2019-02-02, 11:02
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luniatic
Är Du tillräknelig?

Hur menar du nu? Det där funderar jag också över, och får upp hemska bilder i huvudet. Det har ju t.ex. förekommit att kidnappare hållit sitt offer instängd i en trång låda långa tider. De anhöriga måste plågas hemskt mycket av sådana funderingar.
Citera
2019-02-02, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Hur menar du nu? Det där funderar jag också över, och får upp hemska bilder i huvudet. Det har ju t.ex. förekommit att kidnappare hållit sitt offer instängd i en trång låda långa tider. De anhöriga måste plågas hemskt mycket av sådana funderingar.

Ja kära Merwinna Du kanske har rätt, vad oroliga anhöriga vill ha svar på liksom polis
och följare av tråden är: vad använder hon för makeup?
Citera
2019-02-02, 11:58
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luniatic
Ja kära Merwinna Du kanske har rätt, vad oroliga anhöriga vill ha svar på liksom polis
och följare av tråden är: vad använder hon för makeup?

Make-upen var ju bara EN punkt på listan. Och ja, jag kan tänka mig att det är ännu värre för en rik kvinna, som alltid kunna fixa sig och göra det bästa av sitt utseende, att plötsligt inte ha tillgång till varken klädombyte eller make-up. Kanske inte ens få duscha och borsta tänderna, eller byta till rena trosor. Kontrasten blir ännu större gentemot en kvinna som ändå inte haft så mycket möjligheter att köpa fina kläder, lyxiga underkläder och de bästa make-up, tand-, hud- och hårvårdsprodukterna som finns på marknaden.
Citera
2019-02-02, 12:05
Medlem
Vad händer om de opererar ansiktet på henne? Hon får ny peruk och stil.
Citera
2019-02-02, 12:07
Medlem
Matkostnaden för dessa kidnapparna och AEH ligger minst på 5000 kr per månad. Exkl gratis fisk som de fiskar.
Citera
2019-02-02, 13:36
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Make-upen var ju bara EN punkt på listan. Och ja, jag kan tänka mig att det är ännu värre för en rik kvinna, som alltid kunna fixa sig och göra det bästa av sitt utseende, att plötsligt inte ha tillgång till varken klädombyte eller make-up. Kanske inte ens få duscha och borsta tänderna, eller byta till rena trosor. Kontrasten blir ännu större gentemot en kvinna som ändå inte haft så mycket möjligheter att köpa fina kläder, lyxiga underkläder och de bästa make-up, tand-, hud- och hårvårdsprodukterna som finns på marknaden.

hehe jo, men tandkräm har vel endå dom flesta råd med.
Men ärlig talat just det med vissa produkter tycker jag är något att fundera över. Om två, tre skumma östeuropeer kommer inn i en liten lokal affär och bunkrar upp med make up, tena lady och intim tvål, ja då kanske någon i personalen borde kontakta polisen.
Citera
2019-02-02, 13:40
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
hehe jo, men tandkräm har vel endå dom flesta råd med.
Men ärlig talat just det med vissa produkter tycker jag är något att fundera över. Om två, tre skumma östeuropeer kommer inn i en liten lokal affär och bunkrar upp med make up, tena lady och intim tvål, ja då kanske någon i personalen borde kontakta polisen.

Jag skrev "de bästa..." Ja, polisen har ju också efterfrågat om någon butiksägare har noterat att män köpte sådant och även damkläder, läste jag någonstans. Så det har dom tänkt på.
Citera
2019-02-02, 13:47
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Jag skrev "de bästa..." Ja, polisen har ju också efterfrågat om någon butiksägare har noterat att män köpte sådant och även damkläder, läste jag någonstans. Så det har dom tänkt på.

Jag tycker också folk borde vara lite mistenksamma mot vad som händer runt omkring nu. Själv har jag ett sånt "mystiskt hus" i mitt grannlag. Har alltid trott att det försiggår något skumt där. Kunne ha berettat en hel del om det där huset, men det blir ot. Får kolla lite extra nu.
Citera
2019-02-02, 13:49
Medlem
Har fulgt denne tråden og føler vel at den er i ferd med å spore av i uvesentligheter. Har gjort en oppdagelse som kanskje flere kan være med å bekrefte/ avkrefte: Disse to personene som artikkelen nedenfor omhandle ligner da veldig på Lue- og Mobilmannen? Sjekk høyde, ganglag og modus operandi
https://www.aftenposten.no/article/ap-wLBP1.html
Legger ved video:mailto:?subject=Politiet%20h%C3%A5per%20denn e%20videoen%20kan%20bidra%20til%20%C3%A5%20l%C3%B8 se%20kidnappingssak%20i%20Oslo&body=https%3A%2F%2F www.aftenposten.no%2Farticle%2Fap-4Jjmo.html
Citera
2019-02-02, 14:20
Medlem
Jag tror mest på husbil eller husvagn. Om de hyr stuga, hus eller lägenhet skulle grannar tipsa.
Det är svårt för dom att lämna Norge med. Tullen och gränspolisen håller öga på östereuropiska bilar.
Därför är dom kvar i Norge så att dom kan lämna AEH ifall dom får sina cash.

Det kan vara ödelagt hus.
Bergsrum.
Källare.
Lokal.
Husvagn.
Husbil.
Vind.

Det finns inte många alternativ.

Det är även kallt och snö.

Dom behöver el, vatten, dusch, mat, wi-fi mm

Bensin.

Tre månader har gått och man måste tänka logistiskt.

Tänk dig själv hur berättelsen ser ut. Det är inte så svårt att komma fram till slutsats.
Citera
2019-02-02, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Det er bare å gratulere drapsmannen med det perfekte mord.
Tenker du på en bestemt person, og uansett hva er motivet for å ta livet av AEH? Hvis du tenker på TH, så må han vel ha hatt hjelpere, andre muligheter blir fort meget komplisert.

I går kveld på Investigation Discovery avlevering Cold Blue Blood var en interessant episode av true crime, handlet om et eldre ektepar, begynnelsen av 60 årene var de, alt virket som det perfekte ekteskap, men i virkeligheten levde mannen et dobbeltliv. Dama fant ut, mannen var redd at hans omdømme og karieren ville gå til helvete, og drepte dama. Det ble ikke et perfekt mord, men det var ikke helt langt unna.

Selv om det er meget vanskelig å se hvordan TH kan være blandet inn, kan man forløpig ikke utelukke at det skjuler seg noe bak ekteskapsfasaden som ingen kunne tro.... En som kan fikse dette med monero kan sikkert sette opp mobilen til AEH slik at den ringer TH om 9:14 den 31e av seg selv. Kanskje søkelyset skal ikke rettes på biltrafikke på selve 31e men faktisk natten mellom 30 og 31 oktober. Og en bestemmt bil. Just saying...

Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Men i bunn og grunn så er det vel ikke så sannsynlig at AEH er med oss mer, de som påståes å ha tatt henne gir ingen livstegn og kommunikasjon er sjelden og enveis.
Ut ifra det vi vet om monero-kontakten virker det useriøs, men det kan hende at mye mer har skjedd bak kulissene enn det bistandsadvokaten og politiet vil gå ut med. Kanskje poltitiet bare sier at bortføringssannsynligheten er styrket, rett og slett for å lokke GM/drapsmannen i en felle? Eller kanskje overføring av Monero har startet i det skjulte uten at noen får høre om det (såklart). Alt er mulig, selv om jeg heller til at politiet står på bar bakke, og ingenting skjer.
Citera
2019-02-02, 14:49
Medlem
Hvis personene på videoen jeg la ut er identiske med Lue og Mobilmannen, har de gjort dette før. Videoen er fra 2016 og ble filmet fra et bilkamera fra enTesla som tilfeldigvis stod parkert på parkeringsplassen ved Mortensrud. To personer sjekker området, mens fire andre venter i en svart stasjonsvogn og enToyota Yaris. En mannsperson i 30- årene blir kidnappet, uten at noen blir meldt savnet. Politiet valgte å gå ut med denne videoen dengang, på bakgrunn av vitner og bilkamera. De arresterte to marokkanere, en tyrkisk mann og en etnisk norsk, som også ble filmet fra samme kamera.

Studerer man ganglaget til den høye mannen, går han på samme måte som Luemannen; kaster lårmusklene frem og lett vuggende. Trener han Taekwondo? Den andre er mindre, lut i ryggen og venstre ben går litt innover. Låsning neserst i ryggen, som kan komme av boksetrening.
Muligens fra Nord Afrika, Romania?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in