2019-02-02, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Har fulgt denne tråden og føler vel at den er i ferd med å spore av i uvesentligheter. Har gjort en oppdagelse som kanskje flere kan være med å bekrefte/ avkrefte: Disse to personene som artikkelen nedenfor omhandle ligner da veldig på Lue- og Mobilmannen? Sjekk høyde, ganglag og modus operandi

Her er videolenken:
https://www.aftenposten.no/osloby/i/4Jjmo/Politiet-haper-denne-videoen-kan-bidra-til-a-lose-kidnappingssak-i-Oslo

Ja, interessant - hva har skjedd i den saken du referer til, kan sikkert finne ut men kanskje du har detaljene klare?
Citera
2019-02-02, 15:23
Medlem
Mitt poeng er at dette har noen gjort før...» arbeidsstokken» ( les: yrke, kidnapper) Men hvem er hjernen bak? Yong Bloods? For nært, ikke langt fra Oslo
Toska? Muligens, han eri det minste dataingeniør. Ikke alle som kan kommunisere gjennom
Kryptovaluta
Ellers så finnes det en eks- psykiater, en av hovedmennene iLime- saken ( som også har blitt snakket om på dette forumet i andre saker) Han er registrert på et bortgjemt småbruk 10 min fra svenskegrensen.Det ligger virkelig helt avsides. Hit kan man kjøre uten å passere noen bomstasjoner på grensen.Hans samboer driver oppdrett av hunder av samme familie ( mynde)
som hundevalpen tilAEH.
Det er til og med registrert en syv år gammel WV på samme eiendom. I følge naboen, var det jo en WV AMAROK han mente den sølvgrå SUVen så ut til å være. Hun hadde jo nylig kjøpt en ny hundevalp...

Tror ikke på TH som gjerningsmann, horoskopet tilAEH sier noe annet
Citera
2019-02-02, 16:32
Medlem
Citat:
Mitt poeng er at dette har noen gjort før...» arbeidsstokken» ( les: yrke, kidnapper) Men hvem er hjernen bak? Yong Bloods? Tror ikke på TH som gjerningsmann, horoskopet tilAEH sier noe annet

Nei tror heller ikke på TH, men hvis det er drap så må man spørre seg hva er motivet, og jeg kan ikke tenke på noen som helst motiv annet enn hvis TH hadde noe med det å gjøre, men det er høyst usannsynlig. Likevel, man kan ikke utelukke noe før det motsatt er bevisst.

Jeg har sjekket opp bortføringssaken fra 29.9.2016 igjen, den ble avsluttet -- tro det eller ei -- 7 september 2018: Alle 'mistenkte' ble loslatt pga bevisets stilling, det finnes heller ikke en fornærmede (uansett om vedkommende er død eller ei). Her er en av de siste artikkeler om saken, fra september 2018:
https://www.dagbladet.no/nyheter/vitner-sa-mann-bli-bortfort---noen-er-sa-redde-at-de-ikke-tor-fortelle-hva-de-er-blitt-utsatt-for/70222177

I AEH saken har politiet vært i kontakt med kriminelle miljøer, og det er helt sikkert at de har sett paralleler. Også YB har blitt nevnt flere ganger i denne tråden. MEN, ville de ta en 'uskyldige'? Det spørs. Følgende artikkel https://www.vg.no/spesial/2018/gjengen/kap1/ har en god analyse av YB-utfordringene, og jeg siterer
Citat:
Stortingspolitiker Jan Bøhler (Ap) lot seg ikke imponere [av politiets arbeid].
– De arresterte var bare løpegutter. Politiet har ikke kontroll i det hele tatt. Alt handler om å ta gjenglederne. Nå! Men de er ikke i nærheten, sier han til VG.
Og der er vi inn på noe jeg har påstått flere ganger: luemannen, mobilmannen, fiskemenn, de er alle sammen bare løpegutter, tar man disse er man fortsatt ikke en iota nærmere bakmennene.
Citera
2019-02-02, 16:45
Medlem
Ja det är dom. Det fattas bara en person till som är runt 50 år.
Jag har alltid haft rätt!
Citera
2019-02-02, 17:01
Medlem
Det är samma killar som tidigare. Alla är inte inblandade. Endast två av dom och någon annan som är ny.

Två personer kontrollerar området medan fyra andra väntar i en svart stationsvagn och en Toyota Yaris. En manlig person i 30-talet kidnappas utan att någon rapporteras saknas. Polisen valde att gå ut med den här videon då, på grundval av vittnen och bilkameror. De arresterade två marockaner, en turkisk man och en etnisk norska, som också filmades från samma kamera.
Om du studerar den långa människans gång går han på samma sätt som Luemannen; Kasta lårmusklerna framåt och enkelt stenar. Tränar han Taekwondo? Den andra är mindre, lut i ryggen och vänster ben går lite inåt. Låsning i ryggen, vilket kan komma från boxningsträning.
Kanske från Nordafrika, Rumänien?
Citera
2019-02-02, 17:04
Medlem
Killarna bor i samma område som Mortensrud.

Neråt på väg E 18 och det sa jag från början med.
Citera
2019-02-02, 17:07
Medlem
Det är samma killar.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/7laj88/slik-kan-luemannen-og-telefonmannen-ha-beveget-seg

https://www.aftenposten.no/osloby/i/4Jjmo/Politiet-haper-denne-videoen-kan-bidra-til-a-lose-kidnappingssak-i-Oslo
Citera
2019-02-02, 17:14
Medlem
Dom borde kolla upp taekwondo och boxningsträning.

Alla anläggningar i Oslo och närområde.
Citera
2019-02-02, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loxxa
Dom borde kolla upp taekwondo och boxningsträning.

Alla anläggningar i Oslo och närområde.
Kan du holde opp og spamme ned tråden`?
Citera
2019-02-02, 17:20
Medlem
Den unga killen ser ut att vara från Turkiet och går med händerna i jackan på båda bilderna.

Den andra killen ser ut som att komma från Rumänien.
Citera
2019-02-02, 17:27
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Mitt poeng er at dette har noen gjort før...» arbeidsstokken» ( les: yrke, kidnapper) Men hvem er hjernen bak? Yong Bloods? For nært, ikke langt fra Oslo
Toska? Muligens, han eri det minste dataingeniør. Ikke alle som kan kommunisere gjennom
Kryptovaluta
Ellers så finnes det en eks- psykiater, en av hovedmennene iLime- saken ( som også har blitt snakket om på dette forumet i andre saker) Han er registrert på et bortgjemt småbruk 10 min fra svenskegrensen.Det ligger virkelig helt avsides. Hit kan man kjøre uten å passere noen bomstasjoner på grensen.Hans samboer driver oppdrett av hunder av samme familie ( mynde)
som hundevalpen tilAEH.
Det er til og med registrert en syv år gammel WV på samme eiendom. I følge naboen, var det jo en WV AMAROK han mente den sølvgrå SUVen så ut til å være. Hun hadde jo nylig kjøpt en ny hundevalp...

Tror ikke på TH som gjerningsmann, horoskopet tilAEH sier noe annet

Jo, nå er vi der jeg hintet til for en god stund tilbake. Noen har leid inn dette "crewet" til å kidnappe AEH. Hvem står bak? Ja, det er iallefall noen med ressurser, både mentalt og økonomisk.
Citera
2019-02-02, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Jo, nå er vi der jeg hintet til for en god stund tilbake. Noen har leid inn dette "crewet" til å kidnappe AEH. Hvem står bak? Ja, det er iallefall noen med ressurser, både mentalt og økonomisk.
Det hadde vært interessant å vite hvor hundevalpen kom fra, de som har solgt den kan gjerne ha vært på besøk hos AEH og så er det en del tvilsomme oppdrettere.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in