2019-02-02, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
[/b]
Ja precis vad jag blir nu.Jag ger upp och blanda inte in Syster L.Det var O som skötte Dekl.när han levde.L hade inget med den att göra öht.Som jag sa innan vi har bolag själva så nej jag inte okunnig i ämnet.Kom tillbaka när du läst på och förstår ordningen med Årsredovisning Bokslut Juridisk person och inkomstdeklaration med K 10 bilagan.

Om OH och hans syster gemensamt drev bolaget så var det bådas ansvar att leverera årsredovisningen till Bolagsverket. Årsredovisningen utgör inte deklarationen för bolaget. Företaget ska därutöver deklarera till skatteverket. Denna deklaration gör inte att ägaren slipper deklarera sina egna inkomster av tjänst och kapital till Skatteverket. Det är faktiskt tre olika dokument som ska levereras till två olika myndigheter. Tidigare år hade OH klarat av att fixa detta, enligt vad Rappytt har redovisat.

Eftersom du säger att du vet att OH har deklarerat sina inkomster för år 2016 och att skattemyndighetens uppgifter således är fel eller missuppfattade så kan du väl i så fall svara på vad OH deklarerat till skatteverket när det gäller inkomst av tjänst + inkomst av kapital för år 2016? Du säger att du vet. Så varför inte leverera siffrorna i stället för att lägga ut dimridåer?
Citera
2019-02-02, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Tror du att de blev markant försämrade? Agnes var väl redan inne i systemet via successiv försämring över tid och det fanns väl inte tillräckligt med kraft och energi att återgå till skola.

Jag skrev nyss följande och intresserar mig av dynamiken i respektive personlighet. Är det nåt mer du kan tillägga - jag erinrar mig att du nämnt lugn och samlad men lite hispig gällande barnen (jag härrör detta till omsorgsfaktorn).

Jag vet att det diskuterades att A skulle tillbaka till skolan för att hon själv ville komma in och få mer studieteknik inför gymnasiet.Nu minns jag inte om det var vårterminen 17 el 18.Har inte hört något om hon skulle blivit sämre.
Läser inte allt här i tråden men snappade upp något inlägg som du gjort om en mamma vars dotter hade anorexi.Man kan väl tycka att H målade fan på väggen.Män över lag är ju inte så oroliga och får katastroftankar så fort något händer.
Citera
2019-02-02, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clarabesched
Är det vad du tror? Att ondska uppstår ur desperation och vanmakt? Det är en i så fall intressant idé som skulle behöva undersökas närmare.
Nu frågade du väl om ”ondskan” i det här specifika fallet, inte i generella termer eller? För i det här specifika fallet är det inte säkert att föräldrarna handlade med ”ondska” som motiv, den tolkningen kommer från dig.

Förstår du? Ondskan kommer från dig.
Citera
2019-02-02, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gullgulligullan
60% av Sveriges befolkning arbetar heltid. Barnfamiljer i lägre grad än andra, kvinnor i betydligt lägre grad än män, familjer med ekonomiska möjligheter i lägre grad än de utan. Det är ett brottsstycke av den verklighet vi lever i. Men det verkar som att vi är överens om det viktigaste i mitt påstående om föräldrarna. Det är gott nog för mig.

Hur är det med familjer där barnen närmar sig tonåren?
Citera
2019-02-02, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clarabesched
Om OH och hans syster gemensamt drev bolaget så var det bådas ansvar att leverera årsredovisningen till Bolagsverket. Årsredovisningen utgör inte deklarationen för bolaget. Företaget ska därutöver deklarera till skatteverket. Denna deklaration gör inte att ägaren slipper deklarera sina egna inkomster av tjänst och kapital till Skatteverket. Det är faktiskt tre olika dokument som ska levereras till två olika myndigheter. Tidigare år hade OH klarat av att fixa detta, enligt vad Rappytt har redovisat.

Eftersom du säger att du vet att OH har deklarerat sina inkomster för år 2016 och att skattemyndighetens uppgifter således är fel eller missuppfattade så kan du väl i så fall svara på vad OH deklarerat till skatteverket när det gäller inkomst av tjänst + inkomst av kapital för år 2016? Du säger att du vet. Så varför inte leverera siffrorna i stället för att lägga ut dimridåer?
Allvarligt förklarar jag jäkla illa så du inte förstår ?? Hans inkomst för 2016 har Rapytt redan uppgivit.Och Nej det är Huvudmannen som bär ansvar för Årsredovisning Bokslut Dekl.Och hur kan Os inkomst bli så viktigt i det hela ?
Citera
2019-02-02, 22:23
Medlem
Citat:
Åter igen tack för svar! Nu vet jag inte hur nära familjen du var deras sista år men hur uppfattade du makan på slutet? Förändrades hon mycket jämfört med innan den äldsta flickan blev sjuk?
Enligt min vän Nej.Träffade dem sista gången i Augusti, men pratat på telefon efter det.Jag själv i Juni.Men de var med vänner och gamla kollegor på Julbord i December och då hade de varit som vanligt.
Citera
2019-02-02, 22:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha
Ja den som undviker att fastna på bild har mycket att dölja. Kanske några lik i garderoben från förr. Man behöver inte vara blyg för att man inte finns. Hon kan ju haft en plan med det skygga livet och spela mes. Få sin man att göra grovjobbet. Hon kan ha manipulerat sin omgivning. Finns lömska tanter överallt. Kanske fick hon inte sin mans uppmärksamhet. Han kunde lämnat tanten.

Jag tycker att det verkar som att båda makarna hade en (lika) sällsynt dålig förmåga att stötta varandra och sin familj på ett konstruktivt sätt. Jag tror att om inte detta hemska skett, hade de krashat på något annat sätt. Med sina dåliga anpassningsstrategier var de dömda till att förr eller senare falla. Nu blev det pga flickornas sjukdomar men livet innehåller ofrånkomligen fler utmanande situationer.
Citera
2019-02-02, 22:27
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
/.../ Hur har du analyserat faktorn testamente till Hannas bror, enda kontakten som ses på fb? Stod de varandra nära eller vad är orsaken att det är just han som sätts som huvudarvinge?
Brodern var inte enda kontakten på fb; även faderns hustru liksom makens syster fanns med - Övriga i släkten (bl.a. O:s mor), åtefanns på hennes linkedIn, många andra förmodligen i hennes maillista.

Ett gg skulle med vissa förbehåll fördelas lika. Föräldrarna var till åren komna och hade var sin ny partner. Att då låta arvet tillfalla syskonen direkt förefaller förnuftsmässigt försvarbart. - Allt skulle också ärvas som e.e. och testamentsmallens passus om att testamentstagarna skulle ha rätt att att genom äktenskapsförord förordna att egendomen i stället skulle vara gg hade tagits bort.
Citera
2019-02-02, 22:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Hur är det med familjer där barnen närmar sig tonåren?
Jag har i likhet med dig, redan redogjort för min uppfattning om det.
Citera
2019-02-02, 22:29
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
¨

Har du tillgång till de handlingarna?
Nej, beslutet om att avbryta ärendet finns i protokoll men underlaget har ej gjorts tillgängligt; ej heller sammanställningen av de tre sakkunnigas utlåtanden.
Citera
2019-02-02, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Vet du när inkomstdeklaration 2 senast ska vara inlämnad?

Jag är inte säker på vad du menar med deklaration nr 2. Den vanliga inkomstdeklarationen ska ju vara inlämnad senast det datum som står på blanketten man får sig tillsänd. Om man behöver extra tid av någon anledning kan man begära anstånd. Om man har något vettigt skäl beviljas det vanligtvis. Jag har begärt anstånd ett antal gånger, och fått det utan problem, bl.a. på grund av utlandsvistelser och anhörigas sjukdom.

Om det är företagsdeklarationen som du frågar om har det nog att göra med om man sköter den själv eller om man har hjälp av en revisionsbyrå. När det gäller mina egna företagsdeklarationer sköts detta av en revisionsbyrå som fixar med behövliga anstånd och sen ser till att allt blir korrekt gjort. Jag har därför inte datumen klara för mig. Jag kan kolla upp det med min revisor men det kommer att ta ett par dagar i så fall.
Citera
2019-02-02, 22:32
Medlem
Citat:
Jag har i likhet med dig, redan redogjort för min uppfattning om det.
Jag tänkte att du kanske hade någon statistik och inte bara en uppfattning, men ok.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in