2019-01-31, 23:41
Medlem
GoldenKiwks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungen-76
Jag känner en person som jobbar på C-k på nynäsvägen.

Citat:
Ursprungligen postat av Dukanhetaemil
Släpp smutsen på bilen (och bucklan). Har själv hyrt sånna vid flera tillfällen och ibland har man mer eller mindre fått vänta in den som hyrt den innan. Att de är buckliga är naturligt då folk som inte är vana vid den typen av fordon hur dem för tex flytt och bumpar såklart in i saker. Och Statoil är inte direkt snabba på att tvätta dem, man får vara glad om det är någorlunda rent i skåpet.

Tidigare inlägg
Citera
2019-01-31, 23:44
Medlem
WayneJohns avatar
Bilen hyrdes väl ändå på macken vid Skogskyrkogården/Sköndal?
Citera
2019-01-31, 23:58
Medlem
GoldenKiwks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Circle-K i Älta ligger väl bara knappt 1 km bort. Om det nu är där den hyrts.
Antar att man kan hyra och lämna lite hur som mellan olika mackar?
Lite konstigt ställe att parkera på är det väl om man inte ämnar besöka naturreservatet,
rasta hunden etc. Något direkt badväder var det väl inte vid tidpunkten.

Citat:
Den hyrdes inte i älta/stensö. Den hyrdes på nynäsvägen.

Citat:
Ursprungligen postat av BosseBetong
Är detta fakta eller trådsanning?

//BB

Citat:
Jag känner en person som jobbar på C-k på nynäsvägen.

Citat:
Ursprungligen postat av WayneJohn
Bilen hyrdes väl ändå på macken vid Skogskyrkogården/Sköndal?

Mitt förra inlägg.. Glömt det.. 😂 Blev helt galet och när jag försökte rätta till det målade jag in mig mer och mer. Så jag låter det ligga kvar och gör ett nytt
Citera
2019-01-31, 23:59
Medlem
Funderar.. Iom att det är 2 BO finns det ju en chans att det skulle kunna va 2 GM, om de inte gick in i bakluckan frivilligt eller de var hotade att gå in så kanske de de va fler än 1 för att få in dem med våld
Citera
2019-01-31, 23:59
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Circle K har kameraövervakning så Polisen måste veta vem som hyrde bilen.
Känslan är att mamman inte hyrde bilen.

*Om hon hade tagit sig hemifrån i någon sorts panik borde hon väl tagit sin egen bil?
*Om det var ett sk utökat själv(mord), varför hyra en skåpbil?
*Någon på Facebook hävdade att hon sett bilen på tomgång på platsen tidigare.
*Var det den som hyrde bilen som övernattade eller någon annan anknytning till platsen eller rekade personen?
*Bilen står placerad lite avsides.

Känslan med det vi vet är att antingen har hon och barnet åkt med någon frivilligt som hon känner väl men personen som körde hade onda tankar.
Eller så har dom blivit indragna i bilen av okända personer alternativt att någon lejt personer för att utföra detta som någon hämd.

Tyst i media är åxo.
Mysko detta.

Är 99 procent säker på att det är mamman som hyrt bilen.

Är det någon annan som hyrt bilen (och, implicit, vara inblandad i dödsfallen) så skulle hen med all säkerhet anhållits - måhända i sin frånvaro.

”Tyst i media är det åxo”, ja, och det är inte något som försvagar tesen utökat självmord. Tvärtom.

Hon ville sannolikt ta livet av sig själv och sitt barn, ostört och kanske också att hon ville skona sin man från att hitta dem. Ja det är banalt, men förtar inte på något vis tragedin.
Citera
2019-02-01, 00:24
Medlem
Den här artikeln har tydligen uppdaterats den 28/1 men vet dock inte säkert om det står nåt nytt i den för d.. https://mitti.se/nyheter/fortfarande-misstankt-flaten/?omrade=tyreso
Citera
2019-02-01, 00:41
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lappe8
Den här artikeln har tydligen uppdaterats den 28/1 men vet dock inte säkert om det står nåt nytt i den för d.. https://mitti.se/nyheter/fortfarande-misstankt-flaten/?omrade=tyreso

Jo men det klarnar lite.

"De försvann på onsdagen, men anmäldes försvunna på torsdagen." Det måste ju betyda att de inte sov hemma, och att flickan inte blev sjukanmäld på torsdagen. Att flickans skola och/eller sambon anmälde till polisen. Sambon måste ha varit på resa.....

Och det rubriceras fortfarande som mord.

Spekulation av mig nedan...

Mamman kan ju ha sjukanmält sig på måndagen för att hon faktiskt var sjuk....

Och hon kan ju ha tvingats att hyra skåpbilen, barnet kanske hölls som gisslan......
Citera
2019-02-01, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jo men det klarnar lite.

"De försvann på onsdagen, men anmäldes försvunna på torsdagen." Det måste ju betyda att de inte sov hemma, och att flickan inte blev sjukanmäld på torsdagen. Att flickans skola och/eller sambon anmälde till polisen. Sambon måste ha varit på resa.....

Och det rubriceras fortfarande som mord.

Spekulation av mig nedan...

Mamman kan ju ha sjukanmält sig på måndagen för att hon faktiskt var sjuk....

Och hon kan ju ha tvingats att hyra skåpbilen, barnet kanske hölls som gisslan......

Undra om mamman bara va hemma sjukskriven måndag och tillbaka på jobbet tisdagen och onsdagen
Citera
2019-02-01, 01:38
Medlem
Cameleonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Tror inte man ska låsa fast sig vid att bilen nödvändigtvis måste ha hyrts på CircleK-macken i Älta. Att bilen är smutsig tyder ändå på att den körts en del.
Bilen skall vara hemmahörande på Cirkel K vid Nynäsvägen (Trafikplatss Farsta) Trådsanning?
I så fall borde ett område som inkluderar Skogskyrkogården, Skarpnäck, Bagarmossen, Enskededalen, Kärrtorp och Björkhagen vara av geografiskt intresse.
Citera
2019-02-01, 02:03
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameleont
Bilen skall vara hemmahörande på Cirkel K vid Nynäsvägen (Trafikplatss Farsta) Trådsanning?
I så fall borde ett område som inkluderar Skogskyrkogården, Skarpnäck, Bagarmossen, Enskededalen, Kärrtorp och Björkhagen vara av geografiskt intresse.
Intresse för vem?
Citera
2019-02-01, 02:11
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darkmiss
[Jo, fast om vi leker med tanken att hon själv lagt sig där med sitt barn så känns det väl mest logiskt att parkera längst in och med skåpet mot skogen? Minst insyn och "tryggast". Men det känns ju som att det finns bättre platser om man vill vara i fred. Men å andra sidan skulle hon ju kunna tänkas vilja bli hittad ganska fort för att inte anhöriga ska gå i ovisshet. Men samtidigt inte vilja bli hittad av nån närstående.

Fast insynen är ju inte på baksidan tänker jag, utan möjligtvis i framrutan. Föraren har ju klivit ur framsätet vänd ut mot vägen och ev förbipasserande.. Ja, jag vet inte, men jag tror fortfarande att det finns en anledning till att det rör sig om just en skåpbil (Och inte en personbil/hotell/skog etc)
Citera
2019-02-01, 02:17
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Tack för bilderna! Inte sett just dem innan. Ser verkligen märkligt ut. Min känsla har ju hela tiden varit att en 47 årig kvinna med pengar på banken och jobbar som lärare inte hade hyrt en skåpbil och ställt sig sådär för att mörda sitt barn och ta livet av sig. Inte alls. Då finns det hotellrum man betalar kontakt eller något. Tycker ändå inte hon skriker riskgrupp mörda sitt barn heller. Kan inte polisen gå ut med någon mer uppgift? Är glad att Mitt i Tyresö fortsätter att tappert rapportera om detta.

Nej, hon skriker absolut inte riskgrupp. Och ju mer jag tittar på bilderna desto konstigare känns det att man skulle hyra vad som mest liknar en rullande container och "krypa in" i. Nu börjar jag även reagera på att det inte kommit ett uttalande om att "inget brott ligger bakom". Brukar gå fortare än så här vid självmord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in