2019-02-03, 13:49
Medlem
Funderar på att klippa banden med alla jag känner utom familjen. Göra slut med min kille. Distansera mig ifrån allt och alla framöver! Radera sociala medier osv osv..

Har någon här på Flashback gjort detta?
För-och nackdelar?
Citera
2019-02-03, 13:50
Medlem
ColaKexs avatar
Varför går du i dessa tankar om man får fråga?
Citera
2019-02-03, 13:53
Medlem
Kommer du trivas med det då tror du? Eller vill du bara klippa allt med alla du har just nu för att 'starta om' med nya vänner och bekanta du väljer själv? Alldeles ensam i en stuga i skogen utan någon kontakt med omvärlden är det ett fåtal som är mogna för, krävs en viss typ för det. Är det du? I så fall önskar jag dig all lycka och kan erkänna att jag ibland önskar detsamma, men inser att jag skulle bli vansinnigt uttråkad när jag hade slut på hobbyprojekt att fixa med.
Citera
2019-02-03, 13:59
Medlem
DixieDs avatar
Tror många har dina tankar
Men skulle du verkligen gilla att leva ensam?

Har gått i samma tankar som dig väldigt länge. Man vill börja om någon annanstans utan att andra hindrar en

Fördelar: Man startar om på nytt och bygger på sin dröm som man tänkt på länge

Nackdelar: Du kommer känna dig ensam/eller kanske sakna alla som fanns i ditt liv. Det kan sluta bra men det kan sluta dåligt
Citera
2019-02-03, 14:28
Medlem
Oldberrys avatar
Ska du säga upp dig från jobbet i samma veva ? Hur ska du få pengar
Citera
2019-02-03, 14:57
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Jag är 100% eremit och fördelen med det är att man är helt fri att göra precis som man själv vill, och att man aldrig blir illa behandlad eller sviken av någon...

Man behöver alltså inte anpassa sig och göra kompromisser med människor som man egentligen inte gillar särskilt mycket, och det känns ju väldigt skönt...
Senast redigerad av hvita.nhegrer 2019-02-03 kl. 15:03.
Citera
2019-02-03, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fastslurp
Funderar på att klippa banden med alla jag känner utom familjen. Göra slut med min kille. Distansera mig ifrån allt och alla framöver! Radera sociala medier osv osv..

För-och nackdelar?

Om du skall leva ett sådant liv, som en eremit så krävs det lite psyke också. Har du varit ensam tidigare i långa perioder? Du måste kunna ta hand om dig själv och inte vara beroende av att jaga bekräftelse. Är du en extrovert person kommer du få problem. Lättare att leva isolerad om man är introvert. Det är jobbigt ibland, att inte ha någon social kontakt med någon men om du jobbar så får du din dagliga sociala kontakt ändå vilket kan räcka. Jag kommer aldrig skaffa en kvinna igen. Jag har haft mina relationer, det får räcka nu. Jag har raderat nåt så fruktansvärt många "låtsaskompisrelationer" de senaste åren. Det känns jävligt skönt att slippa dem idag. Mest trött på människor nu för tiden. Människor är bara problem. Nu tar jag hand om mig själv, tills det är dags att lämna denna värld igen.

Ibland räcker det med att radera alla band till allt och allt utan att behöva leva isolerat. Den dagen jag flyttar ut i skogen kommer jag skaffa en hund. Mer än så behövs inte.
Citera
2019-02-03, 15:49
Medlem
Citat:

För-och nackdelar?
Om nu någon gjort detta, hur tänkte du att de ska kunna svara då? Ungefär som att fråga om alla hör, de som inte gör det lär ju inte säga - nä inte jag!
Citera
2019-02-03, 15:55
Medlem
MAX-HIMs avatar
Att leva helt ensam är troligen en dålig idé, men att leva utan kille/tjej samt ta bort konton från social media är okej/bra. Många brukar nämligen inte må så bra av att vara eremit. Räta till istället "felet". Kanske har du dåliga vänner, byt ut dem i så fall. Kanske har du egna problem från de förflutna, men försök lösa dem istället då. Människan är nog ett flockdjur, mer eller mindre, men få är de som mår bra av att leva som en eremit, även om dessa undantag säkert också finns.

Du skriver iofs. att du vill behålla kontakten med familjen och det är bra (det vill säga, om familjen är bra/respektfull, annars inte.).
Senast redigerad av MAX-HIM 2019-02-03 kl. 16:07.
Citera
2019-02-03, 16:53
Medlem
Tw1steds avatar
Jag skulle först börja med att ta bort sociala medier och börja sedan meditera i samma sväng. Du skulle kunna ha kvar Messenger appen för att nå folk på fb.
Citera
2019-02-03, 17:01
Medlem
Citat:

För-och nackdelar?
Jag lever redan extremt isolerat ofrivilligt och har bara kontakt med några få och det är inget jag rekomenderar...
Citera
2019-02-03, 17:14
Medlem
Tw1steds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flummakarn
Jag lever redan extremt isolerat ofrivilligt och har bara kontakt med några få och det är inget jag rekomenderar...

Helt rätt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in