Citat:
¨Men om hon fick behandling under den tiden som bilderna är tagna så borde ju allt hår vara borta?
Varför folk är upprörda och känner sig lurade är väl individuellt. Personligen tycker jag det mest upprörande är att tigga pengar med hjälp av sitt sjuka barn. Om hon nu är sjuk på riktigt.
Var någonstans står det att det är en dödsdom och att mamman inte nekar operation pga av eventuella svårigheter att äta själv?
Hur hamnade Filippa i rullstol?
Varför får de inte gratishjälp med anpassning av bostad, anpassade tillbehör samt handikappsanpassad bil som alla andra?
Varför folk är upprörda och känner sig lurade är väl individuellt. Personligen tycker jag det mest upprörande är att tigga pengar med hjälp av sitt sjuka barn. Om hon nu är sjuk på riktigt.
Var någonstans står det att det är en dödsdom och att mamman inte nekar operation pga av eventuella svårigheter att äta själv?
Hur hamnade Filippa i rullstol?
Varför får de inte gratishjälp med anpassning av bostad, anpassade tillbehör samt handikappsanpassad bil som alla andra?
Att det var en dödsdom (jag som valde att använda det ordet) var ju att man med det man kunde erbjuda idag i svenska vård innebar stora risker för flickan. tumören ska enligt mamman sitta nära sväljreflexen samt andningen. Kolla på filmerna som hon lagt ut så hör du mamman berätta själv. Det är inte goda chanser för att flickan ska vakna upp frisk efter en operation utan risk finns att hon vaknar och inte kan andas och svälja och eventuellt inte vakna alls. Då riskerna är så stora så blir man inte fråntaget sitt barn för att man inte väljer denna operation. Jag har inte sett något som ingen annan har kunnat se, det är mammans berättelser och det mamman skrivit. Som jag skrev tidigare så har Ellas hjältar fått se dokumentation från vården som gjorde att de skapade en insamling på 100000kr för att hon skulle få behandling i Mexiko. Anledning till att hon har skador idag är från hennes tidigare operationer och behandlingar. Hon har varit halvsidigt förlamad enligt mamman och fått mycket mer problematik än så.
Hon får hjälp och enligt mamman så har hon fått bidrag från fk till bilen.
Jag har inte höga tankar om mamman, men att flickan faktiskt är sjuk tvivlar jag inte på.