2018-12-20, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Partlow
Stämmer verkligen inte. Dock har han varit bättre än förra säsongen, men det var inte svårt.
Då har vi helt enkelt läst på olika ställen. Jag har läst ett par tusen fan-kommentarer på reddit samt några forum (mer än jag vill erkänna) samt kikat en del på matchsammanfattningar osv och även ifall han inte är hyllad så är han definitivt uppskattad som bästa mittback i United generellt av det jag läst, vilket är en duglig samplesize.

Agree to disagree helt enkelt då det är omöjligt att veta vem som har rätt. Det var dock en kallstart på säsongen.
Citera
2018-12-21, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordLancaster
Han blev totalt slaktad på RedCafe och framstående fotbollsprofiler under första halvan av den här hösten också. Bl.a. sa Jamie Carragher så här tidigare den här säsongen: he's so far out of his depth that you start to feel sorry for him.

Han har haft en fjärdedels ok säsong och plötsligt är han Messias. Recency bias kallas det.

Exakt. Han har knappast varit briljant efter det. Men han har varit ok på sin höjd i ett lag som släpper in extremt mycket mål. Svenskar måste ju annars vara det folk som är mest dumma i huvudet. Älskar att stå på sin höga häst och skrika om hur mycket engelsmän överskattar sig själva, men finns det något land som överskattar och hajpar sina spelare mer än Sverige? Bara att läsa den här tråden och då är det ändå relativt balanserade personer som verkar vara här. Jag har sett mycket, mycket värre. Ni ska höra unga svenska Unitedfans. De tror på riktigt att VNL tillhör världstoppen och är någon United ska satsa på.
Citera
2018-12-21, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Partlow
Exakt. Han har knappast varit briljant efter det. Men han har varit ok på sin höjd i ett lag som släpper in extremt mycket mål. Svenskar måste ju annars vara det folk som är mest dumma i huvudet. Älskar att stå på sin höga häst och skrika om hur mycket engelsmän överskattar sig själva, men finns det något land som överskattar och hajpar sina spelare mer än Sverige? Bara att läsa den här tråden och då är det ändå relativt balanserade personer som verkar vara här. Jag har sett mycket, mycket värre. Ni ska höra unga svenska Unitedfans. De tror på riktigt att VNL tillhör världstoppen och är någon United ska satsa på.

Även jag följer internationella medier och läser internationella forum. Det finns många som inte är svenskar som tycker man ska satsa på Lindelöf och Bailly (ev. behålla Smalling i truppen) och slopa Jones och Rojo. Det är en tämligen vanlig åsikt hos United fans (ej endast svenskar) och experter.
Citera
2018-12-22, 20:51
Medlem
Pvt. Jokers avatar
Vigge får omdömdet ”brilliant”, betyg 8/10, av lokalpressen efter dagens match mot Cardiff.

https://www.manchestereveningnews.co.uk/sport/football/man-utd-player-ratings-cardiff-15588106
Senast redigerad av Pvt. Joker 2018-12-22 kl. 20:53.
Citera
2018-12-22, 21:12
Medlem
LordLancasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pvt. Joker
Vigge får omdömdet ”brilliant”, betyg 8/10, av lokalpressen efter dagens match mot Cardiff.

https://www.manchestereveningnews.co.uk/sport/football/man-utd-player-ratings-cardiff-15588106

Ja han skapade nästan ett mål ur ingenting (om bara Rashford satt den eller passat tillbaka till Victor) och gjorde inga tavlor för omväxlings skull.

Solskjaers system passar honom säkert bättre än Mourinhos.
Citera
2018-12-28, 12:30
Avslutad
Tänk om United spelade 3-5-2. VNL är perfekt till rollen som höger mittback..
Citera
2019-01-14, 15:31
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Ja jag har ju varit en av VNLs största kritiker, och jag anser att jag varit det med all rätta. Han har varit så dålig som kritiken mot honom har vart. Men går inte att komma ifrån att han höjt sig rejält på sistone. Visserligen lite redan under mourinho men nu tillsammans med laget än mer under ole. Får återigen fina betyg efter spurs matchen och jag ser många united fans som ser honom som bästa spelare i backlinjen i den matchen.

Jag sa dock också samtidigt som jag kritiserade honom om det verkligen är så att han är för dålig för nivån eller om laget/mourinho sänkt honom. Lutade ju iförsig åt det förstnämnda och kanske för tidigt än med bara 6 matcher under ole, men kan mycket väl varit självförtroende och coachingen som späkade för VNL. Blir ju spännande och följa fortsättningen. Inte minst mot psg det blir det tuffaste testet hittills.
Citera
2019-01-16, 07:46
Medlem
Väldigt kul att han och hela United har fått ett lyft, det behövde verkligen VNL. Lite kontinuitet(?) i prestationerna
Citera
2019-01-16, 14:02
Medlem
hulkenbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alliaria
Väldigt kul att han och hela United har fått ett lyft, det behövde verkligen VNL. Lite kontinuitet(?) i prestationerna

Kontinuitet har väl blivit VNL bästa egenskap. Han kan verka göra små misstag ibland men i längden lönar det sig att styra ut spelaren i halvlägen än att chansstöta vid varje tillfälle. Det kanske funkar 80 procent av gångerna att försöka stötbryta medan det funkar 90 procent att styra ut i dåligt skottläge istället. Förra säsongen däremot gjorde han för många misstag men dom senaste matcherna har han snuddat på Man of the Match i princip varje match.
Citera
2019-01-16, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hulkenberg
Kontinuitet har väl blivit VNL bästa egenskap. Han kan verka göra små misstag ibland men i längden lönar det sig att styra ut spelaren i halvlägen än att chansstöta vid varje tillfälle. Det kanske funkar 80 procent av gångerna att försöka stötbryta medan det funkar 90 procent att styra ut i dåligt skottläge istället. Förra säsongen däremot gjorde han för många misstag men dom senaste matcherna har han snuddat på Man of the Match i princip varje match.

Det som de gynnar av ännu mer är något som är en av hans bästa egenskaper och det är att han inte bara tjongar.. han kollar alltid först ifall han har spelalternativ innan han tjongar iväg.

Det gör så jävla mycket.
Citera
2019-01-18, 19:58
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
One of the more interesting developments of Ole Gunnar Solskjær’s brief but eventful tenure at Manchester United has been Victor Lindelöf’s drastic improvement. The centre-back has completed 90 minutes in all five Premier League matches under Solskjær and been excellent; positionally sound, dominant in the air and with the sort of ferocious but well-timed tackles that made Nemanja Vidic such a cult figure.

Fokus på VNL från the guardian när man blickar framåt mot helgens matcher. Fina ord. Inte dåligt när man drar in vidic i samma mening. Har ju varit en del kritik mot att engelsk media varit för tuff mot honom men tycker dem varit ärliga och rättvisa i sin kritik och har inga problem att hylla honom när han gör det bra.
Citera
2019-01-18, 22:45
Medlem
I helgen ska alltså Lindelöf försöka parera Andones framfart... lär bli svårt (om nu Andone får spela).

Vart har vi trollmatarn? Detta är ju uppvärmningen på vår vadslagning.

Lindelöf mot Andone.
Gör Andone mål mot United i helgen så lovar jag att titta på ”My little pony - the movie” på söndagskvällen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in