2019-02-01, 14:13
Medlem
Draifoss avatar

Pelletsbrännaren verkar vara en Janfire Integral/NH. Någon som vet vad är för effekt på den?
Senast redigerad av Draifos 2019-02-01 kl. 14:27.
Citera
2019-02-01, 14:14
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Jag vet inte varför du har den koden men jag vet självklart vad det är. Räcker det svaret för dig? 🤔
Skulle kanske vara bra att inte göra den offentlig. Mitt svar borde rimligen räcka för att du ska förstå att jag vet.

Uteslutningsmetoden? Hur många, och av vilken anledning, har sett utdrag av fup där detta förekommer? Bara retorisk fråga såklart. Man kan ju testa med att göra ”anktestet” igen ;-)
Citera
2019-02-01, 14:16
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dalaan
Av Jokermannens inlägg att döma, så tolkar jag det som att hen har bevis för att vi inte hörde något.

Jag väntar ivrigt på svar, men om personen i fråga börjar diskutera om hur vi omöjligen kan ha varit inne på förhör, eller kanske inte var ute med bilen, eller kanske sov och inte ringde SOS så blir hen i mina ögon föralltid stämplad som en lögnare. Hoppas jag har fel dock.

Ibland kan det hjälpa somliga att tänka på ett hörminne (som en röst eller ett skrik) i termer av en färg, alltså om det har en associativ infärgning. Skulle du säga att skriket du hörde hade det? Var skriket rött eller blått? Eller kanske gult, eller grönt, åt det turkosa hållet?

Jag har undrat varför ingen annan verkar ha hört det.
Citera
2019-02-01, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Jag tror verkligen inte att C är JMs vapendragare.
Absolut inte!
Vi är några med information om vissa saker och det var jäkligt dåligt att JM gått på semester.
NÅGON vill ABSOLUT inte att JM skriver här.
Fortsättning följer
Jag kan än en gång dementera ryktet/påståendet om att jag skulle vara JM:s vapendragare, så är inte fallet.
Men eftersom JM är den som i tråden tydligast och ihärdigt hävdat SD:s oskuld, så är den postaren intressant att läsa.

Håller med i att det finns folk här i tråden som är obekväma med JM, eller för att citera dig:
"NÅGON vill ABSOLUT inte att JM skriver här"
Citera
2019-02-01, 14:22
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Ibland kan det hjälpa somliga att tänka på ett hörminne (som en röst eller ett skrik) i termer av en färg, alltså om det har en associativ infärgning. Skulle du säga att skriket du hörde hade det? Var skriket rött eller blått? Eller kanske gult, eller grönt, åt det turkosa hållet?

Jag har undrat varför ingen annan verkar ha hört det.

Det vet vi ju inget om.
Det kan finnas fler som kommit fram vid dörrknackning.
Citera
2019-02-01, 14:25
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det vet vi ju inget om.

Det kanske dalaan också känner till då...
Citera
2019-02-01, 14:27
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:

Nej, polisen får inte berätta för vittnen vad andra vittnen hört/sett m.m.
Citera
2019-02-01, 14:30
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ni har fel allihopa.
Ni förstår inte och det går inte att berätta tyvärr.

Ok, jag vet inte hur du fått din information eller vad du vet eller varför du är så säker på din sak.

Jag vet att vissa användare har fastnat på anmänings- knappen. Men vi vet ju varför semestern inträdde. Man får ju inte bryta mot reglerna.
Citera
2019-02-01, 14:34
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos

Pelletsbrännaren verkar vara en Janfire Integral/NH. Någon som vet vad är för effekt på den?

Här verkar han beskriva detaljerna på sin Janfire:

Senast redigerad av GilGrissom82 2019-02-01 kl. 14:45.
Citera
2019-02-01, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Nej, polisen får inte berätta för vittnen vad andra vittnen hört/sett m.m.

Men om nu polisen ägnat sig åt att knoggnugga granndörrar till Daalans så har Daalans kanske fått höra talas om det genom kontakt med sina grannar, har hört att det händer att grannar umgås , så den vägen kan de ju teoretiskt ha fått ta del av andras iakttagelser/hörselupplevelser.

Mvh
Stalkern (internt)
Citera
2019-02-01, 15:00
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Men om nu polisen ägnat sig åt att knoggnugga granndörrar till Daalans så har Daalans kanske fått höra talas om det genom kontakt med sina grannar, har hört att det händer att grannar umgås , så den vägen kan de ju teoretiskt ha fått ta del av andras iakttagelser/hörselupplevelser.

Mvh
Stalkern (internt)

Brukar inte polisen be vittnen att vara diskreta generellt sätt, och i synnerhet att inte prata med andra vittnen om vad de hört/sett?
Citera
2019-02-01, 15:08
Medlem
Citat:
Så sant så Sherlock.
Du förstår också och jag tänker som du.
Hur korkade kan folk vara?
Kanske var allt ett spel av utredare för att skaka om tråden och se vad som hände live bland berörda? Något var det men är inte säker på vad. Jag tycker också det var synd att hen åkte på semester. En skribent som triggar igång och testar vad som händer och vilka som kanske börjar skriva säger kanske och avslöjar en del. Eller är jag bara konspiratorisk kanske
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in