Citat:
Ursprungligen postat av
Elli09
[/b]
Ja precis vad jag blir nu.Jag ger upp och blanda inte in Syster L.Det var O som skötte Dekl.när han levde.L hade inget med den att göra öht.Som jag sa innan vi har bolag själva så nej jag inte okunnig i ämnet.Kom tillbaka när du läst på och förstår ordningen med Årsredovisning Bokslut Juridisk person och inkomstdeklaration med K 10 bilagan.
Om OH och hans syster gemensamt drev bolaget så var det bådas ansvar att leverera
årsredovisningen till Bolagsverket. Årsredovisningen
utgör inte deklarationen för bolaget. Företaget ska därutöver
deklarera till skatteverket.
Denna deklaration gör inte att ägaren slipper deklarera sina egna inkomster av tjänst och kapital till Skatteverket. Det är
faktiskt tre olika dokument som ska levereras till
två olika myndigheter. Tidigare år hade OH klarat av att fixa detta, enligt vad Rappytt har redovisat.
Eftersom du säger att du vet att OH har deklarerat sina inkomster för år 2016 och att skattemyndighetens uppgifter således är fel eller missuppfattade så kan du väl i så fall svara på vad OH deklarerat till skatteverket när det gäller
inkomst av tjänst + inkomst av kapital för år 2016? Du säger att du vet. Så varför inte leverera siffrorna i stället för att lägga ut dimridåer?