2019-01-30, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Bra grävt.
En tanke jag har om dessa är att de är omöjliga att jogga i. Och innan läggdags sätter man in på dessa långa.

Kanske är det en mycket mindre typ av örhänge som efterforskas.

Eller så saknas de inte från fyndplatsen utan saknas från hemmet.

Värsta spekulationen:
Kan hon ha haft barnens inskriptioner på örhängen av hängande sort som hon tog fram inför morgondagen? Alltså den yngste sonens namn som hon skulle ha på sig på morgonen vid födelsedagsfirandet? Vad var det han kallades? Hans geocachingnamn?

Födelsedagsbarnet, yngste sonens geocachingnamn är M*n*mannen (*i).
Citera
2019-01-30, 13:11
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Tror du verkligen att denna bloggerska fått andra att tro på att JG är gm? Jag kan verkligen inte tro det. Hon viftar mot HD som anstiftare också.
Vilken säker källa skulle hon ha fått sin information ifrån menar du?
Anden?

Jag tror inte så många har övertygats av henne.
Någon?
Precis som ÅH och kvällstidningarna pekade hon väl i första hand ut SD. Möjligen med den skillnaden att hon dessutom antydde att JG och HD skulle ha agerat medhjälpare resp. anstiftare(?).
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Haha, du menar väl inte den sektliknande spåkärringen som bloggade?

Hon var väl allt annat än trovärdig, vem skulle tro på henne?
Jag syftade alltså på MD, och på den sekulära(?) motsvarighet hon tycks ha i ÅH. Att jag är lite skeptisk har inget med damernas ev. religiösa hemvist att göra, utan beror nog mer på att de inte verkar kunna visa på något sakligt stöd för sina idéer.
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Ang inlägget från UD:s fd... var kommer uppgiften att LW tappat mobil och nyckel/nyckelknippa ifrån?

Hur länge sedan var skilsmässan från UD och kände hon SD/LW då? Kunde hon ha missat detta med geo under sin tid som sammanboende i Örebro med UW?

Och "mannen som nu är misstänkt för mordet har arbetat med att "släcka bränder", dock inte sin egen eldsvåda"...

Något är mysko med UD:s ex... hade hon något med JG att göra?
MD har vad jag vet aldrig varit gift med UW. Du blandar nog ihop henne med den andra bloggerskan MH, som lär skall ha varit UW:s tredje fru. Eller också har jag missat något här, och MD var hans andra fru i ordningen?
Senast redigerad av Draifos 2019-01-30 kl. 13:36.
Citera
2019-01-30, 13:12
Medlem
Vad var det för litet silversmycke som HD skrev om helgen innan LW mördades?
Smycket skulle ju med till US.
Skulle även LWs örhänge med till US?

Tänker och spekulerar bara.
Citera
2019-01-30, 13:41
Medlem
Citat:
Vi vet inte om örhängena var av äkta silver vilket inte är magnetiskt.
Vi vet inte heller om man använt metalldetektorer. Som jag minns det var det krattning som gällde.
Att kratta ett mindre örhänge borde vara ineffektivt med tanke på hur högt gräset var. Man kunde se på bilderna att gräset inte var nyklippt, utan ganska högt.

Jag tror inte att polisen är idioter, även om det har gjorts en del allvarliga missar i det initiala skedet.

Dvs, jag tror inte att polisen letar efter metalldetaljer som skulle kunna vara magnetiska men inte tar med metalldetektorer utan bara krattar.

Gissningsvis letade poliserna efter ett något större föremål och då var det krattor som gällde just då. Vad de gjorde när BO hittades vet vi inte så mycket om.
Citera
2019-01-30, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera

Det var en liten sko som skulle med men hamnade inrikes till slut.
Citera
2019-01-30, 13:52
Medlem
Citat:
Ok, tack.
Känner du till vad vad dessa geocaching- örhängen är för något?

De där örhängena med ett kors är väl en religiös symbol?
Citera
2019-01-30, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
En sak som faktiskt är ett ganska intressant sammanträffande (?) är HD's whereabouts dagarna innan mordet, dvs. den 12-13 maj 2018.

Under helgen 12-13 maj verkar hon ha varit på en rejäl geocache-tur i Norrköping med omnejd, där hon loggat en sk. spårbar cache (i form av en liten guldsko) på en mängd olika ställen (nästan 150 ställen).

Några av HD's loggar från Norrköping med omnejd (notera särskilt namnen på de olika platserna):

12 maj 2018: Vikbolandet Arkösund: https://www.geocaching.com/track/log.aspx?LUID=fd287e8d-067b-4b3f-865f-fd5c022b3caf

12 maj 2018: NKG Kungarna https://www.geocaching.com/track/log.aspx?LUID=d8c8d5a9-b960-4c90-a19d-2dbaf46f123a

12 maj 2018: NKG En ska bort: https://www.geocaching.com/track/log.aspx?LUID=b27405e3-6ea3-4c79-ae61-d58b191531e4

13 maj 2018: Norrköpings kommun: https://www.geocaching.com/track/log.aspx?LUID=d21042ab-0864-4994-9ee4-b56cc56b2d64

Det som slår mig är att HD alltså med en väldig frenesi verkar ha rört sig exakt i det småbygdsområde som LW är uppväxt i, dvs. Vikbolandet, Konungsund utanför Norrköping. Se LW skriva om sitt (adoptiv-)föräldrahem och sin uppväxt:

En slump att HD kuskade runt precis i LW's uppväxtbygder dagen innan mordet?

Citat:

Det har skrivits en hel del om en guldsko, en spårbar cache, som
HD skulle ta med till USA.

Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Apropå den planerade USA-resan i maj, det verkar som att HD hade tänkt ta med sig en liten maskot (en spårbar cache i form av en liten guldsko) till USA, enligt hennes egen logg den 12 maj:
This one will follow me to US.
https://www.geocaching.com/track/log.aspx?LUID=0001e3e1-242d-4170-8734-b279f1d066b5

(Men först kuskade hon alltså runt med lilla guldskon i LW's barndomsbygder dagen innan LW försvann, se mitt inlägg ovan).
Citera
2019-01-30, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Två Team Davidsson - en deklaration om att paret är ett par?

Det kan ju vara så att herren paxar plats för två och kör en raggningsrunda via granne, JG och hamnar sen där med HD likväl.
Senast redigerad av Smultr0n 2019-01-30 kl. 14:16. Anledning: Felskrivning
Citera
2019-01-30, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Hur mycket kostar det att driva en Geotour?

Är det så stora utgifter att de inte kunde ha
hittat några andra som kunde hjälpa till med
finansiering?

Kan det vara så att det var LW som var sur för att
hon inte fick någon credit av de andra?

"Ledsen att inte mer info kan ges. Vi är bakbundna."
Var de "bakbundna" av LW?
Var hon ansvarig för landningssidan och hemsidan
och hade bestämt sig för att ta bort dem?
SD och HD hade ingen möjlighet att hindra henne?

Det här tycker jag är en intressant aspekt! Otrohet och lögner verkar ju inte spela nån större roll iaf i familjen D men Gud (han nu igen) förbjude att nåt skulle störa geocachandet.

Vem var geotourens grundare? Vem tog åt sig äran och fanns det andra missnöjt mumlande i bakgrunden?

Handlar det plötsligt om pengar? Utebliven finansiering - hade man upptäckt oegentligheter med pengarna som redan getts? Övertrasserat fikakonto? Skvallrade nån om att pengar inte användes till det de var tänkta?

Fö, OT, undrad om HD ska ta på sig sin vackraste klänning i sommar och gå med SD på Lundell för att ta farväl av en förlorad värld?
Citera
2019-01-30, 15:48
Medlem
Jag börjar mer och mer fundera på om hon överhuvudtaget kom hem efter träningsrundan. Hennes mobil pingades i Vivallaskogen och hon kanske mötte sin baneman / kvinna där.

Bråk kan ha uppstått i Vivallaskogen där hon förlorade sin mobil. De tar sig ner till planket på något vis där hon blir mördad men skriken kanske inte kommer från LW utan från en kvinna som var med eller är mördaren.
Vi vet ju inte om hon chattade med medresenärerna till Norge när hon var ute.

Sen läste jag senast att hon saknades mitt i natten.
Citera
2019-01-30, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Det har skrivits en hel del om en guldsko, en spårbar cache, som
HD skulle ta med till USA.
Skäms inte för att visa min okunnighet, för geocaching ligger utanför mitt kunskaps-och intresseområde, så kan nån förklara detta med "spårbarhet" när det gäller så små föremål som ett örhänge eller en liten sko?
Tack på förhand!
Citera
2019-01-30, 16:01
Medlem
Citat:
Jag börjar mer och mer fundera på om hon överhuvudtaget kom hem efter träningsrundan. Hennes mobil pingades i Vivallaskogen och hon kanske mötte sin baneman / kvinna där.

Bråk kan ha uppstått i Vivallaskogen där hon förlorade sin mobil. De tar sig ner till planket på något vis där hon blir mördad men skriken kanske inte kommer från LW utan från en kvinna som var med eller är mördaren.
Vi vet ju inte om hon chattade med medresenärerna till Norge när hon var ute.

Sen läste jag senast att hon saknades mitt i natten.
Fast verkar det då inte för tidigt att slå in paket före joggingturen? Barnen måste väl varit vakna vid 21tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in