2019-01-30, 23:12
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Klart att MH måste kännt till SD och HD. De bodde ju grannar med den man hon var gift med i två (?) år. JG är mindre uppenbart. Enligt Sherlock är han kristen, men vi vet inte om han gick till samma kyrka som UW och MH. En, ganska vild, tanke är att han fått en knäpp och sett LW som roten till allt som drabbat HD, SD, MH och UW, och bestämt sig för att ta saken i egna händer. Men det låter vrickat och borde märkts på andra sätt.

Du tänker att JG fått en knäpp och då skulle vara GM? Ivrigt påhejad av en än mer dömande MH och en HD som gärna ville bli av med potentiell rival samt SD som velat tillbaka till HD? Jag litar på Sh.Holmes och tror honom när han säger att JG är kristen. Samtidigt så finns det antagligen flera samfund och kyrkor i Örebro och det är kanske inte självklart att en amerikan finner sig bäst tillrätta i Betel om det nu var där MH gick ihop med UW?

Jag tycker hela den här historien är så djupt obehaglig inte bara kring mordet direkt utan för att det inte finns en enda man kan lita på. För ifall JG skulle vara GM, hur ska man då se på extradottern HWs inflytt då hon är kompis med JG? Ska man tolka det som att hon bara är självuppoffrande och vill ta hand om barnen, hjälpa UW och kanske hålla ett bevakande öga på makarna D? Eller finns det någon risk att hon och JG vet mer än de borde? Det börjar kännas som en sjuk mardröm där LW omgavs av vänner, falska vänner, fiender och knäppgökar utan måtta. Men å andra sidan kanske vi i tråden bara känner det så eftersom att vi skrapar på ytan, blandar samman korten och missar den stora bilden?
Citera
2019-01-30, 23:19
Medlem
gloriouslifes avatar
...och där var gitarrsamlingen:
https://www.instagram.com/p/UgiSAkR5Gx/
Citera
2019-01-30, 23:20
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Tatuering och tåringar:
https://www.instagram.com/p/88I_o6R5MR/

Vem som tatuerade:
https://www.instagram.com/p/y6oStix5II/

Ring med stenar:
https://www.instagram.com/p/vv0KjoR5Jd/

Silverörhängen:
https://www.instagram.com/p/qYh5npx5NE/

Prästpocahontas
https://www.instagram.com/p/BA6iBVWR5Fx/

Mer "inside" än så behöver man inte vara...

Tack för bra grävt och sammanställning. Jo, mycket av de insider-sensationer som tråden erfarit på sistone är ju saker som figurerat i tråden ända sedan sommaren men som folk hunnit glömma av. LWs Instagramprofil som är öppen, hennes funbeat.se-sida, hennes gamla blogg och denna tråd i sig självt erbjuder ett stort skafferi för den som vill lägga fram gamla uppgifter i ny förpackning. Jag har också reagerat mot att sådant som vi redan diskuterat kommit åter men som om det vore nytt. Det här var en saklig och klok påminnelse om de öppna källor som tråden hela tiden haft tillgång till.
Citera
2019-01-30, 23:22
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Det har skrivits en hel del om en guldsko, en spårbar cache, som
HD skulle ta med till USA.

Bra påminnelse om hur tråden fick kännedom om skon! Ja, den har varit skavande i denna historia i o m att den är relevant när vi diskuterat HD och JG tiden före mordet, ledigheter, sjukanmälan, loggande och USA-resan. Förvisso kan den ha naturliga, enkla förklaringar men jag minns att vi hade intressanta diskussioner om den som indikator på att det fanns en tanke bakom HDs loggande just där och just då.
Citera
2019-01-30, 23:29
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det är också en teori vi måste ta i beaktande. Om det var så har både SD och HD ett motiv.

Jag funderade i natt på olika fall jag vet med flera GM inom samma familj.
Jag kom på flera fall där man och hustru, mamma och son, och kvinna och far har mördat tillsammans.

Har vi diskuterat ett eventuellt "samarbete" i tråden mellan HD och hennes far? Om hon är skyldig måste hon ju fått hjälp av någon hon litar på, antingen SD eller fadern (eller båda? En trio är dock mer ovanligt).

Jag drar mig till minnes att tråden har varit inne på det som hastigast tidigare. Men så fort tråden tidigare har varit inne på temat HD så har det blivit rätt stökigt härinne och så har HD tappats bort i förskingringen. Bl a har andra konstaterat att hennes pappa geocachar rätt flitigt också varpå han kan ha varit behjälplig med att röja undan saker under någon tur. Det vore intressant att få bekräftat om det är HDs föräldrars stuga som varit genomsökt eller ej.

HDs föräldrar verkar väldigt måna om HD och det är ju inget annat än fullt naturligt och klokt. Men frågan är ju hur långt de/han skulle gå för att skydda sin dotter om han såg LW som ett hot mot hennes lycka och som anledningen till att hon farit illa?

Skulle han sansa sig och se SDs skuld också i det hela och råda sin dotter att hon är värd mer än en långvarigt otrogen man och skilja sig från honom? Eller skulle han sätta sin långvarigt otrogne svärson på piedestal och ge all skuld på den andra kvinnan och uppmuntra makarna D att rikta all ilska mot henne och sedan vara dem behjälplig att bli av med henne? Rent spontant så tror jag inte att han är inblandad. Men han kan ju ha gett någon ett ej stämmande alibi av ren familjekärlek?

Sedan tycks jag minnas att Sh.Holmes berättat i tråden att JG främst var vän med HD (rätta mig om jag minns fel!) och delvis därav dömde LW så hårt. Kan JG ha ställt upp på HD?
Senast redigerad av Philomena 2019-01-30 kl. 23:57.
Citera
2019-01-30, 23:54
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krabbankonrad
Exakt så.

Det är inte så att jag sitter på förstahandsuppgifter utan informationen har jag tagit del av i öppna forum över tid. Just denna information har jag inte kunnat spåra tillbaks utan är taget ur minnet.

Så du vet inte alltså?

Det kan vara en efterhandskonstruktion
som de hittat på för att dölja det verkliga skälet?
T.ex. försnillade pengar eller osämja i ledningsgruppen?
Citera
2019-01-31, 02:47
Medlem
Citat:
Så du vet inte alltså?

Det kan vara en efterhandskonstruktion
som de hittat på för att dölja det verkliga skälet?
T.ex. försnillade pengar eller osämja i ledningsgruppen?

Tror du att det kan ha varit en efterhandskonstruktion i detta fallet ?
Citera
2019-01-31, 02:51
Medlem
Citat:
Som sjuksköterska så vet man nog exakt var
man ska slå med baseballträet för att
orsaka störst skada.

Vet du om HD har/hade ett baseballträ ?
du behöver givits vis inte svara om du inte vill, men frågan får man ju lov att göra.
Citera
2019-01-31, 02:54
Medlem
Citat:
...och där var gitarrsamlingen:
https://www.instagram.com/p/UgiSAkR5Gx/

Jag undrar , vet du om alla 4 är/var LW:s gitarrer ?
Citera
2019-01-31, 02:59
Medlem
Citat:
Ja, det tycks finnas många som vill skydda
stackars lilla HD.

Både IRL och här i tråden.

Frågan är väl hur långt de varit beredda att gå?

Jag undrar: Vilka tror du eventuellt kan tänkas skydda HD ?
Citera
2019-01-31, 03:05
Medlem
Citat:
Om nu dessa omskrivna örhängen har något
med fallet att göra - skulle kunna identifiera
GM om de hittades hos hen - så kan vi väl räkna med
att de aldrig kommer att hittas efter alla skriverier här.

GM har ju nu fått gott om tid att göra sig av
med dem.
Och blivit varnad genom tråden.

Jag tror att du verkligen har rätt här i detta fallet att örhängena kommer nog aldrig att hittas.
Citera
2019-01-31, 03:17
Medlem
Citat:
Ni som känner till geocacharna i Örebro;
är Supergoofy Fr*dr*k R**s?

I så fall så är han FBvän med LW
men inte med SD eller JG nu.

23 april 2018 så gillade LW, SD och JG
ett foto som han lagt ut på sin FB.

SD har inte gillat något sedan dess,
JG har gillat några av hans foton efter LWs död.

Jag tolkar det som att han inte blockat LW
när SD och JG gjorde det.

Och jag tolkar det som om han och SD inte är
direkta vänner just nu.

Citat:
Finns motivet till mordet i LW's WIG-cache
"Lyssna till livet"?

https://www.geocaching.com/geocache/GC6RGMZ_lyssna-till-livet?guid=d6c1cb64-8218-4b1d-9807-a4abaaf836d5

Någon har skrivit:

"När man går runt och lyssnar på alla tänkbara ord om livet, människors olika förutsättningar och vad vi själva väljer att göra av vår tid här så tänker man extra på vad som hänt dig. Inte nog med att vi väljer vad vi gör av vårt liv, vi behöver nog också lära oss att leva som att varje dag kanske blir vår sist...och inte skjuta upp allt till morgondagen. "Carpe Diem"."

HD tog LW's WIG-cache den 08 May 18.
JG besökte den just den dag LW mördades.

Fanns det någonting i dessa texter
som provocerade dem så mycket att de mördade LW?

T.ex "vad vi själva väljer att göra av vår tid här"
kan ju uppfattas provocerande av HD eftersom
de val LW gjorde förstörde HDs liv?

➡Det kan ha funnits mer som provocerade.

Var det därför det var så bråttom att lägga ner
GeoTouren?

"15 Jun 18
Per the wishes of the GeoTour Host, the The Heart of Sweden GeoTour is will be ending on July 2, 2018."

Jag undrar om du har några spekulationer kring vad det kan ha funnits mer som kan tänkas ha varit provocerande ? Tacksam för svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in