Citat:
Ursprungligen postat av
trottwell
Fastigheten kostade 26.5 miljoner, ingenting annat, i Löwegrips fantasivärld är det kanske 30 miljoner.
Vilken brygga, försöker du ge sken av att det är en sjötomt?
En båt är lös egendom, kan du skillnaden mellan lös och fast egendom?
Har du lika livlig fantasi som Löwengrip?
En städerska blir en kock, då kan man skryta om att man har både städerska och kock och Löwengrips ägande i bolagen är värt 500 miljoner bara för att Löwengrip själv tycker det.
Du ska förslagsvis hålla en bättre ton här på forumet när du kommenterar vad andra medlemmar skrivit. Ditt svar till mig var inte särskilt trevligt

Varför skulle jag "ha lika livlig fantasi som Löwengrip"? Jag har tvärtom i några kommentarer den senaste månaden tillfört korrekta fakta till denna diskussion kring "Blondinbella" där inte alla uppgifter från alla medlemmar stämmer med verkligheten.
Angående bryggan så finns en förklaring här i en närliggande kommentar från TeEsEr.
Mycket riktigt är det en samfällighet som ger villaägarna i området Sjöviks väg nyttjanderätten till en båtplats vid en gemensam brygga och andel i en gemensam sjöbod.
Självfallet vet jag skillnaden mellan lös och fast egendom.
Det jag skrev om att villan skulle bli värd 30 miljoner om man lägger till en del projekt som Isabella nämnt på bloggen betyder naturligtvis inte att en båt blir fast egendom. Det är märkligt att du över huvud taget skriver något sådant. Även jag ifrågasätter varför 26,5 mkr lättvindigt rundas av till 30 mkr.
Isabella har för närvarande en kock på deltid som heter Matilda Johansson. Hon är inte städerska utan lagar mat i första hand de veckor Isabella har sina två barn.