2019-01-30, 13:14
Medlem
SmygarBerits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Till skillnad från dig är jag inte intresserad av en massa skitsnack och exakt VAR har jag försvarat något övervåld.

Försök att VÄNDA på bladen i boken (eller klicka till nästa sida), du står ju och stampar på samma fläck!!!

"Vinner på"???? Är detta en tävling??? I vad???

Motivet till gärningen ligger ju precis i "vad som hänt mellan föräldrarna"......

Fast att du är en kvinnohatare har man ju sett i tidigare inlägg så det är inte föga förvånande att du beskyller mamman i vad pappan har gjort. Denna ton hade du aldrig haft om det var mamman som skjutit ihjäl sina söner och sen sig själv..
Citera
2019-01-30, 13:28
Medlem
Äppelkäcks avatar
Anmärkningsvärt att polisen (enligt deras egen uppgift) inte fick larmet förrän 21.24 om livesändningen startade kring 21 och bara varade i 3,5 minuter (Liven startade alltså inte kring 21.35 , en pinsam missuppfattning av mig och som jag tyvärr angav tidigare.) Det dröjde alltså kring 25 minuter innan larmet kom till polisen. Även om alla som såg livesändningen medan den pågick (kring kl 21) ville se klart den så ska det inte behöva dröja närmare 25 minuter innan polis underrättas om man slår 112. Brukar det verkligen ta så lång tid att komma fram på akutnumret?

Hursomhelst tror jag inte alls att SR sköt sina barn för att hämnas på deras mamma i första hand utan för att han, i sitt förvirrade och djupt deprimerade tillstånd, trodde att han gjorde det av omsorg om dem. De skulle ha det bättre som döda än tillsammans med mamman och hennes nye som de inte trivdes med. Kanske hon verkligen hade visat kyla, bristande ansvar och ointresse också gällande pojkarna, det kanske inte bara var i SRs sjuka fantasier? Det finns faktiskt mödrar som inte tycker att barnen är det viktigaste de har!

Att föräldrar tar sina barn med sig i döden har förekommit i hundratals år. Då har det, som nu, gjorts av personer som, med rätt eller orätt, har uppfattat sig vara i ohållbara situationer som t.ex. fara, fattigdom, skam.

Oftare har det dock räckt med att avliva älskade djur innan självmordet.
Under senare år har två mkt nära vänner till mig tagit livet av sig, den ene pga depression och den andre pga obotlig sjukdom kombinerat med depression. Båda hade rensat och städat och fixat med sina ekonomiska åtaganden mm på ungefär samma sätt som SR så de efterlevande inte skulle behöva ta hand om det.
Den ene gick ut i skogen och sköt först sina hundar och därefter sig själv. Den andra hade katt och hund, båda fick en smäll i skallen och dränktes sen i badkaret innan han själv hängde sig. Han som hängde sig hade skickat avskedsbrev med snigelpost till några vänner, däribland till mig. Brevet hade postats på fredagen och kom fram på måndagen, han hade hängt sig i början av helgen och ville bli hittad så snart som möjligt efteråt.
Citera
2019-01-30, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Givetvis var han INTE nykter hur kan du ens tro det?

Alla dessa kvällar han tidigare suttit och vräkt ut sitt illamående, sin situation, via inlägg på fb, sedan direkt på morgonen efter radera de
Detta har ju med alkohol att göra, när han ser inläggen dagen efter i nyktert tillstånd raderas de direkt.
Att han denna kväll skulle gjort ngt annat är inte troligt alls, snarare tvärtom.

Skillnaden på denna kvällen och tidigare kvällar är att han skjutit sina två pojkar och att det tyvärr inte räcker med att trycka på delete knappen, skrivit detta tidigare.

Precis det tror jag med, hade han inte druckit alkohol så hade det inte hänt.

Vilken tid sändes videon på FB?
Citera
2019-01-30, 13:39
Medlem
EndOfDays avatar
På jobbet, skolan, bussen, hemma, TV & på nätet diskuteras vems fel detta är, vänner, kollegor, medmänniskor FB, psykvården, sjukvården, MC Donalds etc etc som borde sett varningarna ???

Som vanligt alla andras fel att detta hänt? Så j-a trött på alla dessa ursäkter, DET ÄR ALLTID GÄRNINGSMANNENS FEL !!!
Finns inga omständigheter som friskriver att man inte vet vad man gör även fast man mår dåligt!

I min värld (den kanske är väldigt liten?) så finns det bara en som är skyldig, ALLTID GÄRNINGSMANNEN! I denna tragiska händelse så valde han en enkel väg ut med katastrofala följder för andra.

Skulle jag råka köra över någon med bilen så nån dör kan jag ju för F-N inte skylla på att Carola sjöng för högt i bilradion så det stör mig i min bilkörning!
Stackars barn, jag lider och tänker på dem!
Citera
2019-01-30, 13:41
Medlem
NiccoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emotallt
Det är klart att GM är tillika ett offer, han med som sina barn. Karin, med sitt lånvariga beteende är den enda och direkta orsaken till att tre människor miste livet på detta tragiska sätt.

Hade inte hon betett sig som hon gjort så hade barnen varit i livet nu. Alltså, en mkt enkel ekvation.

SKULDEN ÄR KARINS!

https://twitter.com/hashtag/skäggbarn
Du är ju spritt språngande tosig. Känner du Karin och hur hon bettet sig? Hennes fel är att hon skaffat barn med en ondskefull psykopat. Tror du han varit enkel att leva med innan han sköt gossarna?
Citera
2019-01-30, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EndOfDay
På jobbet, skolan, bussen, hemma, TV & på nätet diskuteras vems fel detta är, vänner, kollegor, medmänniskor FB, psykvården, sjukvården, MC Donalds etc etc som borde sett varningarna ???

Som vanligt alla andras fel att detta hänt? Så j-a trött på alla dessa ursäkter, DET ÄR ALLTID GÄRNINGSMANNENS FEL !!!
Finns inga omständigheter som friskriver att man inte vet vad man gör även fast man mår dåligt!

I min värld (den kanske är väldigt liten?) så finns det bara en som är skyldig, ALLTID GÄRNINGSMANNEN! I denna tragiska händelse så valde han en enkel väg ut med katastrofala följder för andra.

Skulle jag råka köra över någon med bilen så nån dör kan jag ju för F-N inte skylla på att Carola sjöng för högt i bilradion så det stör mig i min bilkörning!
Stackars barn, jag lider och tänker på dem!
Javisst men om katastrofer ska kunna undvikas när någon bryter ihop eller tappar det helt så måste andra ingripa och då är det bra om det diskuteras vilka signaler man ska vara uppmärksam på. Det är väl inte så konstigt , eller är det bara acceptabelt att skrika att gm är dum i huvudet? Det kommer inte rädda nästa syskonpar .
Citera
2019-01-30, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Jag inleder mitt inlägg med "Om det stämmer...".

I det här fallet finns ingen anledning att svartmåla offren, som var två sovande småbarn. Eller mamman KA, som kan betraktas som en målsägande om det hade blivit ett rättsfall. Det blir det inte nu då gärningsmannen är död. I Sverige drivs aldrig några mål mot döda gärningsmän. Pojkarnas död kommer endast att leda till deras begravning pga deras död.

Det är ett "hittepå" att gärningsmannen i det här fallet var "svårt sjuk". Om han hade varit svårt sjuk, t.ex. i en djup och behandlingskrävande depression så är det mest framträdande symtomet handlingsförlamning. Djupt deprimerade människor förmår ingenting, men den här mannen förmådde en hel del. Om, jag säger om, han var under behandling så är det just själva handlingsförlamningen som släpper först och självmordstankar kan då snabbt omsättas i handling. Men att planera och mörda sina barn ligger inte i depressionens natur. I den sjukliga depressionen ligger en vilja att avsluta sitt eget lidande och liv. Inte att mörda andra och särskilt inte sina egna barn.

Det finns en mängd traditionella och ganska folkliga (o)vanor att använda sjukdomsmetaforer för att skönmåla gärningsmän. Det lider av svartsjuka. De lider av depressioner. De lider av sitt eget lidande. Det är en smaksak vad man kan tänka sig. Frankrike var det sista landet i Västeuropa som tog bort 'svartsjuka' som en förmildrande omständighet vid mord. Jag vet inte när det togs bort som förmildrande omständighet vid mord i Sverige. Man hade tidigare som vana att lasta över ansvar för morden på offren genom att anföra att de gjort gärningsmännen "vansinniga av svartsjuka" så offren fick faktiskt ta på sig ansvar för att de blev skjutna eller ihjälslagna.

Svenskt rättsväsende har tagit till sig forskningen om att det är gärningsmännens kontrollbehov och behov av maktutövning man bör fokusera på istället för deras eventuella lidande när de förlorar kontroll över mordoffren eller andra 'objekt' för deras maktutövning. SR lär enligt utskrifterna av hans information på nätet innan han avslutade sitt eget liv ha talat om att han inte ville sitta i fängelse. Så han var så pass klar och konkret att han insåg att fängelse skulle bli följden av hans mord på sönerna. Möjligt att han hade det populära lidandet "må dåligt" men sjuk var han inte.

Vi är nog många som inte har något till övers för denna störda man, som hade sitt mål att ge KA den allra allra värsta tortyr en människa kan få!! Kramar till mamman i massor <3 <3

KA har ingenting med detta att göra och detta ligger helt o hållet på pappan!! Finns ingenting KA kunde gjort för att förhindra detta.

Jag gav ett par länkar med patologisk svartsjuka för jag ville visa att vissa människor är kontrollfreak, vill äga sambo och ha makt över sambon, att de ljuger o hittar på lögner om den som tex. övergett honom.Aldrig att jag menade att förmildra något om hans hemska mord på barnen och att Karin skulle ha haft del i detta!?

Han var definitivt inte sjuk och hade det blivit rättegång, så hade ALLA fått reda på detta!!

Förstår inte att vissa försvarar honom !!
Citera
2019-01-30, 13:46
Medlem
Citat:
DET ÄR KLART ATT KARIN HAR SKULD I DETTA, Hon är ju en direkt orsak till GMs handlande!!! Hon drev ju GM till detta! Kom inte och påstå att hon inte visste hur tokig GM blir av hennes ansvarslösa slösaktiga beteende!!! KARIN HAR SKULD i detta och är en direkt anledning till att GM agerade desperat. Hon får leva med detta hela sitt liv, men misstänker att en sådan slösaktig person som Karin kommer inte bry sig ett dugg. Sådana som hon lär inte gråta ens över sina egna döda barn. Det var hon som förtjänade en kula eller två och inte barnen. Det var det enda felet GM gjorde.

Kände du SR eller är det din åsikt utifrån tråden?
Citera
2019-01-30, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ
Du är ju spritt språngande tosig. Känner du Karin och hur hon bettet sig? Hennes fel är att hon skaffat barn med en ondskefull psykopat. Tror du han varit enkel att leva med innan han sköt gossarna?

Hon hade ju levt med honom i 10år och fått 2 barn så så svårt kan hon väl inte haft det, han såg ju fullständigt nedbruten ut i videon och det borde väl finnas en orsak till det?
Citera
2019-01-30, 13:48
Medlem
Citat:
Det är klart att GM är tillika ett offer, han med som sina barn. Karin, med sitt lånvariga beteende är den enda och direkta orsaken till att tre människor miste livet på detta tragiska sätt.

Hade inte hon betett sig som hon gjort så hade barnen varit i livet nu. Alltså, en mkt enkel ekvation.

SKULDEN ÄR KARINS!

Långvarg beteende som vad då med tanke på att manen redan 2016 i media gick ut med att han inte mådde bra samt sökte vård. Vad är det för beteende det rör sig om när det finns uppgifter från många som visar vem som haft ett beteende av att köa prostituerade och kladda på kvinnor, Skulle snarare påstå att någon som lever med person som inte har ett bra mående inte ska klandras om de till slut inte klarar av att leva med personen när känslorna tagit slut allra helst om man har barn som påverkas
Citera
2019-01-30, 13:48
Medlem
SmygarBerits avatar
Citat:

SKULDEN ÄR KARINS!

Ditt jävla troll. Det är som att jag skulle gå och slå ner ngn på stan och säga att "ifall du inte var å ful, så hade jag aldrig slagit dig".

Hans beteende är hans egna att bära ansvar över. Mådde han nu så jävla dåligt över Karin så får han söka psykhjälp, som man ska, istället för att mörda två oskyldiga barn.

Oavsett om hon nu var kall, skaffa en "anabola afgan" eller om hon helt enkel inte var sugen på att ha umgänge med sina egna söner så är det inte hennes fel att idioten gjorde som han gjorde.
Att kliva in i den här tråden får en att tro att man hoppat tillbaka till 1800-talet.

Infantila resonemang om att skulden ska vara Karins. På riktigt infantilt.
Citera
2019-01-30, 13:58
Avslutad
Citat:

SKULDEN ÄR KARINS!

Troll eller bara totalt intelligensbefriad?

Den som avlossar de dödande skotten är ENSAM ansvarig!

Finns absolut inte någon annan som bär skuld till detta!

Samuel Rehn är en KALLBLODIG MÖRDARE, inget annat!
Senast redigerad av LawNumberSix 2019-01-30 kl. 14:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in