2019-01-28, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
"Den sista tiden förtjänade inte du."

Ingen förtjänar sjuka barn så kanske handlade det om något annat. Något karriärrelaterat kanske?

Mycket jobb, barnen sjuka, frun verkar inte riktig hjälpa till av okänd anledning (brist av ork, brist av engagemang, blir inte tillfrågat eller ska inte, få inte) och allt hänger på O. Det förtjänar ingen det heller.
Citera
2019-01-28, 23:35
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Perfekt! Som du säger är det. Undrar hur man konstaterar att texten är printad innan underskrift? Varför och vilket/vilka dokument har de topsat och varför?
http://nfc.polisen.se/Global/www%20och%20Intrapolis/Kriminalteknik/Kriminalteknik%202012/Blackundersokningar3_2012.pdf

Man kan t.ex. ha gjort egna utskrifter med olika tidsintervall, för att sedan jämföra med bläcket i det utprintade brevet. Samma sak kan ha gjorts med bläcksammansättningen i de pennor som använts. - De borde ha topsat alla dokument, om inte annat så för att se vem/vilka som hanterat dokumenten; också frekvensen av fingeravtryck - och vems.
Citera
2019-01-28, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
Varför tror du att H litade på O?
Det märktes. Hur hon sa hans namn, hur hon berättade om hur Oskar hade kommit in på Musikhögskolan som 16 åring. När hon berättade om allt detta så märktes det. Svårt att beskriva men för mig var det klart att hon alltid litade på honom. Hanna var snäll. Hon var 48 år när hon dog. Lite naivt snäll var hon. Nästan barnsligt naiv. Hon hade precis gått ut med Moa när hon plötsligt stannade till i trädgården och frågade om B Dylans Nobelpris. Jag blev förvånad över hennes osäkerhet. Hon ville höra min åsikt. Jag är ingen expert på B Dylans musik el texter .Oskar skulle aldrig ställa såna frågor.
Hon tog verkligen mod till sig för att ställa den frågan. Hon tvekade. Så osäker kunde hon vara. Jag visste att dom var jurister. Duktiga på sina arbeten men samtidigt så vet inte vad, osäker i annat än sina yrken? Kanske. Jag vet inte. Man förväntar sig inte av en höguppsatt jurist en så nästan naivt barnslig snällhet
Senast redigerad av Missan27 2019-01-28 kl. 23:47.
Citera
2019-01-29, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Det märktes. Hur hon sa hans namn, hur hon berättade om hur Oskar hade kommit in på Musikhögskolan som 16 åring. När hon berättade om allt detta så märktes det. Svårt att beskriva men för mig var det klart att hon alltid litade på honom. Hanna var snäll. Hon var 48 år när hon dog. Lite naivt snäll var hon. Nästan barnsligt naiv. Hon hade precis gått ut med Moa när hon plötsligt stannade till i trädgården och frågade om B Dylans Nobelpris. Jag blev förvånad över hennes osäkerhet. Hon ville höra min åsikt. Jag är ingen expert på B Dylans musik el texter .Oskar skulle aldrig ställa såna frågor.
Hon tog verkligen mod till sig för att ställa den frågan. Hon tvekade. Så osäker kunde hon vara. Jag visste att dom var jurister. Duktiga på sina arbeten men samtidigt så vet inte vad, osäker i annat än sina yrken? Kanske. Jag vet inte. Man förväntar sig inte av en höguppsatt jurist en så nästan naivt barnslig snällhet

Frågar igen om Moas pianospel: Vad var O missnöjd med, vad klagade han på?

Vilken kör sjöng Moa i? Stämma?
Citera
2019-01-29, 00:17
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Tänk om OH hade med sig intyg från T*skland, fast inte på ME? Elli09 skrev nyligen i ett inlägg att man inte hade vetskap om ME-diagnoserna på OH´s sida. Märkligt, va?
Rockkungen fick information ja, om något hen inte känt till innan.
Tänk om det faktiskt var så att OH hade spelmissbruk och sysslat med F-bedrägerier - vem vet?

Pajas? Nej, däremot en släkting till HB.

O:s sida kanske inte hade kännedom om just termen ME men de hade kännedom om kronisk trötthetssyndrom
Citera
2019-01-29, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Frågar igen om Moas pianospel: Vad var O missnöjd med, vad klagade han på?

Vilken kör sjöng Moa i? Stämma?
Vet inte vilken kör. Hanna sa det men jag har glömt. Skulle jag veta hade jag säkert inte berättat heller . Sopran kan jag tänka mig. Moa hade en fin ljus röst.
Oskar klagade och avbröt Moa när han tyckte att hon talade för mycket. Hemma var det övningen som han klagade över enligt Moa. Blandar sig i allt som Moa uttryckte det
Citera
2019-01-29, 00:42
Medlem
Anabellas avatar
Citat:
Det märktes. Hur hon sa hans namn, hur hon berättade om hur Oskar hade kommit in på Musikhögskolan som 16 åring...

Berättade H varför O inte började på Musikhögskolan? Ångrade han det ngn gång? Var det hans beslut eller familjens?
Var Sven K hans fiollärare?
Senast redigerad av Anabella 2019-01-29 kl. 00:45.
Citera
2019-01-29, 01:02
Medlem
Citat:
Nej antingen var det Hanna el Oskar. Tyvärr aldrig tillsammans. En av dom satt nästan alltid med. Förutom några ggr . Ja hon tyckte om att titta ut. Jag har en vacker trädgård. Hon berömde trädgården. Den våren var det några vackra soliga dagar . Rummet är vackert. Litet men ljust. Hon satt på soffan och bara tittade ut. Jag såg att hon tyckte om stillheten. Ja det är en bit att köra till mig från Bjärred. Inte så farligt.
Moa hade en klasskompis som hon umgicks med lite mer. Jag frågade om hon hade en bästis. Då sa hon namnet på sin klasskompis.
Jag vet ingenting om familjens flytt till Bjärred el hur dom trivdes här. Dom verkade trivas. Moa sjöng i en kör.

Jahopp du. Tror inte ett smack på dig och varför tänker jag inte tala om. Du har avslöjat dig själv, men det är du för dum för att förstå.
Senast redigerad av rappytt 2019-01-29 kl. 01:12.
Citera
2019-01-29, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anabella
Berättade H varför O inte började på Musikhögskolan? Ångrade han det ngn gång? Var det hans beslut eller familjens?
Var Sven K hans fiollärare?

Missan27 är en liten "konstnärssjäl" med flöde i den naiva pennan.

Har för övrigt lärt mig att skolan har rätt att prata med barn oavsett föräldrarnas åsikt. De har rätt att koppla in psykolog osv utan föräldrars gottfinnande. Barnen går först, före föräldrarna. Hur hanterar skolor detta egentligen, använder de sin makt för barnens skull, som det är tänkt? I Bjärred gjorde skolan det motsatta, verkar det som. Kan man fälla skolan för att inte ha använt sina befogenheter att koppla in vårdstöd utanför föräldrarnas maktrevir?
Senast redigerad av rappytt 2019-01-29 kl. 01:19.
Citera
2019-01-29, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Det som är bisarrt är att det sitter vuxna människor bakom en skärm och TROR sig veta ??
Och du rubin22 vad har du för facit ?? Jag har varken dömt H el O finns ingen fakta på hur detta har gått till öht.
Både O och H var välutbildade och vad som har hänt är helt oförståeligt från både anhöriga och vänner.Är det så svårt att förstå ?
Inte att förglömma alla ni som pratar om psykopater m.m.De genomgick en lång utredning i Göteborg innan de tog sig an fosterbarn !
Jag själv dömer ingen utav dem innan vi vet något mer om motiv m.m
Och självfallet så tycker jag det är lika horribelt som ni andra att de tog töserna med sig om det gått till så ?! Oavsett vem el vad som utlöst detta så ser jag det inte heller som något barmhärtighetsmord, det är så långt ifrån det man kan komma ! Och det tror jag varken H el O resonerat om heller.
Det är inte så att de var två helt oförmögna människor utan att kunna relatera.Tvärtom så var de bägge två hjälpsamma och sympatiska mot andra som hade det svårt !

Vill ännu en gång förtydliga att läkarbesöket i Tyskland handlade om As borrelia och antibiotikakurer och kan inte tänka mig att den kliniken befattar sig med ME och skriver falska intyg...

Jaså du? Trådsanningen om fosterbarn är antagligen ett resultat av historiens sämsta googling. Om man googlar på deras fastighet kommer det nämligen upp några träffar om fosterbarn som inte har ett smack med familjen att göra. Lär dig googla för f-n. Uppmärksamhetssökande.
Senast redigerad av rappytt 2019-01-29 kl. 01:23.
Citera
2019-01-29, 01:28
Medlem
Anabellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Jaså du? Trådsanningen om fosterbarn är antagligen ett resultat av historiens sämsta googling. Om man googlar på deras fastighet kommer det nämligen upp några träffar om fosterbarn som inte har ett smack med familjen att göra. Lär dig googla för f-n. Uppmärksamhetssökande.

Vad menar du egentligen? Det finns ett inlägg av fosterbarnet själv som har bara gott att säga om familjen. Använd sökfunktion.
Citera
2019-01-29, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anabella
Vad menar du egentligen? Det finns ett inlägg av fosterbarnet själv som har bara gott att säga om familjen. Använd sökfunktion.

Som om inte nick kan ljuga? Finns inte ett enda fosterbarn i sikte. Misslyckad googling av en uppmärksamhetssökande lögnare som sagt. Vilket nick använde det så kallade fosterbarnet? Ytterligare en som googlat åt helsicke.

Lögnaren shadowStepz var det ja, kunde inte räkna ordentligt på sin ålder. Kunde inte heller googla.

Att skriva i denna tråd är som att be livet försvinna. Himla meningslöst.
Senast redigerad av rappytt 2019-01-29 kl. 01:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in