2019-02-02, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
¨Men om hon fick behandling under den tiden som bilderna är tagna så borde ju allt hår vara borta?
Varför folk är upprörda och känner sig lurade är väl individuellt. Personligen tycker jag det mest upprörande är att tigga pengar med hjälp av sitt sjuka barn. Om hon nu är sjuk på riktigt.
Var någonstans står det att det är en dödsdom och att mamman inte nekar operation pga av eventuella svårigheter att äta själv?
Hur hamnade Filippa i rullstol?
Varför får de inte gratishjälp med anpassning av bostad, anpassade tillbehör samt handikappsanpassad bil som alla andra?

Att det var en dödsdom (jag som valde att använda det ordet) var ju att man med det man kunde erbjuda idag i svenska vård innebar stora risker för flickan. tumören ska enligt mamman sitta nära sväljreflexen samt andningen. Kolla på filmerna som hon lagt ut så hör du mamman berätta själv. Det är inte goda chanser för att flickan ska vakna upp frisk efter en operation utan risk finns att hon vaknar och inte kan andas och svälja och eventuellt inte vakna alls. Då riskerna är så stora så blir man inte fråntaget sitt barn för att man inte väljer denna operation. Jag har inte sett något som ingen annan har kunnat se, det är mammans berättelser och det mamman skrivit. Som jag skrev tidigare så har Ellas hjältar fått se dokumentation från vården som gjorde att de skapade en insamling på 100000kr för att hon skulle få behandling i Mexiko. Anledning till att hon har skador idag är från hennes tidigare operationer och behandlingar. Hon har varit halvsidigt förlamad enligt mamman och fått mycket mer problematik än så.

Hon får hjälp och enligt mamman så har hon fått bidrag från fk till bilen.

Jag har inte höga tankar om mamman, men att flickan faktiskt är sjuk tvivlar jag inte på.
Citera
2019-02-02, 19:30
Medlem
Sockss avatar
Citat:
¨Men om hon fick behandling under den tiden som bilderna är tagna så borde ju allt hår vara borta?
Varför folk är upprörda och känner sig lurade är väl individuellt. Personligen tycker jag det mest upprörande är att tigga pengar med hjälp av sitt sjuka barn. Om hon nu är sjuk på riktigt.
Var någonstans står det att det är en dödsdom och att mamman inte nekar operation pga av eventuella svårigheter att äta själv?
Hur hamnade Filippa i rullstol?
Varför får de inte gratishjälp med anpassning av bostad, anpassade tillbehör samt handikappsanpassad bil som alla andra?

Filippa orkar inte gå långa sträckor, därav rullstolen.
Man får bara bilstöd vart 9:de år om man inte kan uppvisa att bilen gått mer än 18 000 mil sen sist. Mammans bilstöd som hon hade för Kian var 4,5 år gammalt.
Bostad och bil behövs inte anpassas, det handlade om ljudvolym och att hon skulle få plats med väskor och rullen. Därför köpte hon en bil som det skiljer en decibel på jämfört med den gamla samt med mindre bagageutrymme.
Ang dödsdom om hon opereras kan jag inte svara på, jag är inte läkare. Har förstått det som att överlevnaden överlag vid ett tredje återfall inte är hög dock, men kan ha fått fel info där.
Citera
2019-02-02, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socks
Den gamla bilen var inte trasigare än att den gick att köra hit och dit iaf.
Det luktade bränt och var tydligen bara problem med handbromsen dock så ger man sig knappast iväg och köper en bil för en så stor summa utan att provköra, inte minst för att se hur ljudnivån är om det var det som var det viktigaste förutom bagageutrymmet. Tyvärr lär det inte bli några företagare och bloggare som kommer att pusha för insamling framöver om de trott att alla pengar skulle gå till Mexio
Citera
2019-02-02, 19:44
Medlem
Den filmen var verkligen något av det mest vidriga som jag sett. Jag har fått pausa halvvägs in.
Varför varför varför ska dottern vara med vid denna monolog?
Varför tar hon bara upp extrema saker som blivit sagda och inte realistiska tvivel som uppdagas?
Hon nämner att folk säger att där skulle finnas 5 miljoner på hennes konto. Jag tror inte att det finns så mkt, men varför pratar hon inte om varför hon fullständigt vägrade att visa upp hur mycket pengar som där fanns på kontot strax efter att insamlingen nådde 2,2 miljoner?
Hon ändrar historian kring bilen... Bilen låg ute till försäljning för 289000kr. Jag vet inte hur mkt de prutade ner den.. Men varför nämner hon inte längre det som hon nämnde i en tidigare video? Att hon betalade bilen lite för egna pengar, med pengar från fk bilstöd, lite från inlämnandet av sin egen och resten från församlingen. Nu hette det i princip att hon bara lånat 50000kr från insamlingen så länge tills hon sålt sin kia. jösses... Håll dig till en historia.
Hon sitter och säger vad hennes dotter tycker och tänker.
Hon har tidigare sagt att dottern inte kan läsa utan hjälpmedel. Att hon inte sitter på fb själv utan med mamman. Men nu helt plötsligt så blir det stackars barnet attackerat av folks åsikter.. låt henne inte sitta inne på din fb då! Var öppen så att folk inte behöver tvivla. Det är ju enbarat hennes mamma som ser till så att hon lider av detta. för hon hade kunnat låta bli att säga något.
Sitta o säga att hennes födelsedag inte ska bli rolig för att det har alla som tvivlar sett till (mina egna ordval) att alla som tvivlar inte vill se dottern frisk (skitsnack).
Pappan som hon kräkt så mkt skit över säger hon plötsligt är hur bra som helst och påstår att han blivit attackerad av tvivlarna (har inte sett ngt mer än att man undrar vad hans roll i dotterns vård är).
Säger att hon köpte första bästa bil.. jösses.. ingen gör väl så? för 289000kr?
Sedan mena på att bilen inte är lyxig för där är ingen backkarmera.. åh....
Alla tvivlare har stängt ner sidan heter det. men sanningen är ju att fb stängt ner två st rädda Filippa <3 sidor för att fb ansåg att det bröt mot deras regler. Hade de haft rent mjööl i påsen så hade den ju inte blivit bortplockad. Varför nämner hon inget om de skumma adminsen som funnits? Varför nämner hon inte att det är ett brott av admin Peter som fanns att låtsas vara någon har inte var. att han stal bilder från någon. Varför kan hon inte redovisa tydligt för vad pengarna gått till o vad som kommit in? alla företag klarar av det?!
Hon säger att hon inte har en skyldighet att betala tillbaka pengarna. men hon nämner inte att hon skrivit minst 3 gånger att hon ska betala tillbaka till alla som vill ha sina pengar tillbaka.
Hon lägger det dessutom på dem som vill ha sina pengar tillbaka att dottern inte kan få sin behandling o då dör om hon ska betala tillbaka till de som vill ha. Kanske skulle hon ta o erkänna att det inte gått rätt till och försöka gottgöra detta istället för att slänga hat.

Nä.. jag blir helt trött och matt av detta..
Citera
2019-02-02, 20:23
Medlem
Det är så mycket som inte stämmer. Lyssna på detta https://m.soundcloud.com/ulf-bittner/intervju-och-samtal-m-radda-filippa-arendet-med-michael-zazzio-20190128
Citera
2019-02-02, 22:13
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anna990
Att det var en dödsdom (jag som valde att använda det ordet) var ju att man med det man kunde erbjuda idag i svenska vård innebar stora risker för flickan. tumören ska enligt mamman sitta nära sväljreflexen samt andningen. Kolla på filmerna som hon lagt ut så hör du mamman berätta själv. Det är inte goda chanser för att flickan ska vakna upp frisk efter en operation utan risk finns att hon vaknar och inte kan andas och svälja och eventuellt inte vakna alls. Då riskerna är så stora så blir man inte fråntaget sitt barn för att man inte väljer denna operation. Jag har inte sett något som ingen annan har kunnat se, det är mammans berättelser och det mamman skrivit. Som jag skrev tidigare så har Ellas hjältar fått se dokumentation från vården som gjorde att de skapade en insamling på 100000kr för att hon skulle få behandling i Mexiko. Anledning till att hon har skador idag är från hennes tidigare operationer och behandlingar. Hon har varit halvsidigt förlamad enligt mamman och fått mycket mer problematik än så.

Hon får hjälp och enligt mamman så har hon fått bidrag från fk till bilen.

Jag har inte höga tankar om mamman, men att flickan faktiskt är sjuk tvivlar jag inte på.

Vad mamman berättar är ju i det här fallet helt ointressant eftersom hon har lite problem med att hålla sig till sanningen överlag.
"Varit halvsidesförlamad"? Gick det över?
Nej jag har noterat att folk tror på henne.
Jag förblir skeptisk tills vidare.
Citera
2019-02-02, 23:24
Medlem
Citat:
Vad mamman berättar är ju i det här fallet helt ointressant eftersom hon har lite problem med att hålla sig till sanningen överlag.
"Varit halvsidesförlamad"? Gick det över?
Nej jag har noterat att folk tror på henne.
Jag förblir skeptisk tills vidare.

Som jag tidigare sagt så har Ellas hjältar fått ta del av dokumentation som bekräftar att flickan har en hjärntumör. Förtroendet är högt för Ellas hjältar.

Jag tycker tvärt om att det är i högsta grad är relevant och intressant just för att mamman har skrivit/spelat in videos så pass mycket och sagt emot sig själv. Då har man ju kunnat bevisa att hon talat osanning samt luska i vad sanningen verkligen är.

Du verkar inte vara fullt insatt inom vård men ja, man kan ibland träna upp sig från en halvsidig förlamning. Allt från tillbaka som tidigare till att man iaf kan vicka lite på sina fingrar.
Citera
2019-02-03, 00:25
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anna990
Som jag tidigare sagt så har Ellas hjältar fått ta del av dokumentation som bekräftar att flickan har en hjärntumör. Förtroendet är högt för Ellas hjältar.

Jag tycker tvärt om att det är i högsta grad är relevant och intressant just för att mamman har skrivit/spelat in videos så pass mycket och sagt emot sig själv. Då har man ju kunnat bevisa att hon talat osanning samt luska i vad sanningen verkligen är.

Du verkar inte vara fullt insatt inom vård men ja, man kan ibland träna upp sig från en halvsidig förlamning. Allt från tillbaka som tidigare till att man iaf kan vicka lite på sina fingrar.

jag har inte fått några tillfredsställande svar på mina frågor.
Dina svar är lite creepy och du känns väldigt obehaglig på något sätt som jag inte kan sätta fingret på.
Så jag lämnar tråden nu tills vidare.
Tack för dina svar.
Citera
2019-02-03, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janibollen
Filmen som mamman la ut idag och sen tog bort finns här:

https://minfil.com/45Cd8asabc/1549113094845_mp4

Snälla, snälla, snälla.. HUR kan morsan låta sin dotter sitta med i hennes snyftvideo? Allvarligt, mår illa. STACKARS dotter

Sett 3 minuter av videon och kan ärligt talat inte fortsätta. Mår dåligt. Den här kvinnan är så enormt sjuk
Citera
2019-02-03, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janibollen
Filmen som mamman la ut idag och sen tog bort finns här:

https://minfil.com/45Cd8asabc/1549113094845_mp4

Borde vidarebefordras direkt till soc...

Edit: Tre minuter in i filmen säger hon att hennes dotter som sitter bredvid henne inte har många månader kvar att leva.

Psykfall..
Senast redigerad av egenvilja 2019-02-03 kl. 15:05.
Citera
2019-02-03, 15:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av egenvilja
Borde vidarebefordras direkt till soc...

Edit: Tre minuter in i filmen säger hon att hennes dotter som sitter bredvid henne inte har många månader kvar att leva.

Psykfall..

Och samma skit fortsätter om och om igen i FEMTIO minuter, med tösen som gnyr emellanåt.
Citera
2019-02-03, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Och samma skit fortsätter om och om igen i FEMTIO minuter, med tösen som gnyr emellanåt.

Jag gnydde redan efter tre minuter och stängde av. Att plågas igenom detta i femtio minuter utan att ha cancer borde redan där klassas som psykisk misshandel. Att sedan det är ens mamma som pratar om sitt liv är fan ljusår värre.

Burr, jag ryser..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in