare kanske har tyckt väldigt mycket om är misstänkt för mord och jag tänker att de vill nog inte tro på att det kan vara sant.
Citera
2019-02-04, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Om det nu är "ironi" som JM höll på med... tycker Du att det är OK i en tråd som handlar om en mördad kvinna (tillika 3-barnsmor)?
Citera
2019-02-04, 08:08
Medlem
Citat:
Här är ett ex. på att JM förmodligen har insyn i utredningen.
Eller någon som har livlig fantasi... precis som i tidigare tråd hen skrivit i!
Citera
2019-02-04, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Undrar varför mantrat med de "två pundarna" som blev påkomna med att stjäla LW's cyklar och sedan tog henne av daga blev så återkommande i JM's sista tiotal inlägg.
Blev ju kompis med EGT och hens funderingar...?
Citera
2019-02-04, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Blev ju kompis med EGT och hens funderingar...?

Kan du visa källa på det?
Inte undra på att det spårar ur i tråden när man kommer med sådana här påståenden.
Är du en av de som skyddar SD?
Citera
2019-02-04, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Om det nu är "ironi" som JM höll på med... tycker Du att det är OK i en tråd som handlar om en mördad kvinna (tillika 3-barnsmor)?

Ja, om det har ett viktigt syfte så tycker jag det.
Citera
2019-02-04, 09:11
Medlem
Citat:
Kan du visa källa på det?
Inte undra på att det spårar ur i tråden när man kommer med sådana här påståenden.
Är du en av de som skyddar SD?
Utgår från att Du läst JM senaste inlägg vad gäller EGT och kan dra Dina egna slutsatser...

Varför frågan om jag skyddar någon?
Citera
2019-02-04, 09:13
Medlem
Citat:
Ja, om det har ett viktigt syfte så tycker jag det.
Vilket "viktigt syfte" syftar Du på att JM hade?
Citera
2019-02-04, 09:14
Medlem
Citat:

Hen kunde inte ge mig svar om tiden för sista digitala kontakt med BO. Bl.a. därför tror jag inte att hen har denna insyn.
Undrar också hur mycket information GM själv låter sippra ut till nära vänner. Kanske sådant han anser talar för att han är oskyldig.
Citera
2019-02-04, 09:31
Medlem
Citat:
Min tolkning på JMs buller i tråden – här är en liknelse: Om man söker något I grumligt vatten kan man vispa runt lite så att det som döljer sig flyter upp på ytan. Om man ändå inte ser något, så kan man röra om lite mer, och till slut röra om som f_n. En massa saker virvlar runt på ytan, och med lite tur finns där också lite nya ledtrådar att nysta i.
Detta tror jag JM ägnade sig åt. Hen sitter fortfarande och studerar vad som rör sig på ytan.
Några exempel jag tänker mig skulle kunna vara intressanta saker som en reaktion på omrörningen: Hur olika postare reagerar och vad/hur de väljer att skriva om det i tråden, vilka som blir upprörda, på vilket sätt de blir upprörda, när någon väljer att trycka på anmälansknappen, vilka som väljer att trycka på anmälansknappen, vilka som skickar PM, vad de skickar i PM, vilka som plötsligt dyker upp i tråden, vilka som verkar dra sig tillbaka…. Utav allt som händer när man rör om som JM gjorde, så gäller det förstås att sålla ut det intressanta från alla ”vanliga reaktioner”.
Citera
2019-02-04, 09:32
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:

Eller också fantiserar han, väl medveten att polisen inte kommer att dementera eftersom de inte vill kommentera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in