Flashback bygger pepparkakshus!
2019-02-02, 22:16
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wandra
PK-tv måste ju få med alla "utsatta" grupper i samhället. svarta, adopterade, kvinnor, homosexuella, feminister, halvsvenskar, tjocka...………….
Det är ju så uppenbart att de vill påverka oss i en viss riktning.
Citera
2019-02-02, 22:17
Bannlyst
Dessa programledare måste vara de sämsta ever!
Citera
2019-02-02, 22:17
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Vänta nu, vad sa de mer exakt? Var inte fokuserad på programmet hela tiden.

En av låtarna handlade om klimatet.
Då skulle negern göra sig lustig över Donald Trump som han menade förnekade låten.

Ja du fattar själv varför det blev dödstyst i publiken.
Citera
2019-02-02, 22:18
Medlem
Hur många gånger har G:son haft Björkman i analen för att få med fyra låtar i samma deltävling? Skrota Björkmans envälde och begränsa antalet bidrag samma låtskrivare får ställa upp med. Inte för att jag bryr mig om melodifestivalen egentligen, men med tanke på att det här antagligen är det arrangemang som enskilt drar mest licenspengar och är populärt bland en stor del av befolkningen, så tycker jag att något minimalt krav på opartiskhet borde det vara.
Citera
2019-02-02, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikeyjames
Zeanas förbannelse fortsätter. Först ut ur Idol och nu ut ur mello.

Nu låter det ju som att det är p.g.a. otur. Det är ju rent skit som sjungs så inte undra på att hon åker ut direkt. Totalt värdelös.
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
så tycker jag att något minimalt krav på opartiskhet borde det vara.

Det där har SVT tappat för flera decennier sedan. Vad är opartiskhet?
Senast redigerad av Woozah 2019-02-02 kl. 22:21.
Citera
2019-02-02, 22:28
Bannlyst
På Melodifestivalens Facebook-sida är det enkom hyllningar till programledarna.
Citera
2019-02-02, 22:31
Medlem
Mikeyjamess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Nu låter det ju som att det är p.g.a. otur. Det är ju rent skit som sjungs så inte undra på att hon åker ut direkt. Totalt värdelös.

Hon har egentligen en riktigt bra röst samt att hon rappar bättre på engelska. Men här var det väl inom schlagerns ramar som hon fick anpassa sig efter.
Citera
2019-02-02, 22:33
Medlem
Är riktigt besviken på att inte Arja gick vidare. Hon var enligt mitt tycke den enda riktiga artisten ikväll och en legend jämfört med dem andra småbarnen som var där. Men hon åkte ju ut, likadant var det förra året där alla dem äldre artisterna rykte! Känns som mello är ett program som spär på folks vilja att diskriminera dem äldre artisterna. Det ska bara vara på engelska, det ska bara vara modernt, skitdåligt.

Är glad att jag kommer få se Jan Malmsjö och Ann-Louise Hansson i kommande delfinaler men dessa lär väl inte heller gå vidare

Sen saknar jag Fab Freddie från förra året, han var en skön sidekick till programledaren men det blev väl för mycket att ha med honom i år eftersom man har valt att ha 4 usla programledare.

Mello var bra på 80-talet sen har det mest gått mer och mer utför!
Citera
2019-02-02, 22:37
Medlem
"Nästa lördag är det dags för den andra deltävlingen, i Malmö. Då tävlar Andreas Johnson, Malou Prytz, Oscar Enestad, Jan Malmsjö, Vlad Reiser, Hanna Ferm & Liamoo, samt Margaret." (gp.se)
Jag känner igen två av namnen. Det blir nog väldigt bra.
För övrigt: Hur många gånger sjöng Harry Belafonte-lookalike Mohimbo ordet "Hello"? Lika många gånger som Nano sjöng orden "Hold on" förra året? Jag räknade faktiskt andra gången jag hörde Hold on och har för mig att det var minst 40 gånger. Blir tjatigt rätt snabbt faktiskt.
Senast redigerad av IvrigeIvar 2019-02-02 kl. 23:24. Anledning: edit
Citera
2019-02-02, 22:40
Medlem
CherryCreeks avatar
Det kan inte bara vara jag och min pappa som har märkt att ljudet låter bättre andra gången låtarna framförs ? Det är varje år tokhög diskant på sången som gör att allt låter extremt skrikigt och det låter alltid bättre andra gången. Likadant med Eurovision sen i semifinalerna. Jag kan verkligen inte för mitt liv förstå varför det är såhär varje gång.
Citera
2019-02-02, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Känns som mello är ett program som spär på folks vilja att diskriminera dem äldre artisterna.

Det är ju rent skit som presenteras av de äldre oftast. Arja ikväll var ju utan tvekan totalt värdelös. Även fast jag håller med dig om att hon bra.

Titta t.ex. på Hasse Andersson 2015, han kom fyra tack vare sin väldigt sköna låt guld och gröna skogar. Barnen gillade den för att den hade bra sång, charmigt framträdande och skön melodi.

Inse, de äldre presenterar lika mycket skit varje år. Skulle gissa att även Jan kommer göra det.
Citera
2019-02-02, 22:43
Medlem
Dofternas avatar
Min kommentar?
https://m.youtube.com/watch?v=Kb1k6Mk-Z7o
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem