Citat:
Ursprungligen postat av
Sook
Tja, tvivlar på att nationalitet har nån betydelse. Detta var killar som jobbade på Apotea och bidrog till samhället. De körde också en rätt fin bil. Jag kör på olycksplatsen flera gånger i veckan. Det är bred väg med vägren på bägge sidor.
Hur som helst tycker jag det är fel att lägga överdrivet stor skuld på föraren, det var ursuel sikt och bilen framför gjorde omkörningen. Kanske gick omkörningen långsammare än de räknat med. Att köra om bussen som bromsar in för att stanna vid busshållplatsen som ligger där är i sig inget konstigt.
Jag föreslår att du lyssnar på vittnet som vet hur olyckan gick till istället för att gissa. Bussen hade inte bromsat in vid en busshållplats. Som sagt, lyssna på vittnet så slipper du hitta på egna teorier.
Du säger själv att sikten är URUSEL och verkar ändå tycka att det är fullt rimligt att utan någon som helst koll köra efter den första bilen, dessutom i en uppförsbacke. Man tar en bil i taget i fall man nu prompt måste köra om i snö som yr, stor halka och uppförsbacke. Hoppas du inte har körkort.