2019-02-01, 05:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fizzle
Kan det vara därför du sitter inne? Att du inte kan behärska dina känslor?
Jag kan inte tänka på en enda person jag känner som skulle kunna reagera som du beskrev, även efter ett tag bakom galler.
Det är du, inte vi.

Jag ska sitta för ekobrott vilket är en annan kategori.

Jag känner då många som inte skulle stå ut att vara med våldtäksmän och pedofiler.
Citera
2019-02-01, 05:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Griskungen
Vi visste om det långt innan man såg på flashback, ni kan nog tacka lite folk som åkte fast med dem (inte spolade ned eller gömde dem i tid) och sen fick behovet av att prata om det i förhöret. Vi pratar flera månader sedan.

Jag kan argumentera mot usb stickor och förklara varför men det här är inte tråden att göra det i, folk verkar behöva råd inför sina voltor så bättre att de får det så slipper jag extra jobb

Jag förstår varför man inte får ha USB stickor, tänkte mer i en klass 3:a.
Men så är det, kommer bli som i lumpen bara att följa order.
Citera
2019-02-02, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calby
Jag förstår varför man inte får ha USB stickor, tänkte mer i en klass 3:a.
Men så är det, kommer bli som i lumpen bara att följa order.

Du får inte ens ha minneskort till en Ps2...
Citera
2019-02-03, 14:42
Medlem
Får man ta in SNES, NES eller Ps1 classic?
Citera
2019-02-03, 14:44
Medlem
måste man äta med de andra intagna?
Citera
2019-02-04, 02:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av broken.dreamz
Får man ta in SNES, NES eller Ps1 classic?

Med usb är tveksamt men beror från anstalt till anstalt. Däremot tas de isär... Så usb portar kan bli pajade...
Citera
2019-02-04, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av muilak
måste man äta med de andra intagna?

Måste o måste. Men är en fördel om du ska va me dem länge så du inte anses va en outsider
Citera
2019-02-05, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuningofroslagen
Måste o måste. Men är en fördel om du ska va me dem länge så du inte anses va en outsider
Ok men blir det mycket problem om man ignorerar dom?
Citera
2019-02-05, 22:22
Medlem
Copiadyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuningofroslagen
Med usb är tveksamt men beror från anstalt till anstalt. Däremot tas de isär... Så usb portar kan bli pajade...

NES-Clasisc är godkändt inom kv lista över godkända spelenheter så den kan de inte neka även om det är USB.
Däremot tar de isär den och för den tjänsten ska de ha 600 spänn.
Citera
2019-02-05, 23:08
Medlem
Copiadyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muilak
Ok men blir det mycket problem om man ignorerar dom?

Beror på hur länge du ska sitta, ska du vara 2 veckor på en avdelning kan du väl gömma dig och ingen bryr sig, ska du sitta ett par månader blir det jävligt segt.

Vissa anstalter äter man i matsal, då måste du äta där. Vissa äter man på avdelningen - då ska man äta tillsamans - men om man äter på sin cell bryr sig ingen om.
Lite olika beroende på anstalt, vilken ska du till?
Citera
2019-02-06, 04:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Copiadyo
Beror på hur länge du ska sitta, ska du vara 2 veckor på en avdelning kan du väl gömma dig och ingen bryr sig, ska du sitta ett par månader blir det jävligt segt.

Vissa anstalter äter man i matsal, då måste du äta där. Vissa äter man på avdelningen - då ska man äta tillsamans - men om man äter på sin cell bryr sig ingen om.
Lite olika beroende på anstalt, vilken ska du till?

Precis. Om de är självförvaltning så brukar de vara rullande schema säg ni är 10 man på avdelningen så är de var 10e vecka typ. Går lätt o leja iväg matlagningen om du suger i köket för ett paket cigg eller så

Men när jag satt på öppen käka jag på rummet några ggr och dels för jag ville se nåt på tv eller så enbart annars var de att man käkade me de andra.

Tänk att du går i skolan eller är på kollo så käka gemensamt är normalt så är med dina kompisar
Citera
2019-02-07, 17:23
Medlem
kevross avatar
Kan man komma på studiebesök som privat person på ett fängelse i Sverige ? isåfall vem ringer man till ?
Vi har ett fängelse i borås jag ville kolla på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in