Citat:
Ursprungligen postat av
Medimera
Se det jag har skrivit tidigare.
Det är märkligt att man inte kan se ironin i det hela.

Min tolkning på JMs buller i tråden – här är en liknelse: Om man söker något I grumligt vatten kan man vispa runt lite så att det som döljer sig flyter upp på ytan. Om man ändå inte ser något, så kan man röra om lite mer, och till slut röra om som f_n. En massa saker virvlar runt på ytan, och med lite tur finns där också lite nya ledtrådar att nysta i.
Detta tror jag JM ägnade sig åt. Hen sitter fortfarande och studerar vad som rör sig på ytan.
Några exempel jag tänker mig skulle kunna vara intressanta saker som en reaktion på omrörningen: Hur olika postare reagerar och vad/hur de väljer att skriva om det i tråden, vilka som blir upprörda, på vilket sätt de blir upprörda, när någon väljer att trycka på anmälansknappen, vilka som väljer att trycka på anmälansknappen, vilka som skickar PM, vad de skickar i PM, vilka som plötsligt dyker upp i tråden, vilka som verkar dra sig tillbaka…. Utav allt som händer när man rör om som JM gjorde, så gäller det förstås att sålla ut det intressanta från alla ”vanliga reaktioner”.