2019-02-01, 08:26
Medlem
Så kallade rispnings-spår på den vänstra längdsidan i vertikal-riktningar på bullerplankets' vägginsida, gjorda av någon form av grovt tillhygge samt vid den då aktuella brottstids-punkten. Rispnings-spåren var nytillkomna och kriminal-teknikerna på platsen kunde säkra så kallade miljöprovs-tagningar, vilket i sin tur sker med upp/inn-sugning, för att på sådant sätt uppsamla material så som små partiklar, hårstrån, pulver för senare analysering. Insidan av bullerplanket är ytterfodrad med finpolerad blank tunnplåt. Själva ytterfodret är grovt ytpolerat, vilket gör att man får spegelreflexer, under förutsättning att skarp solbeklädnad ligger på.
Citera
2019-02-01, 08:40
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smultr0n
Citerar bara början av ditt inlägg Philomena.

Jag har tidigare gått igenom tråden för tiden när ett annat bär dök upp för att se vad jag skrev då iom att namnet var så likt - spekulerar i att jag måste ha skrivit nåt för att "förtjäna" att förväxlas med det giftiga bäret. Eller så var fantasin slut och mitt nick flimrade förbi. Eller så gillar personen smultron. Hursomhelst minns jag inte att det var nåt specifikt som orsakade svarta listan, det var väl förfrågningar om JG &/ HD. Oavsett oerhört obehagligt även om jag aldrig fick hot riktade mot mig, däremot kan man ju se nicket som ett vagt, dolt hot.

Tack för dina välformulerade tankar och funderingar!

Tack själv. Ja, det måste ha känts obehagligt när någon sådan skapar ett nick så likt ditt. Fattar inte varför det är så mycket oroligheter i denna tråd. Känns inte friskt.
Senast redigerad av Philomena 2019-02-01 kl. 08:56.
Citera
2019-02-01, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
För att ingen ska missförstå... det var Fröken Sverige jag svarade... inte Dig!

Jag ber om ursäkt att jag svarade, skall aldrig upprepas igen.

Då jag såg orden "många tankar dyker upp" och då tyckte jag att det kunde passa in med en tanke från min sida om vad som tidigare har skrivits i tråden och hur dagsläget såg ut.
Citera
2019-02-01, 08:43
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Jag tror på en lösning av mordet och att det ska leda till fällande dom.

Låter väldigt bra! Trevlig är att du dyker in här då och då. Det behövs!

Mvh /FS
Citera
2019-02-01, 09:02
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:

Tack för genomgående bra information och det låter positivt att du tror på en lösning!
Citera
2019-02-01, 09:04
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Åter igen lägger jag in en ny fråga till dig @Moralensväktare, detta med anledning av att jag vill personligt veta vad du står inom detta mordfallet av den till döds bringade kvinnan vid namn Lena Wesström, här kommer frågan som följande till dig lyder:

@Dalaan behöver ingen närmare presentation om du är inkopplad i detta mordfallet.

Obs ! .... Dalaans' har lämnat sina tidsuppgifter till Polisens' mordutredare. Obs ! .... Gällande den sena natten å Måndagen den 14 Maj År 2018, påstår sig Dalaans' höra ett intensivt skrik från annan person, detta skall då ha ägt rum med början från klockan 23:30 och fram till cirka klockan 23:35 då skriken upphörde. Obs ! .... Dalaans' hade sitt sovrumsfönster stående halvt öppet och kunde då enligt sådan förutsättning höra det intensiva skriket från annan person, Dalaans' begav sig sedan ut per fordon för att söka efter platsen var ifrån skriken kunde komma från annan person. Efter cirka 10 minuters sökande per fordon och där Dalaans' inte kunnat finna annan person i nöd, bestämde sig slutligen Dalaans' för att per mobil-telefon kontakta SOS LarmCentralen, så ägde sedan rum , och SOS LarmCentralen mottog det då inkommande mobila samtalet från Dalaans' klockan 23:47:18.

Obs ! .... Noggrant uppmätt, är så ledes sagt att Dalaans' var/är boende 68 meter ifrån fynd-och-mordplatsen, där först två stycken privat personer hade observerat den då avlidna personen bakom ett bullerplank inom Mikaels' distrikt i Nya Hjärsta samt Örebro Län å klockan 14:33 samt Lördagen den 19 Maj År 2018, därefter anlände sedan Polisen till fyndplatsen, därefter anlände sedan kriminal-teknikerna till fyndplatsen och kort därefter tillkallades Rättsläkare till fyndplatsen.

Obs ! .... Nu kommer vi till den gällande och viktiga frågan som jag ställer direkt till dig @Moralensväktare, vilken nu i sin tur följande lyder:

Dalaans' påstod sig hört ett intensivt skrik från annan person Obs ! .... med påbörjad tid klockan 23:30 den sena kvälls-tiden å Måndagen den 14 Maj År 2018 .... Frågan lyder:

Var det Lena Wesström som då lämnade ifrån sig ett intensivt skrik, och som Dalaans' då vid det aktuella tillfället hörde ? ........ eller ........ var det någon annan persons' intensiva skrik som Dalaans' då vid det nu aktuella och omtalade tillfället fick höra ?

Förtydligande av frågorna nedan och tidigare ställda enligt ovan:

A:1 / Var det Lena Wesström som skrek ?

B:2 / Var det istället mot ovan sagt annan person som skrek ?

Det skall bli högintressant att få taga del av ditt svar gällande en av de två ställda frågorna.

Mvh/ @JokerMannen.

Varför återgår du till tramsspråket när du kan skriva någorlunda svenska?
Citera
2019-02-01, 09:36
Medlem
Citat:

Tack för det! Stämmer bra överens med mina "vibrationer".
Citera
2019-02-01, 09:37
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Obs ! ..... Detta är av yttersta vikt gällande den av gärningsmannen mördade kvinnan. Jag har läst dina inlägg i andra trådar, men nu till ämnet: För att vara fullständigt säker på att du verkligen har kännedom om detta fallet, så skall du vänligen få svara mig på följande fråga som lyder: Kan du bättra för mig vad nedan nummer och bokstavskombinationer har för betydelse gällande Lena Wesström.

GU/471bp /Lena Wesström.

Obs ! ... Jag själv har full kännedom om detta, men nu är frågan direkt ställd ifrån mig till dig.

Kan du inte sluta med dina tramsiga lekar?
Det är nog inte många som bryr sig om vad du skriver medan väldigt många har förtroende för MV. Varför skulle hen vilja vara med i dina lekar?
Citera
2019-02-01, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Kan du inte sluta med dina tramsiga lekar?
Det är nog inte många som bryr sig om vad du skriver medan väldigt många har förtroende för MV. Varför skulle hen vilja vara med i dina lekar?

LWs örhängen i Silver.

Fråga: Har du funnit några fler bilder där LW hade örhängen ?
Citera
2019-02-01, 09:56
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Jag kan inte lämna några detaljer om vad som framkommit men SD kvarstår som huvudmisstänkt och utredarna har följt upp andra utpekade och tips som kommit in utan att kunna avskriva SD från utredningen.
Det blir längre och längre mellan artiklarna nu, men det stämmer som du skriver att SD fortfarande är formellt misstänkt. Polisens spaningsledare Mikael Nyqvist har flaggat för att det skulle kunna vara aktuellt med en avskrivning, men det är alltså enligt Nyqvist upp till åklagaren att fatta det beslutet:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Sedan kan det säkert vara så att åklagaren fortfarande har misstankar mot SD, även om hennes uttalanden om bl.a. "jättemycket bevisning" kanske inte finner stöd hos polisen:
- Trots att det har gått sju månader vet polisen ännu inte vem som mördade Lena Wesström – och varför.
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Ingen som törs gissa vad förhören med de här två återfunna vittnena kan ha lett fram till?:
Nu har polisen kommit i kontakt med två kvinnor som var i närheten av mordplatsen när mordet skedde, vilket P4 Örebro var först med att berätta.
https://theworldnews.net/se-news/polisen-forhorde-nya-vittnen-i-hjarstamordet-vi-lagger-ett-oerhort-stort-pussel
Senast redigerad av Draifos 2019-02-01 kl. 09:59.
Citera
2019-02-01, 09:57
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
LWs örhängen i Silver.

Fråga: Har du funnit några fler bilder där LW hade örhängen ?

Pratar inte LW om sina örhängen den där dagen när SD har något event på det stora torget mitt inne i Örebro.

Jag menar det eventet där SD beskär ena sidan på en bild för att ta bort Lena.

Kanske finns bild på örhängena i samband med det eventet, jag är nästan säker på att hon nämner dem då.
Citera
2019-02-01, 10:03
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
JokerMannen:
Det är så man baxnar över denna lovsång gällande postaren EGT!
Du, JM staplar positiva egenskaper, hyllningar och lovord så att du
nästan spricker. Inte svårt att inse och förstå vari din fullständiga
förvandling under senaste dygnet bottnar i.

"@EGT har aldrig i ett enda inlägg hen skrivit gjort ett enda stavfel" -
det är ett fullständigt osant påstående - EGT kan/förstår nämligen
inte skillnaden på ÄNDA och ENDA. EGT har genomgående i alla
inlägg skrivit "ända" när stavningen "enda" är den rätta. Jag har
länkat 4 av EGT:s inlägg med dessa stavfel, skulle kunna länka hur
många som helst.

Så i de lovorden om att EGT aldrig stavar fel, får du backa, JM.
Du kan ju upplysa din fantastiska, underbara, fullkomliga, felfria
kompis i vilka sammanhang man använder ända respektive enda -
du JM verkar i alla fall ha koll på det.

JM behagar driva med oss (idioter).
Vi får "stå" ut med att betraktas som en "fårskock".

Eller så tar vi kommando i tråden igen.

Vilket vi kan.
Roligt att det kommer in gamla skribenter tillbaka till tråden. Ser att även Cloudedcrystalbeam är tillbaka också. Hoppas att fler återvänder.

Härligt att vakna till att MV är inne i tråden och ger oss nytt hopp om att mordet ska lösas.
Jag tappar hoppet ganska ofta nu för tiden. Men å andra sidan ser jag att man idag kan lösa mycket gamla brott med ny teknik.

Och Preskriptionstiden för mord har tagits bort.
Det ger mig hopp!
Senast redigerad av notknapparen 2019-02-01 kl. 10:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in