2019-01-30, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Om du tror att Fridolin är islamist har du nog förläst dig på konspirationsteorier.

Besökte Mps lokala valhydda. Alla var turkar och kunde ingenting alls om miljöpolitik när jag tog upp lite grejer jag undrade. Bara programmerade att säga ja till tåg och nej till ny E6. MP är helt infiltrerat oideologiska invandrare som endast vill ha en lön.

Har du förövrigt sett filmen på Fridolin på Öppet arkiv? Han är helt enkelt ett dampbarn.
Citera
2019-01-30, 20:31
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Tänker mig att det ser ut såhär nånting:
Stefan Löfven: 3/5
Ulf Kristersson: 3/5
Jimmie Åkesson: 2/5
Annie Lööf: 2/5
Ebba Bush Thor: 5/5
Jonas Sjöstedt: 2/5
Jan Björklund: 2/5
Gustav Fridolin: 2/5

Håller jag inte med om, mitt betyg:
Stefan Löfven: 2/5
Ulf Kristersson: 2/5
Jimmie Åkesson: 3/5
Ebba Bush Thor: 4/5
Jonas Sjöstedt: 3/5
Jan Björklund: 1/5
Gustav Fridolin: 1/5
Citera
2019-01-30, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
Menar du att Fria Tider och Avpixlat inte rapporterat om regeringsbildningen? Ja, jag är inte förvånad. Förnekelse.

Men du, jag läser inte de tidningarna. Och vad i helvete har regeringsbildningen med partiledardebatten att göra? Är du efterbliven?
Citera
2019-01-30, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
Håller jag inte med om, mitt betyg:
Stefan Löfven: 2/5
Ulf Kristersson: 2/5
Jimmie Åkesson: 3/5
Ebba Bush Thor: 4/5
Jonas Sjöstedt: 3/5
Jan Björklund: 1/5
Gustav Fridolin: 1/5

Jag håller med om ditt betyg helt och hållet.
Löfven slingrade sig som vanligt.
Kristersson visste inte vilket ben han skulle stå på.
Åkesson har ju alltid väldigt enkelt för sig men ansträngde sig inte.
Lööf var en svag tvåa.
EBT var en stark fyra.
Jonas är sällan dålig men med gråten i halsen som vanligt så var han lite blekare. En svag trea men både han och Jimmie har ju bara att dunka på. Svag trea.
Fridolin är ett skämt som som tur är är snart glömd från politiken.
Majoren var rentav pinsam då han bara tjatade om EU. Svag etta.
Citera
2019-01-30, 20:48
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodor1000
Jag håller med om ditt betyg helt och hållet.
Löfven slingrade sig som vanligt.
Kristersson visste inte vilket ben han skulle stå på.
Åkesson har ju alltid väldigt enkelt för sig men ansträngde sig inte.
Lööf var en svag tvåa.
EBT var en stark fyra.
Jonas är sällan dålig men med gråten i halsen som vanligt så var han lite blekare. En svag trea men både han och Jimmie har ju bara att dunka på. Svag trea.
Fridolin är ett skämt som som tur är är snart glömd från politiken.
Majoren var rentav pinsam då han bara tjatade om EU. Svag etta.

Svag etta
Citera
2019-01-30, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Den mest avslagna partiledardebatten jag sett under mina år på Flashback.

Stefan Löfven: Självgott bresande över sin förhandlingsteknik och hur han nu äntligen lett Sverige till att bilda regering. Vad som skulle bli verklighet av alla uppgörelser blev det mindre talat om.
Berömde sig av noggrant utvalda punkter som 300.000 fler i arbete, högsta sysselsättningsgrad någonsin i EU.
Fokus på Greta och klimatet, allt annat verkar bara vara käbbel.
Blev något satt ur balans av Åkessons pik om hans svamlande om Las vid partiledardebatten i TV.

Ulf Kristersson: Försökte framstå som den stora oppositionsledaren. Men var var hans styrkor någonstans? Halva gänget hade rymt till fiendelägret och andra halvan ville han inte prata med.
Undvek att tala om Alliansen en enda gång. En framtida "borgerlig" regering var så långt han kunde sträcka sig.
Försökte locka Sjöstedt att avsätta Löfven, utan någon framgång.
Läste innantill. Framstod som ensam och övergiven.

Jimme Åkesson: Som vanligt framförde Jimmie en betraktelse lite sådär från ovan om hur bra allt kunde ha varit om bara ett starkt Konservativt block kunde enas om att krossa vänsterliberalismen en gång för alla.
Fick Löfven lite ur balans genom att dra upp Löfvens LAS-fadäs från partiledarutfrågningen i våras.
Blev stött av Lööf, såg ut att vara på riktigt, när hon attackerade honom för att inte gilla alla människor.
Lockade på Kristersson att bli konservativ på riktigt, utan framgång.

Annie Lööf: Lekte småskollärarinna och läxförhör när hon förhörde var och en om hur bra de skulle vara på att genomföra Annies idealsamhälle. Dock utan att få speciellt bra svar av Löfven om hur det egentligen skulle bli med förändringarna på arbetsmarknaden. Försökte tvåla till Åkesson utan att riktigt få grepp om honom.
Trivdes bäst i Sjöstedts sällskap, de två kan orera i oändlighet om hur allt ska ordnas var och en för sig till alla tröttnar och går hem.

Jonas Sjöstedt: Grät tårar över de stackars arbetsförmedlingstjänstemän som nu kommer att sägas upp. Flinade åt Kristersson som förgäves försökte få honom att rösta bort Löfven.
Gillade att mysa med Lööf, spegla sig i hennes självgodhet.

Ebba Bush Thor: Ett rivjärn äntrar talastolen och hyvlar av alla som kommer i hennes väg, till och med Annie Lööf som försöker avstyra kritiken. Dagens starkaste insats, helt befriad från självömkan a la Kristersson och Åkesson eller självgodhet a la Löfven.

Jan Björklund: Årets mest ointressanta vinkel, tar replik på alla bara för att fråga ut om hur de ställer sig till EU. Blir i bästa fall avfärdad. Känns som om han är på en helt annan debatt. Ingen är intresserad av att prata EU med Björklund, och när Löfven säger att han håller helt med så tackar bara Björklund för sig och så var replikskiftet avslutat.

Gustav Fridolin: Gör sin sista partiledardebatt med sedvanligt klimatorerande. Säger sig ha ägnat mycket tid åt skolan, men vi andra undrar varför det inte syntes i politiken och varför sossarna nu väljer att göra om allting med stöd i liberalerna istället. Tar replik på Åkesson om Karlssons facebookuppdatering, känns sådär angeläget.

Betyg total: tre gäspningar av fem.

Dagens bästa sammanfattning. Fem av fem i betyg.

En detaljanmärkning bara. Annie Lööf ger mig alltid intycket av att hon är en elevrådsordförande som lillgammalt ska läxa upp klassen. Så också idag.
Citera
2019-01-30, 21:05
Medlem
Vedklyvens avatar
Ha ha! Hybris-Annie tyckte att hon skulle trycka till Ebba för att Ebba tog debatt med henne och inte den förskräcklige Jimmie Åkesson men förrädar-Annie fick då svaret av Ebba. "Säga vad man vill om Jimmie Åkesson men han släppte inte fram Stefan Löven."

Annie Lööf får nog hålla sig till femgänget i fortsättningen.
Citera
2019-01-30, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
Svag etta

Är du stolt över Majoren? Han hade inte ett enda dugg att säga förutom EU. Det är kämpigt för L nu. De vet nog innerst inne att de är ett 2 procentsparti år 2022.
Citera
2019-01-30, 21:19
Medlem
Starbacks avatar
Jag tror att Ulf Kristersson använde kortformen JÖ om JA, Januariavtalet. JÖ skulle då vara Januariöverenskommelsen alltså JA. Jag skulle vilja ha en liknande förkortning på Ulfs och Ebbas Budget som var hur ovälkommet som helst. Pajasen var riktigt nöjd och log som en sol på Nobelmiddan.

Ulfs glädje över sitt Julsabotage kunde bara mäta sej med SD:arnas munterhet när dom hade röstat igenom fel budget år 2014. Det har blivit som en brun tråd genom riksdan utgående från vårat nya bruna block. Ska vi kalla det senare av dom båda budgetsabotagen för JS - Julsabotaget?
Senast redigerad av Starback 2019-01-30 kl. 21:22.
Citera
2019-01-30, 21:20
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodor1000
Är du stolt över Majoren? Han hade inte ett enda dugg att säga förutom EU. Det är kämpigt för L nu. De vet nog innerst inne att de är ett 2 procentsparti år 2022.

trist för L de har så få medlemmar att de inte hittar någon att byta honom mot.
Citera
2019-01-30, 21:28
Medlem
Jag börjar nästan tro att S,C,L vill att knarksmugglare, organiserad brottslighet och immigranter ska åka gräddfil över Öresundsbron. Allt i det gränslösa EU’s namn.

Som UK påpekade i sin inledning saknas dessa frågor helt i JA/JÖ. Mogge slingrar sig alltid i frågor som rör gränskontroll, skyller på att det är Maggans bord, uppenbart med stöd av Steffe och Ygis.

Ett (S)kamligt parti. Att C och L vill ha globalism och ett skövlat Sverige vet alla nu, men att S också springer i dess spår numera. Vem har mutat dem?
Citera
2019-01-30, 21:31
Medlem
NorthernAngels avatar
Lite sött var det när Åkesson tackade av Fridolin och lovade bjuda på pizza. (Det finns inga hjärtan smileys här på FB?)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in