2019-01-28, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makrame
Kry*to
Mo*si

Är de Moh*mmad B*y du menar?
Har umgicks jag en del med när han bodde i Uppsala. Han var rätt lugn då men senare barkade det ur rätt rejält. Synd att han slutar livet som skändad vid en skyttebana! 😑
Fanns väl är Storgårds eller nåt sånt också?
Har för mig han hette Fredrik eller Fredd.
Citera
2019-01-29, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleAk
Jag minns en incident från vad som måste ha varit november/december 1997 i samband med Snowboard Open (tror det hetta så. Var en helg då bara snowboardåkare hängde i Lindvallen. Oftast 1-2 veckor innan den officiella öppning av anläggningen).

I alla fall, ryktet gick att Familjen hade kommit till stugbyn och någon skulle ha sett minst ett vapen (avsågad hagelbössa). Ryktet om Familjen på den tiden var ganska rejält mytomspunnet så vad jag minns så uppmanades folk att hålla sig i stugorna.
Efter ett tag kom det en hel karavan av snutbilar. 20-30 patruller med allt från vanliga snutbilar, hundpatruller och piketbussar.
Vad jag minns så gick det två rykten om varför dom var där.
Det ena var att dom gjorde en affär medan det andra var att dom hade en beef med ett gäng som var på plats.

Detta är ju några månader efter att dom blivit punktmarkerade och det skulle kunna förklara varför det fanns så många polis-enheter i närheten.

Det var roligt minns jag. Var där och i vanlig ordning och så var de trevliga. Lite synd att så många torskade på den tiden och dog innan 25-30.
Citera
2019-01-29, 09:25
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeron
Ja, det är väldigt vad dessa avskum ångrar sig. När fyra av dem poserar leende utanför vad som verkar vara ett polishus i expressen nyligen eller att någon av dem ser tillbaka på den tiden med "nostalgi". Till råga på allt så säger de sig skriva på ett filmmanus om sin framfart. Ska det nu ens skrivas om dessa skurkar så borde det väl göras av någon utomstående för att det ska bli någorlunda objektivt. Sånt kan man inte vara säker på när ex-busarna ska göra det själva.

Det enda skälet för övrigt att någon i gänget ens lever idag stavas Sverige. Hade det varit i ett annat land t.e.x i USA så hade polisen gett tillbaka med samma medel och denna "familj" hade inte lika makfullkomligt kunnat glassa runt med sina ak-fyror och göra sina dåd utan att man mött likvärdig eldkraft från myndigheternas håll. Alternativt fått ordentliga, rejäla fängelsestraff för sin extremt grova brottslighet. Resonemanget borde vara enkelt. Om man säger att man "startat ett krig mot polisen", och visar det i praktiken, så bör polisen i sin tur ha rätt att starta "krig" tillbaka. Och givetvis borde man aven ha rätt använda samma medel som gänget själva gjorde. Om de skjuter för att döda så är det bara att göra samma sak tillbaka.

Jag håller med, i tidningarna är det ett jävla myspys, det ska produceras en film och det ena med det andra. Dom som drabbats är bortglömda, rån- och misshandelsoffer varav säkerligen ett antal har fått sina psyken och liv förstörda. Alla intjänade pengar från ev bok- och filmprojekt borde oavkortat gå till dessa samt täcka alla kostnader dessa lowlifes har förorsakat samhället och privatpersoner.
Citera
2019-01-30, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Jag håller med, i tidningarna är det ett jävla myspys, det ska produceras en film och det ena med det andra. Dom som drabbats är bortglömda, rån- och misshandelsoffer varav säkerligen ett antal har fått sina psyken och liv förstörda. Alla intjänade pengar från ev bok- och filmprojekt borde oavkortat gå till dessa samt täcka alla kostnader dessa lowlifes har förorsakat samhället och privatpersoner.

Men buhuhu
Det var över 20 år sedan.
Ett få antal oskyldiga brottsoffer visst men dom flesta var med i leken och fick leken tåla.
Det är väl bra att man kan ta upp och prata om annars väldigt tabu och nedtystande ämnen?
Citera
2019-01-30, 16:35
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rolfroll
Men buhuhu
Det var över 20 år sedan.
Ett få antal oskyldiga brottsoffer visst men dom flesta var med i leken och fick leken tåla.
Det är väl bra att man kan ta upp och prata om annars väldigt tabu och nedtystande ämnen?

Ja precis, samma lika med Anders Eklund. Några få oskyldiga offer bara, dessutom för flera år sedan. Inget att tjafsa om. Lite får man tåla. Bra att han bryter mot tabun så att vi kan prata om det.
Citera
2019-01-30, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Ja precis, samma lika med Anders Eklund. Några få oskyldiga offer bara, dessutom för flera år sedan. Inget att tjafsa om. Lite får man tåla. Bra att han bryter mot tabun så att vi kan prata om det.

Bra jämförelse!
Jag visste inte att dom i Familjen våldtog och mördade unga flickor
Berätta gärna mer om dessa oskyldiga offer som blev våldtagna och mördade av medlemmarna
Citera
2019-02-17, 20:49
Medlem
Du verkar ha stenkoll på allt?
Citera
2019-02-17, 20:55
Medlem
Underligt att den mytomspunne Joel kan bo samtidigt i Gävle och se ut som en biff men samtidigt i thailand med shemales å väga 48 kg!
Citera
2019-02-17, 22:10
Medlem
Du verkar ha stenkoll på allt?
Citera
2019-03-24, 18:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Anton7238
Underligt att den mytomspunne Joel kan bo samtidigt i Gävle och se ut som en biff men samtidigt i thailand med shemales å väga 48 kg!

Var han och Eddie lite så där du vet..?
Citera
2019-04-17, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anton7238

No*din? Vart har du fått från att han bor i Gävle å ser ut som.en biff?
Citera
2019-07-27, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mynameisnotyours
Är de Moh*mmad B*y du menar?
Har umgicks jag en del med när han bodde i Uppsala. Han var rätt lugn då men senare barkade det ur rätt rejält. Synd att han slutar livet som skändad vid en skyttebana! 😑
Fanns väl är Storgårds eller nåt sånt också?
Har för mig han hette Fredrik eller Fredd.

Jag minns oxå en Fredd.

Sen även en K*nta. Som senare sköt sig själv (?) men kanske är helt ute å cyklar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in