2019-02-01, 12:23
Medlem
o0Halal0os avatar
Gör det ont när din våldsbejakande och terrorinspirerande tvångsideologi bemöts med fakta om våldet som är direkt kopplat till den?

Upplever du sanningen som en kränkning?

Förnekar du att terroristerna använder koranen som inspirationskälla?

Citat:
Ursprungligen postat av Bukakekockaburra
Den är rättvis.
Så klart känner Gud er och vet vad och vilka ni är. Allt Gud säger är sant, Gud vet bäst.

Titta bara här i tråden hur ni beter er.
2019-02-01, 12:27
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leonardoitrakten
Assalamu alaikum och god kväll på er.

Jag är en man i trettioårsåldern, född i en mellansvensk stad, inflyttad till huvudstaden sedan ett antal år tillbaka. Jag har en eftertraktad universitetsexamen i ryggen, en årslön på närmare en halv miljon och bor i ett attraktivt innerstadsområde med min fru sedan två år tillbaka. Jag har blå ögon, ljus hy och skandinavisk bakgrund. Och jag är muslim. Alhamdulilah!

Jag antar att ni har massa frågor, och jag tänkte därför kort redogöra för min väg till denna underbara religion. Jag har alltid varit ateist, och aldrig riktigt tänkt på döden. Detta förändrades sedan en nära anhörig till mig gick bort. Jag började tänka på livet efter detta, våra gärningar och vårt eftermäle. Samtal kring dessa ämnen fördes även med mina kollegor, och en kollega, praktiserande muslim, vid min arbetsplats kom alltid med tillfredställande svar på de frågor jag grubblade över: Vad är meningen med livet? Vad händer när vi död? Varför finns vi?

Till slut erbjöd kollegan mig att följa med till moskén, och alhamdulilah, det var mitt livs bästa beslut. För när jag gick in genom dörrarna kände jag att jag rent själsligt hittat hem.

Jag har alltid haft svårt för treenighetstanken, och monoteismen inom islam tilltalade mig redan från början. När jag deltog vid bönen var det som att imamen talade till mig, bara mig, och islams levnadsregler var som skapta utifrån mina värderingar. Men det som övertalade mig på riktigt var Koranen. Mashallah! När jag läste de första sidorna, även i den svenska översättningen förstod jag att det inte var en bok skriven av en människa, utan av Gud.

Jag antar att ni har flera frågor, så ställ på! Och må även ni hitta till islam och bli en del av vår ummah. Amin!

Hur ser du på kvinnor och deras roll i samhället? Anser du precis som mig att kvinnor ska kunna jobba och leva sina liv precis som oss män eller ej?

Respekterar du kristna?

Nu vet jag att Jesus är en profet i Islam, dock icke sedd som Messias.
2019-02-01, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av o0Halal0o
Gör det ont när din våldsbejakande och terrorinspirerande tvångsideologi bemöts med fakta om våldet som är direkt kopplat till den?

Upplever du sanningen som en kränkning?

Förnekar du att terroristerna använder koranen som inspirationskälla?
Nej. Mitt svar var bara ett klargörande för er som undrar om synen på icke-troende i Koranen.

Sanningen är aldrig en kränkning för den som tror på sanningen, alltså Guds budskap.
Däremot verkar ju ni icke-troende ta väldigt illa upp av den. Så mycket som ni tjafsar om den och förnekar den...
2019-02-01, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sverigegrabben
Nu vet jag att Jesus är en profet i Islam, dock icke sedd som Messias.
Jo, Islam säger att Jesus är Messias.
2019-02-01, 12:31
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Anser du att kvinnan skall vara mannens slav och att homosexuella bör avrättas?

Är du en psykiskt störd masochist som frivilligt blir muslim?
2019-02-01, 12:42
Medlem
Citat:
Jo, Islam säger att Jesus är Messias.
Trams.
Trots att det står i koranen att om det är något ni undrar över om det stämmer så ska ni gå till de tidigare skrifterna, dvs Nya Testamentet och Tanach, och kontrollera om det stämmer - så har koranen själv ändrat om hur Yeshua blev korsfäst och dog för oss.
Istället påstås att "det var någon annan, som liknade Jesus som blev uppspikad"!
2019-02-01, 12:44
Medlem
o0Halal0os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anayla
Trams.
Trots att det står i koranen att om det är något ni undrar över om det stämmer så ska ni gå till de tidigare skrifterna, dvs Nya Testamentet och Tanach, och kontrollera om det stämmer - så har koranen själv ändrat om hur Yeshua blev korsfäst och dog för oss.
Istället påstås att "det var någon annan, som liknade Jesus som blev uppspikad"!
Dessutom har koranen låtit Isak och Ismail byta roll.
2019-02-01, 12:45
Medlem
o0Halal0os avatar
Citat:
Nej. Mitt svar var bara ett klargörande för er som undrar om synen på icke-troende i Koranen.

Sanningen är aldrig en kränkning för den som tror på sanningen, alltså Guds budskap.
Däremot verkar ju ni icke-troende ta väldigt illa upp av den. Så mycket som ni tjafsar om den och förnekar den...
Gillar du att terroristerna har koranen som inspirationskälla?
2019-02-01, 12:50
Medlem
Citat:

Jag förnekar inget jag tror är sant.
2019-02-01, 13:06
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Men Koranen är knappast "sanningen" - snarare ett uttryck för sinnessjukdom som tyvärr gör dess anhängare ännu mera sinnesjuka än ursprungskällan...

Islam är alltså en allvarlig sjukdom och muslimer är t.o.m. mer sjuka än sin helt sjuka religion!
2019-02-01, 13:13
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:

Intressant att du ännu bara vidhåller Guds budskap som sanningen utan att du kan förklara varför det är sanningen och hur du vet att det är sanningen. Det känns spontant som att du är fast i ett cirkelargument.
2019-02-01, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anayla
Trams.
"[And mention] when the angels said, "O Mary, indeed Allah gives you good tidings of a word from Him, whose name will be the Messiah, Jesus, the son of Mary - distinguished in this world and the Hereafter and among those brought near [to Allah ]."

https://quran.com/3/45-55

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in