• 1
  • 2
2019-01-28, 17:17
Medlem
Skalmann1s avatar
Zwipe är ett teknikbolag med fokus på säkra, snabba, energisnåla biometriska autentiseringslösningar bland annat för betalkort. Flera projekt med ledande aktörer pågår för närvarande, däribland VISA, Mastercard och Gemalto.

Zwipe hade börsintroduktion idag och har hittills sjunkit med 25%, vad tror ni om produkten och deras framtidsutsikter?

Är det en Fingerprint resa? Eller kommer allt haussande få aktien att sjunka ännu mer?
2019-01-29, 23:21
Medlem
OnkelTorgnys avatar
Men. Idex... är inte de fingerprints konkurrent. Jag har köpt idex för att se om de är bättre. Zwipe konkurrerar med dem. Hur många ska det vara som satsar på liknande teknologi i norden ? Riskfyllt men är de aggressiva och bättre på sälj så jovisst men varför skulle de va bättre än både idex och fing?

Ställer mig frågande . Den som skrev artikeln har vinklat det felaktigt och utelämnat konkurrenten.
2019-01-29, 23:46
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnkelTorgny
Men. Idex... är inte de fingerprints konkurrent. Jag har köpt idex för att se om de är bättre. Zwipe konkurrerar med dem. Hur många ska det vara som satsar på liknande teknologi i norden ? Riskfyllt men är de aggressiva och bättre på sälj så jovisst men varför skulle de va bättre än både idex och fing?

Ställer mig frågande . Den som skrev artikeln har vinklat det felaktigt och utelämnat konkurrenten.
Vilken artikel?
2019-01-30, 15:18
Medlem
Skalmann1s avatar
Citat:

Jag har också fått känslan att aktien är haussad och överskattad. Tar man en snabb koll på marknaden så finns det som du säger många befintliga konkurrenter redan.
Jag har själv inget innehav i Zwipe, men sålänge de inte har börjat få in ordrar och större försäljning vilket kan visa konkurrenskraft, så håller jag mig utanför.
Men tekniken känns spännande!
2019-01-31, 14:46
Medlem
Citat:

Ja, har sett en del artikler der Zwipe beskrives som fingerprints konkurrent, men det er det jo Idex som er, med sine 2,1 milliarder i børsverdi mot zwipe sine 200 mnok. Idex har jo også et produkt som konkurrerer mer direkte mot fingerprint. I tillegg er det også Next biometrics.

Disse aksjene er vel svært spekulative, jeg er litt skeptisk i og med at det er så stor usikkerhet knyttet til hvilke løsninger som blir bransjestandarder. Det er høy risk, er det høy reward?? Det er så mange konkurrenter, plutselig kommer det en ny løsning som fjerner hele eksistensgrunnlaget til selskapet.. i tillegg er det mobilbetaling, selv om kort naturligvis ikke forsvinner med det første.

Zwipe sin nisje er en løsning som gjør at man kan bruke fingeravtrykksensor i kombinasjon med kontaktløs betaling. Altså at man trykker på kortet samtidig som man holder det over terminalen. Det er en etterspurt løsning, men spørsmålet er om teknologien deres er den beste løsningen på problemet. Det virker ikke umiddelbart som et vanskelig problem, som man kan hevde en unik løsning på, selv om de har tatt mange patenter.
2020-05-08, 10:21
Medlem
Wachtmans avatar
Dags att köpa? Öppnade idag med +18 % och sitter nu i stora förhandlingar.

https://www.avanza.se/placera/ovriga...r-uppgang.html
2020-05-27, 10:18
Medlem
GormDenGamles avatar
Jag sålde mig ut nu på 8,02 kr. Verkar lite osäkert. Vet inte varför. Bara en känsla.
Gick i alla fall bra med pluss då jag köpte de flesta för ca. 3,40 kr.
Senast redigerad av GormDenGamle 2020-05-27 kl. 10:36.
2020-06-02, 11:38
Medlem
https://www.avanza.se/placera/telegr...-sikte-vd.html

Tuggar på rätt bra idag.
2020-06-02, 19:40
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kubi
https://www.avanza.se/placera/telegr...-sikte-vd.html

Tuggar på rätt bra idag.

Yes. Och jag ångrar på att jag sålde.
2020-07-09, 15:12
Medlem
15 kr nu, upp ca 500%
2020-07-29, 22:28
Medlem
Ser överlag ganska bra ut just nu.

Verkar lovande framöver men vi får se. Har lagt denna som spekulativ för ett tag då volatiliteten lär hålla i sej lite framöver
2020-08-07, 02:11
Medlem
stockcocks avatar
Zwipe har tuffat på riktigt bra senaste tiden och är ett mycket intressant bolag alla borde läsa på om.
Redeye har tidigare ikväll höjt riktkursen till 35 SEK, från 20 SEK.

https://www.avanza.se/placera/ovriga...-adoption.html

https://www.redeye.se/research/79077...utm_medium=RSS
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in