2019-02-02, 11:23
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andylin
Jo, om du lägger till pool, poolhus och en båt till bryggan.

Fastigheten kostade 26.5 miljoner, ingenting annat, i Löwegrips fantasivärld är det kanske 30 miljoner.

Vilken brygga, försöker du ge sken av att det är en sjötomt?

En båt är lös egendom, kan du skillnaden mellan lös och fast egendom?

Har du lika livlig fantasi som Löwengrip?
En städerska blir en kock, då kan man skryta om att man har både städerska och kock och Löwengrips ägande i bolagen är värt 500 miljoner bara för att Löwengrip själv tycker det.
Senast redigerad av trottwell 2019-02-02 kl. 11:35.
Citera
2019-02-02, 17:19
Medlem
HeroesSilencios avatar
Citat:
Jo, om du lägger till pool, poolhus och en båt till bryggan.

Huset ligger inte intill vatten. Ligger intill Elfviksvägen och med utsikt över en åker.
Citera
2019-02-02, 18:35
Medlem
TeEsErs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeroesSilencio
Huset ligger inte intill vatten. Ligger intill Elfviksvägen och med utsikt över en åker.

Det verkar som att tomterna i området styckades av samtidigt och ingår i en samfällighet som har rättighet till bryggan en bit nedanför huset.

I annonsen för ett grannhus står följande:
https://www.estatefast.se/till-salu/obj17732_1515127257/
Citat:
På den privata sjötomten nere vid vattnet har samtliga sju fastigheter i området varsin egen båtplats, därtill har fastighetsägarna del i den gemensamma samfälligheten där sjöboden, den gemensamma bryggan och stranden ingår.

Om SJÖVIK:
Sjövik var fram till 2015 en privatägd fastighet om c:a 23.000 kvm med sjötomt.
Citera
2019-02-03, 05:08
Medlem
trottwells avatar
Vuxen??

https://bloggbevakning.se/2019/02/02/hur-isabella-ska-ha-betett-sig-nar-hon-inte-vann-pa-ey-galan-i-forrgar/

"Jag kan berätta att Isabella betedde sig riktigt illa. När hon och Pingis inte vann sin kategori...... så ställde hon sig upp i ren protest och gick därifrån och åkte hem. Pingis gick en liten stund senare, innan huvudpriset delats ut."

"När alla nominerade presenterades på film så skrattade Isabella så högt åt sin egen film att folk började vända på huvudet och undra vad som pågick…"

"Det roliga/sorgliga/komiska är att jurymedlemmen vid ett av borden har en privat förmögenhet på ca 1,5 miljard och han hade INTE säkerhetsteam eller livvakta med sig. Klockan han hade på sig kostade runt en halv miljon kronor"

Är Isabella Rydberg på riktigt?

"Jag kom nyss innanför dörren! Blev körd av mitt säkerhetsteam som har varit med under kvällen. Pingis och jag vann inte Årets Kvinnliga Stjärnskott men det är helt okej."

"Armband Vannbruun, örhängen och ring A.P Shaps. Herregud vad jag älskar diamanter (dock till låns men jag är sugen på att köpa loss ringen – varför vänta på ett frieri?) clutch Bottega Veneta och skor Manolo Blahnik."

https://www.isabellalowengrip.se/2019/01/31/ey/

Människor om har personskydd på riktigt pratar aldrig om det offentligt, aldrig någonsin!
Har någon hört kronprinsessan Victoria prata om sina livvakter?

Jag har en känsla av att Prins Daniel börjar bli tveksam till fortsatt samarbete med Isabella Rydberg nu mera Löwengrip.

Är det någon som vet varför Isabella har bytt efternamn?

Det kan vara lite pinsamt att vara dotter till Per Rydberg, han ser ut som en luffare:

https://cdn03.nyheter24.se/6401773507d40327020000000002022001/2012/11/13/768881/bb.jpg

https://ng.se/files/top_images/0805_DE_reklam_blondinbellapappsen.jpg

Och är väldigt girig.

"Blondinbellas pappa Per Rydberg försökte hitta ytterligare ett sätt att tjäna pengar på sin dotter. Den här gången genom att be dotterns skola att betala för hennes blogg-marknadsföring. - Ett helt absurt förslag, säger Viktoria Wallin, rektor på Jensen gymnasium."

https://www.dagensmedia.se/nyheter/blondinbellas-pappa-ville-ha-betalt-av-dotterns-skola-6225439
Senast redigerad av trottwell 2019-02-03 kl. 06:06.
Citera
2019-02-03, 10:46
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Är det någon som vet varför Isabella har bytt efternamn?
Hon tycker väl att Löwengrip låter mycket finare.
Ytan är viktig för henne.

Det finns flera personer som heter Löwengrip och man får inte ta andras släktnamn hur som helst.

Däremot får man byta namn till ett namn som har funnits tidigare i släkten, om man härstammar i rakt nedstigande led från den personen. Jag vet inte hur många generationer bakåt man får gå för att hitta ett bra namn, men jag tror att det är minst två.

Jag gissar att hennes mamma, mormor eller farmor tidigare har hetat Löwengrip.
Citera
2019-02-03, 17:25
Medlem
Citat:
Fastigheten kostade 26.5 miljoner, ingenting annat, i Löwegrips fantasivärld är det kanske 30 miljoner.
Vilken brygga, försöker du ge sken av att det är en sjötomt?
En båt är lös egendom, kan du skillnaden mellan lös och fast egendom?
Har du lika livlig fantasi som Löwengrip?
En städerska blir en kock, då kan man skryta om att man har både städerska och kock och Löwengrips ägande i bolagen är värt 500 miljoner bara för att Löwengrip själv tycker det.
Du ska förslagsvis hålla en bättre ton här på forumet när du kommenterar vad andra medlemmar skrivit. Ditt svar till mig var inte särskilt trevligt
Varför skulle jag "ha lika livlig fantasi som Löwengrip"? Jag har tvärtom i några kommentarer den senaste månaden tillfört korrekta fakta till denna diskussion kring "Blondinbella" där inte alla uppgifter från alla medlemmar stämmer med verkligheten.

Angående bryggan så finns en förklaring här i en närliggande kommentar från TeEsEr.
Mycket riktigt är det en samfällighet som ger villaägarna i området Sjöviks väg nyttjanderätten till en båtplats vid en gemensam brygga och andel i en gemensam sjöbod.

Självfallet vet jag skillnaden mellan lös och fast egendom.
Det jag skrev om att villan skulle bli värd 30 miljoner om man lägger till en del projekt som Isabella nämnt på bloggen betyder naturligtvis inte att en båt blir fast egendom. Det är märkligt att du över huvud taget skriver något sådant. Även jag ifrågasätter varför 26,5 mkr lättvindigt rundas av till 30 mkr.

Isabella har för närvarande en kock på deltid som heter Matilda Johansson. Hon är inte städerska utan lagar mat i första hand de veckor Isabella har sina två barn.
Citera
2019-02-03, 17:27
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Du ska förslagsvis hålla en bättre ton här på forumet när du kommenterar vad andra medlemmar skrivit. Ditt svar till mig var inte särskilt trevligt
Varför skulle jag "ha lika livlig fantasi som Löwengrip"? Jag har tvärtom i några kommentarer den senaste månaden tillfört korrekta fakta till denna diskussion kring "Blondinbella" där inte alla uppgifter från alla medlemmar stämmer med verkligheten.

Angående bryggan så finns en förklaring här i en närliggande kommentar från TeEsEr.
Mycket riktigt är det en samfällighet som ger villaägarna i området Sjöviks väg nyttjanderätten till en båtplats vid en gemensam brygga och andel i en gemensam sjöbod.

Självfallet vet jag skillnaden mellan lös och fast egendom.
Det jag skrev om att villan skulle bli värd 30 miljoner om man lägger till en del projekt som Isabella nämnt på bloggen betyder naturligtvis inte att en båt blir fast egendom. Det är märkligt att du över huvud taget skriver något sådant. Även jag ifrågasätter varför 26,5 mkr lättvindigt rundas av till 30 mkr.

Isabella har för närvarande en kock på deltid som heter Matilda Johansson. Hon är inte städerska utan lagar mat i första hand de veckor Isabella har sina två barn.

Kock med kockbrev? Eller en kokerska?
Citera
2019-02-03, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Hon tycker väl att Löwengrip låter mycket finare.
Ytan är viktig för henne.
Det finns flera personer som heter Löwengrip och man får inte ta andras släktnamn hur som helst.
Däremot får man byta namn till ett namn som har funnits tidigare i släkten, om man härstammar i rakt nedstigande led från den personen. Jag vet inte hur många generationer bakåt man får gå för att hitta ett bra namn, men jag tror att det är minst två.
Jag gissar att hennes mamma, mormor eller farmor tidigare har hetat Löwengrip.
Ja, det är Isabellas mamma och mormor som tagit namnet Löwengrip.
Camillas mamma hette Camilla Andersson före bytet till Löwengrip.
Isabella hette Löwengrip Rydberg fram till äktenskapet med Odd Spångberg.
Vad jag vet så är det inte ett släktnamn utan ett konstruerat namn. Det ger dock intryck av att vara adligt (lejon+grip är ju två heraldiska element) men Löwengrip är lika lite adligt som Gyllensporre.
Isabellas mormor är från Finland så det är möjligt att namnet kommer därifrån.
Citera
2019-02-03, 18:18
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Vad jag vet så är det inte ett släktnamn utan ett konstruerat namn. Det ger dock intryck av att vara adligt (lejon+grip är ju två heraldiska element) men Löwengrip är lika lite adligt som Gyllensporre.

Det måste väl ändå vara ett hemsnickrat namn? Första halvan tysk, andra halvan svensk! Tyska = Löwengreif, svenska = Lejongrip.
Citera
2019-02-03, 18:38
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:

Det finns sju personer med det namnet på ratsit så om det är taget så är det antagligen några år sedan.
Citera
2019-02-03, 19:04
Medlem
Smurfanerlites avatar
Citat:
Och är väldigt girig.

"Blondinbellas pappa Per Rydberg försökte hitta ytterligare ett sätt att tjäna pengar på sin dotter. Den här gången genom att be dotterns skola att betala för hennes blogg-marknadsföring. - Ett helt absurt förslag, säger Viktoria Wallin, rektor på Jensen gymnasium."

https://www.dagensmedia.se/nyheter/blondinbellas-pappa-ville-ha-betalt-av-dotterns-skola-6225439

Men gäsp, du reffererar till en 10 år gammal artikel.
Skall du inte dra upp hans fotboja med?
Citera
2019-02-03, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det finns sju personer med det namnet på ratsit så om det är taget så är det antagligen några år sedan.
Isabellas föräldrar skilde sig när hon var fem år vilket bör ha varit 1995.
Det var då som Isabellas mamma ändrade sitt namn till Löwengrip.
Fem av personerna som heter Löwengrip är Isabella, mamman, mormor och Isabellas bror och halvsyster. Två vet jag inte vilka de är. Kanske släkt på mammas/mormors sida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in