2019-01-31, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Tack för svar!

Tråkigt att det blivit så. Jag hade källor med insyn i utredningen tidigare. Det som framkom av dessa källor har jag delat med mig av i tråden.
Tyvärr har informationsflödet tagit stopp och jag pausade deltagandet i tråden.

Jag hoppas att utredningen går framåt och att den som dödade Lena får sitt straff.

Jag tror att det här konstiga fallet snart övergår i ett spaningsmord, åklagaren ÅH har nog inget mer att ta på i detta fallet. Jag tror också att SD snart blir avskriven från alla misstankar och att alla sedan kan gå vidare med sina liv på ett normalt sätt i Nya Hjärsta. SD och HD och JG har nog inte haft det så lätt i sin liv med alla egendomliga misstankar som spridits med massa byskvaller från allt möjligt konstigt folk.
Citera
2019-01-31, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Tack Luxors!

Man får verkligen hoppas att de som vet något träder fram. Om t ex denne Supergoofy tidigare varit kompis med gänget på LWs tid kanske denne kan sitta på värdefull information om relationer, ev friktioner och splittringar samt om det kan ha funnits något som grott oproportionerligt ända fram till mordet. Han verkar ju tack och lov lojal mot LW ifall han brutit med MGM.

Järngänget verkar ju tiga och hålla samman. Man undrar vad de har på varandra som någon annan skrev också. Rädsla? Känsla av delad skuld? Vetskap om delad skuld? Dåligt samvete för att ha tigit snart ett år om vad de vetat? Samtidigt så tänker jag att om de lyckats hålla tyst så här länge ifall SD är GM och de verkligen vet något, så tyder det inte bara på en passiv lojalitet utan snarare på möjlig delaktighet skulle jag säga. Men jag kan ha fel.

Hursomhelst, jag hoppas att vi i tråden inte tappar fokus på de glapp i omständigheter och de frågetecken som vi ännu har kring geocachingtrion. Det är så lätt att vi förleds att bara rusa iväg och glömmer de frågetecken som funnits kring vissa personers förehavanden hela tiden ända från då tråden startades.

Liksom Tufsan så rekommenderar jag en omläsning av tråden för att kunna se vad som vi vetat om länge redan och vad som tillförts! Vilka mönster som kan finnas och vilka områden som varit känsliga i tråden och gett upphov till trollande osv. Jag menar att trådens historik kan säga oss en del också om detta fall.

SD behöver inte vara GM, ej heller HD, men så länge SD är MGM i polisens ögon så tycker jag att vi åtminstone bör följa upp oklarheter kring loggar, kring spårbara guldskor som Gilgrissom tipsade om, SDs blanka förflutna innan Örebro, JGs förehavanden kring mordet samt växlande relation till LW och alla trådsanningar om HDs anledningar till olika saker allt från resor, ledigheter och turer till val av boende nära LW.

Likaledes skulle jag gärna vilja höra en uppdatering kring Mallan/MH och om hon varit igång igen med bloggen där hon diskuterade familjen W. Egentligen vill jag inte veta om hon skrivit något nytt hemskt men för att kunna avfärda henne som MGM också så bör den bloggen undersökas lika mycket som vi undersöker geocachinggänget. Särskilt om det skulle ligga något i det kanske lite långsökta att hon känner dessa personer.
Håller med om vad Du skriver, (speciellt som jag skriver att det finns mycket att läsa i tråden om man orkar ).

Hoppas och tror att de som gräver i geologgar fortsätter!

Oavsett GM är det konstigt att det inte kommit fram fler i Örebro som skriver om sin saknad av LW. Är alla oroliga för MGM?
Citera
2019-01-31, 09:20
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Jag tror att det här konstiga fallet snart övergår i ett spaningsmord, åklagaren ÅH har nog inget mer att ta på i detta fallet. Jag tror också att SD snart blir avskriven från alla misstankar och att alla sedan kan gå vidare med sina liv på ett normalt sätt i Nya Hjärsta. SD och HD och JG har nog inte haft det så lätt i sin liv med alla egendomliga misstankar som spridits med massa byskvaller från allt möjligt konstigt folk.

Se där! Du kan ju skriva på normalt sätt.
Jag tror TR snart får ett åtal.
Citera
2019-01-31, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Jag tror inte på det. För mycket som talar emot pundare där.

Jag har ju själv läst alla EGTs inlägg och det är ju ingen tvekan om i alla fall ifrån min sida sett att visst är EGT klok och intelligent i sina påpekande och olika bra teorier som hen framfört i tråden, jag tror det ligger väldigt mycket bakom EGTs tankar och påpekande.

Du kan ju i alla fall inte förneka att det faktiskt kan ha varit två pundare som kom förbi LWs bostad den kvällen och skulle sno hennes cyklar och sedan upptäckte LW detta och blev väldigt arg och sedan sprang efter dom och sedan gick det som det gick.
Citera
2019-01-31, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Se där! Du kan ju skriva på normalt sätt.
Jag tror TR snart får ett åtal.

Jag ställer mig ytterst tveksam till det, det har gått alldeles för lång tid nu i det här fallet och har inte åklagaren ÅH fått till det än, så lär hon inte få det i framtiden hellre. Det finns nog ingenting mer att kunna syna i detta fallet och dessutom vet vi ju att polisen gjorde bort sig totalt redan ifrån början. Nä som sagt vad, jag är ganska säker på att detta fallet snart övergår i ett spaningsmord och någon mördare hittar dom förmodligen aldrig, dessutom tror jag att SD snart blir avskriven från alla egendomliga misstankar han fått på sig och dessutom har ju SD en mycket god och skicklig advokat vid sin sida.
Citera
2019-01-31, 09:43
Medlem
Citat:
Precis som EGT skrivit i tråden... SD som mördare... hens spekulationer är från trådstarten...allt ifrån 80/20 till 20/80 (ungefär så)... klokt? Ja så klart man kan tänka och tro vad man vill!
Citera
2019-01-31, 09:51
Medlem
Blessedfruits avatar
Citat:

Plötsligt har du skrivit flera normala inlägg i rad, erkänt att du svamlade om örhängen och delgett en dagordning.
Citera
2019-01-31, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Jag har försökt läsa ikapp tråden och vad som postats den senaste månaden. Förutom uppgiften att ”cykeltjejerna” har hittats/kontaktat polisen, finns det några nya bekräftade uppgifter?

Ja, dom där "cykeltjejerna" som polisen själv tillslut hittade (skickligt gjort) så är dom ju förhörda nu (tror jag i alla fall?) om jag inte har misstaget mig ? Dom hade nog inte så mycket att komma med skulle jag tro som kunde föra utredningen framåt, Nä som sagt, det här kommer att övergå till ett spaningsmord inom en snar framtid och att SD blir avskriven, och jag tycker samtidigt att det är bra, så att även SD och HD kan få leva ett normalt liv utan alla konstiga och egendomliga misstankar som nu ständigt och jämt hängande över dom.
Citera
2019-01-31, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit
Plötsligt har du skrivit flera normala inlägg i rad, erkänt att du svamlade om örhängen och delgett en dagordning.

Nä , jag bad om ursäkt för att jag tjafsade så mycket om LWs örhängen, inte att jag svamlat.

Jag undrar så där lite "normalt" och försiktigt sagt, tror du också att detta snart kommer att övergå till ett spaningsmord ? och att den stackars felaktigt misstänkte SD snart blir friskriven ? det är i alla fall vad jag tror.
Citera
2019-01-31, 10:07
Medlem
Citat:
Kanske EGT ändå var rätt ute ifrån första början då hen talade om två pundare som kom förbi LW och skulle sno cyklarna och så upptäckte LW detta genom fönstret och sprang efter dom ? Ju mer jag tänker på det här med EGTs påpekande som hen gjort, ju mer tror jag att det kan ha varit så ?

Citat:
@Elsa 2018
Kan du tala om vad som enligt dig talar emot cykeltjuvar/pundare "där"?

Eftersom jag tidigt förde fram ett "Åmsele-scenario" i detta ärende, skulle jag gärna vilja ta del av dina tankar.
I tråden presenterades uppgifter om att inga cyklar försvunnit från LW:s boende, så då föll på nåt sätt teorin om att "utomstående", alltså att mugglare skulle kunna vara gärningsperson/-er.
Ändå är ingen gripen, än mindre dömd. I min värld ser det väldigt illa ut.
Citera
2019-01-31, 10:19
Medlem
Citat:
Jag har ju själv läst alla EGTs inlägg och det är ju ingen tvekan om i alla fall ifrån min sida sett att visst är EGT klok och intelligent i sina påpekande och olika bra teorier som hen framfört i tråden, jag tror det ligger väldigt mycket bakom EGTs tankar och påpekande.

Du kan ju i alla fall inte förneka att det faktiskt kan ha varit två pundare som kom förbi LWs bostad den kvällen och skulle sno hennes cyklar och sedan upptäckte LW detta och blev väldigt arg och sedan sprang efter dom och sedan gick det som det gick.

När du nu verkar ha anammat EGT:s teori om att två pundare skulle
ha kommit till Lenas bostad för att sno cyklar - varför skulle dessa
(random) pundare ha en orsak till att med kraftigt våld mot Lenas
kropp - mörda henne?
Och varför just två pundare till antalet?
Senast redigerad av OzzieTheOwl 2019-01-31 kl. 10:47.
Citera
2019-01-31, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Precis som EGT skrivit i tråden... SD som mördare... hens spekulationer är från trådstarten...allt ifrån 80/20 till 20/80 (ungefär så)... klokt? Ja så klart man kan tänka och tro vad man vill!

Jag tror inte för en sekund att SD är någon mördare, jag tror att SD i själva verket är en mycket god och snäll människa, även om SD och LW smågnabbats lite med varandra lite då och då om små saker, ja, som folk i allmänhet brukar att göra, så tror jag att SD är en mycket god och snäll människa i sjävla verket. Han har ett fint hus, han har en fin bil, han har ett mycket bra arbete och är dessutom mycket omtyckt på sin arbetsplats, SD är för närvarande Örebros absolut skickligaste Geocachare, SD är extremt duktigt inom tekniken, SD har två välskapta barn och han har HD som trotts lite otrohet, ändå fortfarande älskar honom väldigt mycket , nej en sådan människa som SD är absolut ingen mördare. Jag tror mycket starkt på EGTs påpekande om de två pundarna som kom förbi LWs bostad på kvällen (lite halvt snetända) och skulle sno LWs cyklar och sedan gick det som det gick.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in