2019-01-18, 22:54
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSilverdufva
I helgen ska alltså Lindelöf försöka parera Andones framfart... lär bli svårt (om nu Andone får spela).

Vart har vi trollmatarn? Detta är ju uppvärmningen på vår vadslagning.

Lindelöf mot Andone.
Gör Andone mål mot United i helgen så lovar jag att titta på ”My little pony - the movie” på söndagskvällen.

Det är en lite annan grej att möta ett Manchester United i högform än att möta ett överhypat svenskt landslag. Men visst, värm upp du. Han skulle ju kunna peta in en boll.

Hur många mål tror du att John "Bänken" Guidetti hade gjort?
Citera
2019-01-20, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Det är en lite annan grej att möta ett Manchester United i högform än att möta ett överhypat svenskt landslag. Men visst, värm upp du. Han skulle ju kunna peta in en boll.

Hur många mål tror du att John "Bänken" Guidetti hade gjort?

United vann matchen. Lindelöf gjorde det bra. Inget fel på Andones insats heller egentligen. United var numret för stort. Jag slipper se på My Little Pony.

Men helt ärligt; varför denna fascination för Florin Andone? Har är väl en okej fotbollsspelare. Men ingenting särskilt spektakulärt.
Citera
2019-01-23, 19:02
Medlem
Generalanderssons avatar
VNL har helt klart förbättrat sig sedan CL-bortamatchen mot Juve i höstas och han har glänst efter att Solskjaer tog över efter Mourinho.. men jag tycker fortfarande att han är vek i nickspelet och i närduellerna.. han måste utvecklas till att bli bättre på det området. Men kan Man Utd få tag i stor, fysisk stark mittback som t.ex Koulibaly så kan Koulibaly/VNL mkt väl bli det bästa mittbacksparet i PL, och de starkaste mittbackarna som United har haft sedan Stam/Johnsen och Vidic/Ferdinand.
Citera
2019-01-25, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
VNL har helt klart förbättrat sig sedan CL-bortamatchen mot Juve i höstas och han har glänst efter att Solskjaer tog över efter Mourinho.. men jag tycker fortfarande att han är vek i nickspelet och i närduellerna.. han måste utvecklas till att bli bättre på det området. Men kan Man Utd få tag i stor, fysisk stark mittback som t.ex Koulibaly så kan Koulibaly/VNL mkt väl bli det bästa mittbacksparet i PL, och de starkaste mittbackarna som United har haft sedan Stam/Johnsen och Vidic/Ferdinand.
ronny johnsen var väl typ fjärdereserv
Citera
2019-01-26, 18:01
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egon.Ramasotti
ronny johnsen var väl typ fjärdereserv

Ronny Johnsen var en nyckelbricka i Man Utds försvar och han var regelbunden i startelvan fram tills hans sista säsong i United.. och Stam/Johnsen var det bästa mittbacksparet i PL imellan 98-01 och jag tror knappast att det då fanns en klubb i Europa som hade ett bättre försvar än vad Man Utd hade i Stam/Johnsen.. och jag säger detta som Arsenal fan. Stam/Johnsen vs Bailly/Lindelöf hade varit som lejon vs kattungar.
Citera
2019-01-27, 01:03
Medlem
Citat:
Ronny Johnsen var en nyckelbricka i Man Utds försvar och han var regelbunden i startelvan fram tills hans sista säsong i United.. och Stam/Johnsen var det bästa mittbacksparet i PL imellan 98-01 och jag tror knappast att det då fanns en klubb i Europa som hade ett bättre försvar än vad Man Utd hade i Stam/Johnsen.. och jag säger detta som Arsenal fan. Stam/Johnsen vs Bailly/Lindelöf hade varit som lejon vs kattungar.
Enligt https://en.wikipedia.org/wiki/Ronny_Johnsen så ser han ine u att ha varit så framstående, max 31 matcher på en säsong.
Stam verkar inte heller ha något superfacit: https://en.wikipedia.org/wiki/Jaap_Stam
Citera
2019-01-27, 05:43
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av axelpressaren
Enligt https://en.wikipedia.org/wiki/Ronny_Johnsen så ser han ine u att ha varit så framstående, max 31 matcher på en säsong.
Stam verkar inte heller ha något superfacit: https://en.wikipedia.org/wiki/Jaap_Stam

Johnsen var en del skadedrabbad i karriären.. men när han var frisk så var han en av de bästa mittbackarna i PL. Stam var den bättre av de två.. och Stam fick ju bara 2-3 år i Man Utd.. men Stam var då minst lika viktig för Man Utd som det van Dijk i dag är för Liverpool. Stam/Johnsen var det bästa mittbacksparet i PL - om inte i Europa i åren 98-00.. det fanns dock mittbackar på den tiden som var mkt bättre än vad både Stam och/eller Johnsen var så som t.ex Maldini, Thuram, Desailly, Hierro eller Tony Adams.. men det fanns knappast ett klubblag som hade två mittbackar av samma kaliber som Stam/Johnsen.. eller ett lag som hade två centrala mittbackar som spelade så bra tillsammans som vad Johnsen/Stam gjorde.. de två var utan tvekan Man Utds bästa mittbackspar fram tills Rio och Vidic tog över kronan.
Citera
2019-01-27, 07:42
Medlem
Arons avatar
Citat:
Johnsen var en del skadedrabbad i karriären.. men när han var frisk så var han en av de bästa mittbackarna i PL. Stam var den bättre av de två.. och Stam fick ju bara 2-3 år i Man Utd.. men Stam var då minst lika viktig för Man Utd som det van Dijk i dag är för Liverpool. Stam/Johnsen var det bästa mittbacksparet i PL - om inte i Europa i åren 98-00.. det fanns dock mittbackar på den tiden som var mkt bättre än vad både Stam och/eller Johnsen var så som t.ex Maldini, Thuram, Desailly, Hierro eller Tony Adams.. men det fanns knappast ett klubblag som hade två mittbackar av samma kaliber som Stam/Johnsen.. eller ett lag som hade två centrala mittbackar som spelade så bra tillsammans som vad Johnsen/Stam gjorde.. de två var utan tvekan Man Utds bästa mittbackspar fram tills Rio och Vidic tog över kronan.

lazios alessandro nesta och giuseppe favalli smaller hogre i mitt tycke under denna period
Citera
2019-01-28, 03:09
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aron
lazios alessandro nesta och giuseppe favalli smaller hogre i mitt tycke under denna period

Svennis` Lazio var ett otroligt starkt lag på slutet av 90 och i början av 00-talet, och Nesta var ju en back av första klass, men jag kan inte minnas att Favalli var så bra?

Men de som säger att Jaap Stam inte var en av världens absolut bästa backar när han var i Man Utd kan inte ha följt PL på den tiden. United hade då det bästa mittbacksparet i PL med Stam/Johnsen.. och jag som är en Gooner hatade både Stam och Johnsen.. för att det var alltid så jävligt svårt att ta sig förbi MUs försvar när både Stam och Johnsen spelade för United.
Citera
2019-01-28, 14:36
Medlem
mensverkets avatar
Aftonbladet har en plus-artikel där det står att "Lindelöf såg ut som en kriminell som lämnade en rättegång". Vad är det som menas?
Provade googla efter engelska artiklar men hittade inget.
Citera
2019-01-28, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aron

Favalli? Jag hade sagt Nesta & Sinisa.
Citera
2019-01-28, 15:11
Medlem
LordLancasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mensverket
Aftonbladet har en plus-artikel där det står att "Lindelöf såg ut som en kriminell som lämnade en rättegång". Vad är det som menas?
Provade googla efter engelska artiklar men hittade inget.

https://i.redd.it/pdgw475birx11.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in