2019-02-02, 12:38
Medlem
Är det någon som vet något mer om åklagaren Thomas Hertz? Vem är han, kan han ens något om finansmarknaden? vilka andra mål har han haft??
Citera
2019-02-03, 19:44
Medlem
Nu tror jag hela Allragänget reggat sig här! När ni ändå är här, kan ingen av er förklara på vilket sätt det ni gjort är okej? Jag har läst och läst allt som är skrivet och jag som inte kan så särskilt mycket om varken juridik eller finans skulle bli helt överjävligt förbannad om det ni gjort inte skulle sätta er i finkan.
Citera
2019-02-03, 20:05
Medlem
dandylines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helicopterman
Nu tror jag hela Allragänget reggat sig här! När ni ändå är här, kan ingen av er förklara på vilket sätt det ni gjort är okej? Jag har läst och läst allt som är skrivet och jag som inte kan så särskilt mycket om varken juridik eller finans skulle bli helt överjävligt förbannad om det ni gjort inte skulle sätta er i finkan.

Vad är det för fel som gjorts tycker du?
Citera
2019-02-03, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dandyline
Vad är det för fel som gjorts tycker du?
Att ni har betalat 170 millar för mycket med andras pengar för att ni ska kunna stoppa pengarna i era egna fickor? Är inte det brottsligt så flyttar jag.
Citera
2019-02-04, 00:37
Medlem
dandylines avatar
Citat:
Att ni har betalat 170 millar för mycket med andras pengar för att ni ska kunna stoppa pengarna i era egna fickor? Är inte det brottsligt så flyttar jag.

Men inget av dessa pengar har ju förlorats utan tvärtom genererat avkastning så vad är problemet? Vad styr om det är för mycket som betalats, vad bygger du det på?
Citera
2019-02-04, 06:42
Medlem
terms avatar
Vad snackar du för goja? Om placeringen gått ner då, hade de lämnat tillbaka slantarna?
Citera
2019-02-04, 07:26
Medlem
FarbrorBerits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lenny788
Någon som vet när åtal väcks och rättegång startar?

Enligt SVT:

Citat:
Den 1 oktober 2018 åtalas fyra personer, bland annat den tidigare vd:n Alexander Erstberger. Brottsrubriceringarna är bland annat mutbrott, grovt brott, samt grovt tagande av muta, trolöshet mot huvudman samt penninghäleri, enligt åtalet.

https://www.svt.se/nyheter/ekonomi/allra-skandalen-detta-har-hant
Citera
2019-02-04, 09:32
Medlem
Citat:

Du kan varken något om juridik eller finans men 2018-04-19 skrev du att du jobbat med Mersin i London och 2018-06-28 är du först med att dela förundersökningen om Allra här. lite underligt att du bara skriver inlägg om allra och dessutom verkar ha ekobrottsmyndighetens hemsida som startsida "Nu händer det saker. https://www.ekobrottsmyndigheten.se/Global/Vad%20p%c3%a5st%c3%a5r%20%c3%a5klagaren.pdf"

du kanske arbetar på ebm?
Citera
2019-02-04, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av term
Vad snackar du för goja? Om placeringen gått ner då, hade de lämnat tillbaka slantarna?
det gör väl inga fonder?
Citera
2019-02-04, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ex.positoris
Du kan varken något om juridik eller finans men 2018-04-19 skrev du att du jobbat med Mersin i London och 2018-06-28 är du först med att dela förundersökningen om Allra här. lite underligt att du bara skriver inlägg om allra och dessutom verkar ha ekobrottsmyndighetens hemsida som startsida "Nu händer det saker. https://www.ekobrottsmyndigheten.se/Global/Vad%20p%c3%a5st%c3%a5r%20%c3%a5klagaren.pdf"

du kanske arbetar på ebm?
Ja enligt GW hade jag ju varit i gott sällskap!
Citera
2019-02-04, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorBerit
Enligt SVT:

https://www.svt.se/nyheter/ekonomi/allra-skandalen-detta-har-hant

Blir lite sent med oktober 2018.... Kanske 2019?
Citera
2019-02-04, 18:12
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dandyline
Men inget av dessa pengar har ju förlorats utan tvärtom genererat avkastning så vad är problemet? Vad styr om det är för mycket som betalats, vad bygger du det på?
Vadå för avkastning? Det påhittade värdet på skräpet som fonden köpte till grovt övervärde?

Att fonden medvetet tilläts köpa skiten till överpris kallar jag bedrägeri.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in